@Tab, spannend he! De VK vond het ook superleuk toen ik het zei, dan blijft het voor hen ook een verrassing. En jij volgende week dinsdag de echo, spannend!! We lopen echt zowat gelijk op! @Wendy, hoe ist nu, voel je je al wat beter of loop je nog steeds leeg??
@deesje80, volgens mij weet mijn VK al wat het is.... maar heb hem gevraagd zijn mond te houden @wendy, zit er al een kurk in?
@deesje...ze zeggen inderdaad dat je bij de 2e veel sneller een buikje hebt, voor ons is het de eerste en had met 12 weken al een huge buikje kreeg toen regelmatig de vraag of ik echt pas 12 weken zwanger was mn zomergaderobe is echt een drama kwam ik gisteren achter, heb dus maar 2 shirtjes kunnen vinden die me nog passen en qua zomerbroeken....nou die krijg ik niet eens meer over mn kont heen ondanks mn dikke buik in het begin, kwam ik in gewicht nauwelijks aan, maar dat is nu ook voorbij.....de laatste keer controle netjes 4 kilo in 3 weken ik heb gisteren nog geprobeerd een buikfoto te uploaden...maar mn laptop herkend mn memorycard niet meer Hier gaat verder qua zwangerschap alles zn gangetje...heb wel bekkeninstabiliteit en da's niet echt prettig....gisteren ook veel te veel gedaan, en ga nu kapot van de pijn dus hier wordt het een lui dagje op mn ligbedje in de zon ook niet verkeerd wij wilde het geslacht wel heel graag weten...en met de 20 weken echo konden we er ook echt niet langs kijken, want meneer lag prinsheerlijk heel zn zaakje te showen in beeld ben dus ook volop stoere jongens kleertjes aan het shoppen
@Tab en Deesje Gaat ietje beter vandaag,drinken blijft nu zitten maar eten gaat met muizen beetjes. Verder last van mn rug en het idee dat mn (.)(.) ronder worden,niet zozeer groter maar meer rond alleen.. Heb me ook ziekgemeld vandaag en morgen,nu ff aan mezelf en de kleine in maak denken. Wordt wel steeds banger voor een miskraam,durf ook nog niet helemaal vol happy te zijn,herkennen jullie dit? Mischien ook omdat ik buiten mn buikgriep en rugpijn niets voel,krijg (nog) geen bevestiging van mn lichaam vind ik zelf. Tenzij rugpijn er 1 is? En zoiets raars; Mijn beste vriendin (weet nog van niets) die smste vanmorgen dat ze gedroomd had dat ik zwanger was en ze vond het zo echt en leuk dat ze het jammer vond weer wakker te worden.. Ze komt vnvd bakkie doen en ga het haar dan wel vertellen,alleen ik mn man en allebei onze beste vrienden weten het dan. De rest pas later als alles oke blijkt. Vraaggje; Hoe doen jullie dat met zonnen?Ik ben echt een zonaanbidster maar mag je nu wel/niet in de zon ivm zwangerschapsmasker?Of gewoon goed smeren en dan is er niets aan de hand? Sorry voor mn ego berichtje..
@Pandora, Jeetje nu al zo'n last van je bekken meis! Nog lekker gelaxt vandaag in t zonnetje? En een jongetje,super leuk hoor!Hopelijk heb je beetje uit kunnen rusten vandaag!
