Hay! Schoonouders waren nogal in shock maar de volgende dag erg blij! Haha! Nu weekend weg en lig ff op bed dan merk je echt dat je een stuk minder energie hebt dan de rest zeg!! Maar die meiden werden gisteravond echt hystirisch super leuk! Tilde een glas rose op stond op en zei ik wil graag proosten op de baby die in mijn buik groeit haha! Nou is maar goed dat ze zaten anders waren ze denk omgevallen. Niemand wist dat we bezig waren Kan geen broek meer aan me darmenbuik is keihard! Ik wordt na 4e misselijk mijn avondeten gaat net aan... Pfff nu maar hopen dat 13 juli alles goed is
Wat ist rustig hier.. m21; Leuk he die reactie van je (schoon)ouders, en de meiden ook helemaal door het dolle dus! Jij 1 vd eerste in de groep die voor een kleine gaat of niet? Ga voor je duimen dat 13-7 ook alles super is! Ik net terug van vk, bloed en echo uitslagen allemaal goed. Bloeddruk nu ook oke.. Zegt ze daarna; Nu gaan we hartje luisteren,niet schrikken kan even duren..Wat denk je ze duwt die doptone op mn buik en in 1x druk geklop, ze stond er zelf verbaasd van dat ze hem meteen had haha.. Zit ik hele avonden mn buik te bevoelen of in kan vinden hoe hoog mn maarmoeder nu zit (zonder resultaat) duwt zij 1x en ze zegt daar zit hij al (zeer dat dat doet ff haha) Over je eigen lichaam kennen gesproken??Ik ben verwaalt in mn eigenste.. Hoe is het met de andere meiden?Iedereen nog zwanger en happy? En vlindertje niet meer gezien hier,of heb ik iets gemist?
hey meiden, ik ben even niet hier geweest, maar was jullie niet vergeten hoor heb nog niet alles bijgelezen, dus alvast sorry als ik niet overal op reageer ik ben lekker aan het rommelen geweest met de babykamer, is nu, op schilderijtjes na, klaar Mn vluchttas heb ik ook alvast ingepakt van de week ook alvast de box neerzetten zodat de beestenbende er aan kan wennen en de kat hopelijk te leren valt dat 'ie er niet in mag Officieel nog 2,5 week tot mn zwangerschapsverlof....ik zit natuurlijk wel in de ZW, maar ben tot nu toe wel 1 x in de week zo'n 3 uur naar mn werk geweest om wat kantoorwerk te doen, zodat ik nog dingen af kon ronden voor mn verlof afgelopen week wel veel last gehad van mn bekken volgens de VK worden de klachten vaak wat minder als de kleine ingedaald is....omdat dit dan van binnenuit stevigheid geeft...ben benieuwd. hij ligt in ieder geval al mooi met zn hoofdje naar beneden, nu nog zakken heb de groeiecho gehad....eerst liep hij steeds 3 weken voor op groei en dachten ze dat het een flinke knul zou worden Nu loopt 'ie nog maar 1,5 week voor en word het geboorte gewicht geschat op 7,5 pond @ ellalalaaa ik heb ook niks aan zwangerschapscursussen o.i.d. gedaan....ook totaal geen zin in
Hoi allemaal, hier was ik ook weer even... @Pandora; de babykamer dus zo goed als klaar, lekker gevoel is dat he... Hier schiet het ook al op, ons dochtertje is nu over naar de andere kamer, ze is helemaal blij met haar roze kamer maar soms zegt ze ineens dat ze weer naar de andere kamer wil, ze moet nog wel even wennen. De babykamer kan ik nu gaan opruimen en schoonmaken, en dan het ledikantje er weer in, en dan is het klaar. De box halen wij volgende week denk ik naar beneden, wij hebben er de vorige keer aluminiumfolie ingelegd, en daarop balonnen. Aluminiumfolie hebben katten een hekel aan, schijnt, daar gaan ze niet op liggen. En die balonnen goed hard opblazen, dan knappen ze vanzelf en leren ze het ook wel af... Toen ons dochtertje geboren was, hebben we onszelf aangewend om steeds het boxkleed dubbel te slaan als ze er niet in lag, als de katten er dan toch in gingen liggen dan zaten de haren aan de onderkant en niet op de plek waar zij lag. Balen dat je zo'n last hebt van je bekken, hopelijk wordt het dan wat minder als het kindje is ingedaald! @Wendy; super dat ze het hartje zo snel kon vinden, mooi om te horen he...! Elke keer weer even fijn, zo'n bevestiging dat het allemaal goed is. @ Ellalalaa; ik had zelf ook weinig zin in een zwangerschapscursus van bv. de thuiszorg ofzo, omdat ik om me heen zoveel hoor dat dat meer een theekransje is voor het bespreken van alle klachten en babypraat etc... Toen ik zwanger was van ons dochtertje, was ik begonnen aan een zwangerschapscursus bij een fysiotherapie/mensendieckpraktijk hier om de hoek, en dat was toen wel heel interessant en voor mij ook nuttig. Helaas heb ik toen maar 2 lessen kunnen doen en werd ik daarna opgenomen in het