even kijken of hij gelukt is... hij is nog niet helemaal 'eerlijk' want ik weet niet wat mijn cyclus is maar ik hou een gemiddelde van 28 dagen aan...! Denk morgen een vroege test doen want ben te nieuwschierig!
whehehehe even snel bijlezen vanaf mn werk @ alle nieuwe meiden...leuk dat jullie mee komen kletsen Ik zou over 3 dagen mn ei moeten hebben, dus wij zijn al weer volop aan het klussen geslagen ( goh wat vervelend ) ik probeer er iets minder mee "bezig" te zijn, afgelopen maand een beetje op hol geslagen en volop verhalen met een vriendin van mij die een behandeling had gehad om zwanger te worden, hoe gaaf het wel niet zou zijn als we tegelijk zwanger zouden zijn, we zagen ons al helemaal samen gaan...maar helaas is deze behandeling niet gelukt...voel me nu een beetje bezwaard om haar lastig te vallen met wat ik voel en doe enzo ik zou het tegenover haar echt lullig vinden als het deze ronde raak is, terwijl ik wel weet dat ze dit natuurlijk alleen maar leuk zou vinden...hmmm
MW 21: het is gelukt!!! M80: ik snap je gevoel wel hoor! lastig! Maar voor haar komt ook wel weer een volgende ronde?? En ze gunt het je vast van harte! Ik merk dat ik er ook zo mee bezig ben. Hoop dat dat wel weer een beetje afneemt. Eerste ronde was alles nieuw en spannend. en spannend blijft het natuurlijk wel.....
@MW21; mijn NOD is zaterdag, maar ook ik weet natuurlijk nog niet of dit wel "echt" zo is, omdat dit pas de eerste ronde is na de nuvaring. Ik heb al stiekem een vroege test gedaan, omdat ik steeds van alles voel, maar die was natuurlijk negatief; veeeeel te vroeg... En voor hetzelfde geld is alles wat ik vandaag voel gewoon nog steeds ontpillen...(onderin mijn buik, zijkanten van mijn borsten en steeds verstopte neus, wat ik in mijn vorige zwangerschap ook vaak had. Maar ja, heb ook keelontsteking gehad, dus kan daar ook van komen...) Spannend!! Laat je weten wat de test deed? @M80; wat jammer dat het bij je vriendin niet gelukt is! Gaan ze nu over een tijdje nog een behandeling doen? Wie weet zijn jullie dan toch nog samen zwanger.
dag meide Heb effe niets van mij laten horen...moest t even in laten werken. Maar ben er nu weer. Zie ook dat er anderen bijgekomen zijn Wat heeft mijn lichaam mij voor de gek gehouden he. Ik geloofde eerst niet in pil ontwenningsverschijnselen maar nu wel! Op een andere site las ik dat een dokter gezegd had dat het ontwennen van de pil ook schijnzwangerschap kan veroorzaken...nou dat geloof ik! Ik had na de tweede week na mijn ongi een week lang erge buikpijn. ALsof je constant ongi bent op t ergst. In de avond kon ik niet eens rechtop lopen! OOk was ik heel erg duizilig en misselijk. Hier kwam nog bij dat ik hele gevoelige tepels had en ze niet eens aan kon raken! Ook waren ze twee keer zo groot. Als deze dingen bij elkaar was voor mij het sommetje klaar. Ik was het! Toen ik de 23e ongi werd viel ik zowat van mijn stoel. Ik had al tegen mijn vriend gezegd: als ik het niet ben dat zie je pas wat voor troep de pil is! Weer een ervaring rijker dus. Maar goed meide allemaal veel succes he! En m80 ik zie dat je weer moet klussen haha gr a
Hoi Alexanne! Ben bij mij ook bang dat ik mezelf voor de gek hou. Maar heb toch ook niet echt verschijnselen behalve rommelige darmen, meer slapen en veel honger. Vanmorgen vroege test gedaan maar was negatief. Maarja 4 dagen voor NOD is die ook maar voor 55 procent betrouwbaar en ik weet niet eens precies wanneer mijn NOD is haha Maarr.... het enige waar ik me nu nog aan vast hou is dat ik totaal nog geen menstruatie verschijnselen heb.