ik loop al vanaf de 13 weken bij de bekkentherapeut...inmiddels een bekkenband gekregen...erg fijn ik lig gewoon te zonnen hoor, smeer me in met factor 30 zwangerschapsmasker ontstaat vaak pas aan het eind van de zwangerschap....heb geen zin al die tijd uit de zon te blijven, ben een echte zonaanbidster en kan wel een zomerskleurtje gebruiken
Hier nog een zonaanbidster hoor. Gewoon idd smeren! Ik ga het ook echt niet uit de weg. Ga nu ook niet op het strand liggen hoor (en strax al helemaal niet als olifantje, hahaha!), maar ff met een boekie of tijdschriftje, heerlijk! Tot nu toe nog geen last van. @Pandora, vervelend dat je al zo vroeg bekkeninstabiliteit hebt, bah! Fijn dat die band wel helpt. Ik heb het gisteren ook over gehad, maar bij mij is het nog te verwaarlozen. Als het echt pijnlijker wordt de komende weken, dan zal ik ook naar een bekkentherapeut moeten. Maar zover is het nog lang niet, nu is het af en toe gewoon vervelend (met name bij verkeerd opstaan enzo). Wat leuk trouwens, een jongetje!!! @Wendy, hoe gaat ie?? Hoe reageerde je beste vriendin? D'r droom was dan uitgekomen he, hahaha! Enne, die onzekerheid/nog niet happy zijn kan ik me wel voorstellen. Dat blijft een beetje zo tot die eerste echo vond ik. Ik had in het begin echt veel banden/ongi pijn, dacht ook iedere x dat het mis zou gaan (bij 1e zwangerschap dan, nu weet je het wel een beetje wat het zou kunnen zijn). En wees blij dat je nog geen klachten hebt! Die kunnen snel genoeg komen hoor, don't worry, en dan wou je weer dat je klachtenvrij was, hahaha! Straxies de 20 weken echo (half 11). Spannend hoor!! Mijn dochtertje gaat vandaag een dagje bij opa en oma spelen, dan kan ik na de echo mijn gang ff gaan (wil ff shoppen, heb ook drastisch zw-tshirtjes nodig, heb er ook maar 2?!). En das toch ff handiger zonder een peuter om je heen! Hopelijk is alles goed, maar daar ga ik wel vanuit. Ik laat het uiteraard weten hoor!!
zwangerschapsshirtjes.... ik heb er geen en draag nu alle shirtjes die vorig jaar zo 'in' waren en lekker ruim vielen. vanmiddag ook even shoppen eerst werken..... bah
@Tab, ja, daar heb ik er gelukkig ook nog een paar van! Maar wil ook gewoon weer wat nieuws, dus gewoon reden en zin om te shoppen, hahahaha! Ben ook benieuwd of we van die dikke voeten zullen krijgen, strax pas je alleen nog maar slippers ipv leuke pumps ofzo! Werk ze nog!!
ik heb nu nog een paar nette sneakers aan, en steunzolen om te voorkomen dat ik straks met uitgezakte voeten loop! tip van mijn mams overigens, omdat je gewrichten meer week worden (waardoor je ook bekkeninstabiliteit hebt) kan het zomaar zijn dat je voeten een maat groter eindigen!!!!!
@Deesje 80 Mn vriendinnetje vond het helemaal wauw ze kon het bijna niet geloven! En inderdaad die ongi krampen zijn best heftig,maar heb het met mn vriendin erover gehad en zij had dat ook (ze heeft al 2 kids) Maar ik heb het ook hoor dat ik zo'n kramp heb dat ik echt bewust ga voelen/kijken of ik niets verlies van onderen.. En bandenpijn,voel je dat in je buik of is dat je rug?Want die rugpijn van mij is wel om te doen hoor maar ik heb het zo ineens en niets raars gedaan.. En dames nog geshopt en geslaagd vanmiddag voor shirtjes/schoenen?Ik ben in de winter rond dus dat is weer wat lastiger vind ik,je hebt nu zulke leuke tuniekjes etc. lekker makkelijk met een zw. legging van de h&m en je bent zomerklaar. Ik moet waarschijnlijk echt aan de saaie zw broek gaan geloven.. Ik ga eind juni naar kos,dan zou ik ongeveer 14/15 weken moeten zijn,denken jullie dat dat te doen is?Of waren jullie nog erg moe/ziek toen of net over allemaal? Wil eigenlijk mn vakantie niet annuleren want vrees dat NY al voor de 2 keer geanuleerd gaat worden (gvd!!!) Maar goed alles voor het goede doel he.. Fijne dag meiden!
met de 14-15 weken voelde ik me weer wat beter...daarvoor kots en kots misselijk en aan de emesafene de vermoeidgeid werd ook rond de 14 weken minder...heb ergens gelezen dat als je nog op vakantie wil, de 3e maand van de zwangerschap de beste maand is om te gaan ( tot een maand of 6 ) vandaag weer naar de bekkentherapeut geweest, vanmorgen was het tranen met tuiten, heb zittend in de douchebak gedoucht en heb er een half uur over gedaan om mezelf aan te kleden mn bekken heeft ze weer recht gezet en tot halverwege mn rug verschillende wervels rechtgezet....mn rug zit nu in de tape, mag er over een weekje af...en ik lig op de bank bij te komen pijn moet nu weer wat gaan zakken, hoop het want ik moet heel het weekend werken
Deesje:dat je dat kan joh! Ik denk dat ik te nieuwsgierig ben daarvoor! Misschien zie je het zelf gewoon wel Een kennis van me wilde het ook niet weten maar hij lag zo met zijn benen wijd dat je t slurfje zo zag zitten haha...Hopelijk is er niets te zien voor jullie! Tab: jij ook al! Goh jullie kunnen goed tegen die spanning. Toen ik wist dat het een meisje werd heb ik meteen een meidenkamer gemaakt. Mijn zus kreeg een jongen dus had een stoere jongenskamer al van te voren. Nu moet je het neutraal houden he? Op zich ook wel spannend! Dat als het geboren wordt dat je dan pas hoort: het is een meid! Of een Jongen! Pandora: wat vervelend joh van die bekkeninstabiliteit! Kan me er geen voorstelling van maken al heb ik wel gehoord dat het heeeel vervelend is!! Wendy: ja precies ik houd moet hoor! Volgende week weet ik meer. Zou zaterdag volgende week op dag 28 zitten. Dus alle dagen daarna is meegenomen als t droog blijft...Wil echt pas een week overtijd testen om teleurstellingen te voorkomen. De dokter had namelijk gezegd doordat de eisprong is opgewekt je zeker bent dat je na 2 weken ongesteld wordt als het niet raak is... Over dat zwschapsmasker: je moet er ook wel aanleg voor hebben hoor! Mijn ma had het ook en heeft het nu nog. De kans is groot dat ik het ook kan krijgen omdat ik nu al last heb van pigmentvlekken. Als je buitenlansbloed hebt krijg je t ook sneller... nou meide op naar volgende week! Nog even in spanning
De echo was helemaal in orde! Het verloopt allemaal vrij voorspoedig, fijn hoor! Hebben weer mooie fotootjes meegehad! Enne, we weten het niet! Hebben het ook niet gezien, dus kunnen nu nog steeds alleen maar gissen! Superblij nu, tis toch altijd weer een spannend moment zoiets. @alexanne, ja, dat snap ik zelf ook niet, dat ik mijn nieuwsgierigheid kon bedwingen, haha!! Maar blijkbaar dus wel! En idd, gewoon moed houden hoor meis, jouw tijd komt echt wel. Ik hoop gewoon al deze ronde!! @Pandora, klinkt not nice je bekkeninstabiliteit ... dan heb je het wel heel erg hoor Gelukkig lijkt de band wel te helpen? @Wendy, ik zou gwoon naar Kos gaan hoor! Bij mij ging het vanaf week 10 een stuk beter en rond die tijd helemaal. Dus lekker doen! En jaaa, ben wel geslaagd, alleen nog niet bijzonder, het meeste was overal al weg, helaas. Heb nog wel een leuk tshirtje en jurkje gescoord en voor mijn dochtertje twee shirtjes. Daar was al helemaal nix meer in te vinden, lijkt wel een run op zijn geweest ofzo? Verder zijn we na de echo ff de stad ingedoken, gezellig broodje gegeten en daarna het nieuwe kamertje voor mijn dochtertje besteld. Superleuk!! Nu ben ik wel een beetje uitgeblust, dus ga zo plat op de bank voor de tv. Morgenmiddag hebben we een BBQ hier thuis met alle vrienden, erg gezellig, maar ook vermoeiend denk ik, dus zal 1e Pasen wel doodop zijn (en manlief ook, maar dan vast door het bier, hahaha!). Fijne avond nog!