Morning! Ook ff snel vanaf mijn werk Die pil is eigenlijk idd ontzettende troep. Al die ontwenningsverschijnselen lijken idd erg veel op een zwangerschap ... kan je zo in de war brengen he, jeetje! Hier komt het eitje (alst goed is) er ook weer binnenkort aan, dus we kunnen er ook weer tegenaan, haha! Gisterenavond sprak ik een vriendin die ik heb ontmoet op de zw-yoga bij mijn dochtertje en die is nu ook weer zwanger! En een andere vriendin (gezamenlijk vd yoga ook) ook!! Dus het was gisteravond gelijk weer rammel de rammel natuurlijk! Zou toch leuk wezen als we weer met zijn drietjes tegelijk zwanger zijn. Maar goed, je hebt het niet in de hand, ik wacht (rustig?!) af ... @mw21, balen van de negatieve test, maar misschien idd gewoon veels te vroeg. Ook omdat je niet weet wat cyclus eigenlijk is nu. Maar wel spannend hoor!!! @Alexanne, begrijpelijk hoor, dat je het even moest laten verwerken. Ik heb dat nu iets minder, maar bij de eerste ook heel erg. Mijn beste vriendin raakte zwanger en toen ik dat nieuws hoorde was ik echt helemaal depri (erg veel gehuild, was ook net ongi geworden). Nu kan ik het ietsje meer los laten qua emo's. Maar dat zeg ik nu hoor, wie weet als het wat meer rondes duurt dat ik dan ook weer gek wordt! M80, wat jammer voor je vriendin Maar ik snap je gevoel wel hoor. Is ook lastig. Oh, ik moet gauw effe verder met werk, tot later!
Over een tijdje krijgt ze inderdaad weer een behandeling, maar de kans dat het gaat lukken is sowieso maar heel klein. Ze kan alleen zwanger worden via eiceldonatie ( ze heeft geen eierstokken ) Ik vind het zo sneu voor haar en haar vriend!!! Ik ga het er nog wel met haar over hebben, ik wil niet dat zij zich er ongemakkelijk bij voelt als ik er op dit moment teveel over praat ofzo @ Alexanne...hier is het inderdaad weer klussen...maar volgens mijn vriend heeft 'ie zn "lucky shot" al gezet kon 'ie aan me zien
@m80, wat erg voor je vriendin zeg. Geen eierstokken, dat had ik eigenlijk nog nooit gehoord? Heftig hoor. Dan sta je er weer even bij stil dat het niet allemaal zo vanzelfsprekend is om zomaar (snel) zwanger te worden ... Hihi, het lucky shot al geweest Maar nog ff doorgaan, je weet maar nooit he ...! Wanneer is je NOD nu precies dan?
Mijn NOD zou nou 11 november zijn, als we een cyclus van 24 dagen aanhouden volgens mij moet mn ei nog komen hoor, maar gisteren was mn vriendje er erg stellig in "jij hebt een baby van mij in je buik, want ik voelde dat gisteren mn lucky shot was" Ik vond het erg schattig dat 'ie dat zei Inderdaad op zo'n momenten sta je er wel even bij stil dat zwanger worden niet zo vanzelfsprekend is. En van mijn collega die ook moeilijk zwanger kan worden is pas geleden hun baby'tje dood geboren....pfffffff wat ben ik daar van ondersteboven geweest, en nog! was zo raar, ik was toen net een paar dagen gestopt met de pil, en nog helemaal hyper en zweverig van het feit dat we er nu voor gaan maar dan wordt je wel weer even terug op aarde geroepen hoor
Hoi meiden, hier wordt de pijn in mijn onderbuik steeds iets meer, trekt een beetje door naar mijn liezen, en nog steeds opeens een verstopte neus en dan weer niet en dan weer wel... Ook een beetje weeig, misselijk vandaag, maar goed, als ik dan het verhaal van Alexanne lees, dan kan het ook maar zo zijn dat mijn lichaam me dus ook enorm voor de gek aan het houden is...! Ik heb al wel een test in huis, maar ik moet van mezelf toch echt nog even wachten... @Alexanne; kan het me voorstellen dat je het even op je in moest laten werken, nu weer vol goede moed aan het klussen? @M80; goh, wat sneu voor je vriendin! Ze kunnen tegenwoordig wel veel, maar het liefst wil je die hele medische molen natuurlijk helemaal niet... Er even met haar over praten lucht je vast op, dan weet je ook of ze het niet erg vindt als jij er wel over praat. @MW21; heb jij nog helemaal nergens last van? Spannend he, onze NOD komt er bijna aan... @ Deesje; zo wel erg leuk zijn om weer met z'n drieen zwanger te zijn... Wie weet lukt het deze ronde...! Ik heb vandaag een opruim/poets-bui, heb de keuken gepoetst en wat planten verpot, zodat het er allemaal weer wat beter uitziet... En nu ligt ons dochtertje lekker te slapen, dus even met een grote mok thee op de bank.
Hallo allemaal! Op aanraden van M80 en Driekeerdaan kom ik hier ook gezellig mee babbelen. Ik had zelf al een onderwerp opgestart maar zij nodigden mij hier uit. Ik ben 17 augustus gestopt met de pil (na 15 jaar) en we gaan voor de eerste. Ben benieuwd, vind het heel spannend! Leuk, ik vind hier allerlei informatie over ontpillen en zo (dat kende ik niet eens!). Maar ik heb dat dus ook. Ik heb wel een soort angst dat het niet gaat lukken om zwanger te worden. Ik weet dat het nog heel vroeg is maar toch heb ik dit al vanaf het begin. Ik weet niet waar dit vandaan komt, waarschijnlijk omdat ik dit vaak hoor om me heen. Hebben jullie dit ook gehad of heeft één van jullie dit? Opeens zie ik ook overal zwangere vrouwen (die waren er natuurlijk altijd al maar nu valt het me meer op, ik wil ook zo`n dikke buik!). Cyclus is wel meteen 31-31. Ik ga lekker lezen wat jullie allemaal al geschreven hebben. Groetjes!
@driekeerdaan Had tot vandaag niet echt ergens last van. Beetje meer honger, droge ogen en rommelende darmen Maar had vanmorgen opeens een veeg lichtroze afscheiding. Dus ik balen ongesteld? Bedacht me later dat ik nooit eerst lichtroze heb gehad voordat ik ongesteld wordt. Juist heel erg donker. En heb ook geen menstruatie pijn. Dus wat is dat lichtroze dan? Kennen jullie dit?
euhm...innestelbloed kan even niks anders bedenken ik herken het niet...zou het even afwachten @ mimi...hahahaha ik zie ook ineens overal zwangere vrouwen...en wat komen er veel pamper en baby reclame's op tv
Ja maar ik had hetzelfde al de 19e dag van me cyclus haha.... 2 keer?!? En moet je eens opletten hoeveel tv serie's over baby's en/of zwanger worden gaat! En m80 voel me bijna soort schuldig dat ik nu hoop zwanger te zijn terwijl ik er in eerste instantie niet mee bezig was terwijl jou vriendin het al zo'n tijd graag wil en t niet lukt! Heb zelf niet in mijn omgeving verteld dat ik gestopt ben met de pil, ookal doen we het zo vaak mogelijk met condoom (precies met me ei niet maar dannog denk ik dat mijn omgeving als ze dit weten meteen heel veel verwachtingen hebben en dat vind ik nie leuk Ben blij dat ik wel mijn verhaal bij jullie kwijt kan!
Hey meiden, Ik zat eens zo'n beetje te zoeken op internet en kwam dit forum tegen! Super leuk aangezien wij ook laatste week van september gestopt zijn met de pil! Nu lees ik veel over het ontpillen en vallen er bij mij al meteen heel wat "kwaaltjes" op die ik dus waarschijnlijk daar van zal hebben:x.. Het is voor ons allemaal nieuw,wordt ons 1e kindje ben dus ook er benieuwd hoe snel mijn menstruatie weer op gang komt!Heb 15 jaar geslikt dus geen idee.. Hoop dat ik me mag aansluiten bij jullie!
Ik ben ook blij dat ik mijn verhaal hier kwijt kan. Ook niet leuke dingen zijn goed om te lezen, dan weet je ook weer dat het niet allemaal vanzelfsprekend is. Wij hebben ook niemand verteld dat we bezig zijn, alleen mijn zusje weet het. mw21, dat roze bloed heb ik afgelopen zondag ook gehad, dus net na mijn ongesteldheid. Geen idee wat het was. Het was 1 veeg en daarna niks meer. ??? driekeerdaan, dat voor de gek houden heb ik dus ook gehad. Ik had buikpijn, last van mijn ogen (nog steeds), grotere borsten, jeukende tepels, opgeblazen buik (nog steeds) enz. Maar ja, wie weet! Maar ik ga echt nooit meer aan de pil.
@mimi Ja ook heel herkenbaar bij mij! Heb veel vriendinnen die in de medische molen zitten mbt zwanger willen worden en waar het dus niet lukt, denk nu dus ook geregeld ' als wij dat maar niet hebben' wordt er een beetje bang van! Maar aan de andere kant, stel dat het relatief snel raak is bij ons,dan moet ik mn vriendinnen vertellen dat ik het al wel ben terwijl ik het hun ook zooo gun.. Maar ja we zullen moeten afwachten.. En ja al die baby's en zwangere volgens mij heb ik een sensor ontwikkeld hiervoor..
Hoi Wendy339, ik heb ook 15 jaar de pil geslikt. Mag ik vragen hoe oud je bent? Het is voor ons ook de eerste!
wendy339, dank je voor je reactie! Wij zitten nu dus in de 3e ronde en dat vind ik eigenlijk al lang. Maar als je verder leest dan blijkt dat helemaal niet lang te zijn. Nou ja, we zien wel hoe het gaat! Zou fijn zijn als het snel lukt.