ja de bekkenband helpt wel, geeft veel steun, da's prettig ik probeer 'm alleen niet met alle lichamelijke inspanning te dragen, omdat je spieren er slapper van worden...maar op het werk draag ik 'm altijd Thuis bekijk ik per keer wanneer ik 'm wel of niet draag...met stofzuigen of dweilen bijv. heb ik 'm echt wel nodig vandaag heb ik me ziekgemeld ( zit sowieso voor 25% in de ziektewet, omdat ik geen nachtdiensten meer draai ivm BI ) als ik die uren overdag in zou moeten halen, betekend dat elke dag werken, en da's niet te doen Kon gisteren niet eens van de bank omhoog komen of me zonder pijn omdraaien in bed verschillende keren getwijfeld of ik me wel ziek zou melden, ben niet iemand die graag thuis blijft...maar ik weet ook als ik niet naar mn klachten luister, het alleen maar erger word en rustig aan doen op het werk gaat niet, werk in de zorg, dus dat is lichamelijk sowieso al zwaar nu eerst maar eens even kijken of de pijn met rust zakt en ik dus baat heb bij de tape op mn rug en dan hoop ik na het weekend gewoon weer aan de slag te kunnen en de laatste 11 weken tot mn verlof hopelijk gewoon nog prettig door kom @schoenen...nu het warm weer is merk ik wel dat ik dikkere voeten krijg...mn zomerschoenen van vorig jaar zitten ook niet lekker nu was al wezen kijken voor birkenstocks, maar knapte echt af op die dingen, vond ze verschrikkelijk zitten van de week dus eens even kijken naar wat anders @alexanne....spannende dagen meid...mijn duimpjes draaien hard
maar birkenstocks moet je inlopen he! die gaan zich helemaal naar je voeten vormen en dan lopen ze heerlijk. moet je ook opbouwen met eerst een half uur per dag ofzo. ik heb nu al 3 jaar dezelfde hihi, en ze lopen nog steeds heerlijk. ben bij de H&M trouwens supergoed geslaagd voor bh's ondergoed, shirtjes en 2 mooie tuniekjes! heb nu maar voedingsbh's gekocht, heb de ondersteuning van een beugel echt nodig. die meegroeibh's zijn te slap..... spannend voor je alexanne! duim duim duim duim duim! en bekkeninstabiliteit, ik kan me nu alleen maar indenken hoe vreselijk het moet zijn, niet alleen voor de pijn maar ook de beperkingen die het je oplegt. Sterkte meid!
@Pandora Je bent weer goed onder handen genomen dus bij de therapeut..Gelukkig help de band wel wat! En idd opjezelf letten hoor,in de zorg KUN je niet rustig aan doen dus dan idd maar ziek melden hoor..T is niet anders..Succes meis,hoop dat t mij bespaard gaat blijven want bi klint verschrikkelijk! En tsja nu moet je dus nog op degelijke zomer schoenen jacht..Ik ook een hekel aan de birckenstocks (sorry!) @Alexanne Mijn duimen draaien hoor voor jou (en m21). Hopelijk heb je over 2 weken ook een knal test in handen!! Trek je het nog een beetje? *digi knuf voor jou!* @Deesje Fijn dat he geshopt hebt,altijd leuk wat nieuws! En weer een mooie echo rijker dus,super! En ook ik vind het knap hoor dat jullie het geslacht niet willen weten,denk niet dat ik dat zou kunnen! En idd Kos laten we gewoon staan,goede zonnebrand en huisapotheek mee en genieten. Is toch de laatste keer met zn 2 voorlopig. Ik vnvd verrassings etentje met de fam. voor mn ouders hun verjaardagen. Wilde een strak jurkje aan maar geloof het of niet,t zijn mn darmen ik weet het maar heb echt een buik!Dus toch maar een tuniekje haha.. Fijne paasdagen!
@Wendy, en, hoe was het verrassingsetentje?? Nog geen vraagje gehad over je buikje?? Dat komt nu puur nog door je darmen hoor, die gaan helemaal verschuiven, grappig om te zien! Oei, heerlijk naar Kos, ben jaloers hoor!!! @Pandora, wat een ellende dan he, die bekkeninstabiliteit. Hoop dat mij het bespaard blijft ... Balen dat je je ziek hebt moeten melden, maar je moet nu echt aan jezelf en de beeb denken, das het allerbelangrijkste! Hier trouwens ook de birckenstocks, heb ze nu ook al 3 jaar en ze lopen nog heerlijk! Moest er in het begin ook erg aan wennen, maar als je ze hebt ingelopen, dan wil je niet meer anders. Ik denk wel dat het een uitkomst zal zijn voor de warme zomer (als die komt natuurlijk). @Tab, ook lekker geshopt dus, heerlijk he!! Gisteravond thuis een BBQ gehad met vrienden wegens verjaardag van manlief. Was erg gezellig, maar veels te vermoeiend voor mij blijkbaar. Moest voor veel dingen zorgen en achter mijn dochtertje aanlopen. Daarnaast was het niet goed gevallen, want bleef naar de wc lopen (niet spugen, maar andere variant). Slecht geslapen dus, ben dus doodop nu. Nu nog maar rustig aan doen, vanmiddag na het slaapje van mijn dochter naar mijn ouders, gaan we met de fam Pasen vieren. Iedereen fijne Paasdagen, geniet vh mooie weer!!