ziekenhuis. Nu kon ik gelukkig weer meedoen, want ik heb er wel echt baat bij. Het is een klein groepje, 5 meiden, en het is vooral gericht op je houding en het versterken van bepaalde spieren die je nu, tijdens de bevalling en erna goed kunt gebruiken. @ MW21; en, hoe reageerde de rest op jullie grote verrassing?? @ Alexanne; fijn dat alles goed was bij de echo! Weet nu iedereen het bij jullie? Hier begint het nu inderdaad wel echt op te schieten, nog iets meer dan 7 weken... wij weten al wel wat het wordt, en de gynaecoloog heeft vrijdag ook nog even gekeken, en het was duidelijk te zien, dus voor ons geen verrassing meer, maar wel voor de mensen om ons heen want we zeggen lekker niks... Hier gaat het verder allemaal z'n gangetje, mijn bloeddruk is nog steeds goed, en vrijdag bij de gyn was ook alles goed. Het kindje ligt nog steeds wat voor qua groei, zo'n 1 1/2 - 2 weken, wordt nu geschat op 2100 gram ongeveer. Wel apart, want ons dochtertje was bij haar geboorte (36 1/2 week) 2535 gram, dus deze wordt wel een stukkie groter, is al bijna net zo zwaar. Ik heb nu ook echt veel meer buik dan toen, mensen denken allemaal dat ik al op knappen sta en de kleine elk moment kan komen. Vorige week moest ik ineens naar de arbo-arts, mijn werkgever heeft mijn ziekmelding (vanaf half maart ben ik al thuis) pas 2 weken geleden doorgegeven. Die arts zat daar ook een beetje met het idee dat ie zijn tijd zat te verdoen, maar ja, het dossier moet kloppen voor de wet, dus ik moest langskomen. Vandaag ook telefonisch contact met het UWV gehad, en nu moet ik daar waarschijnlijk ook nog naar toe, zodat ze kunnen bepalen wat voor vergoeding mijn werkgever voor me krijgt... Tsss, zit ik op te wachten allemaal, dat gezeur nu nog, volgende week gaat mijn verlof in! Toen ik aan die arbo vroeg waarom het nu allemaal pas ging rollen, zei ze dat mijn werkgever het te laat had doorgegeven en dat hij had gezegd dat hij er nog niet eerder aan toe was gekomen... Dus toen wist ik al wel weer genoeg. Blijft een eikel... :x Nou, ik ga me hier maar eens nuttig maken, dochtertje is naar het kinderdagverblijf, dus moet ik even van de tijd gebuik maken he. Fijne dag allemaal!
Even een vraagje voor de al wat verdere zwangere; Welke combi wandelwagen hebben jullie gekocht?Ik vind het zoo lastig.. Heb nu een MUTSY op het oog, maar zie eigenlijk door de kinderwagens het bos niet meer.. Babykamer al wel besteld,daar waren we gelukkig zo aan uit! We zijn er een beetje snel mee maar mijn man werkt zelf ook altijd de koop en winkeldagen dus kunnen zo weinig samen "winkelen" dat we de knoop maar meteen doorgehakt hebben..Ben al helemaal in love met ons kamertje!! Maar tips mbt wandelwagen welkom (andere uitzet tips ook hoor!)
ik heb de mutsy transporter gekocht. van baby tot en met wandelwagen, klein op te vouwen, flinke boodschappenruimte onder de wagen, 4 wielen (geen luchtbanden) waarvan je de voorste kunt blokkeren voor off-road. en hij is soepel/licht te besturen. ow ja, ik zal straks even uitgebreid reageren op iedereen
Wij hebben de Urban Jungle van Mountain Buggy. Ook een erg fijne wagen, zou geen andere meer willen! Houden deze wagen ook voor dit kindje, moeten dan alleen nog een kiddyboard eraan hangen voor mijn dochtertje. Hebben toen ook voor de Mutsy gekeken, vonden we ook erg leuk en goed, maar deze reed iets makkelijker voor bij ons op de boerderij. Mijn dochtertje slaapt nu voor het eerst op d'r nieuwe kamer! Eerst 2 uur liggen kletsen/zingen, nu is ze stil! Nog wel in d'r eigen ledikantje, het grote bed vond ze nogal te spannend, hihi. Reacties komen ook later!!
Wij hebben de Quinny Speedy, fijne wagen maar 1 nadeel; de wandelwageninzet is maar naar 1 kant te monteren. Dus als je kindje iets groter is, dan zit het altijd van je af, terwijl het toch ook wel heel gezellig is als hij/zij naar je toe zit. Twee vriendinnen hebben de Maxi Cosi Mura (4 wielen), dat schijnt ook een super wagen te zijn en daarbij kan dat dus wel. Mijn man heeft erg lang bij een babywarenhuis (hoe zeg je dat...?) gewerkt, en daar kwamen destijds nogal wat mensen terug met klachten over de Mutsy kinderwagens, dus daarom werd die het bij ons niet. Maar dat is dus al wel 3 jaar geleden, kan dus een hoop veranderd zijn!
mmmm wordt nog steeds lastig.. Wij hadden inderdaad staan kijken bij de transporter ook, inderdaad erg mooie en bruikbare wagen. Makkelijk in te klappen en goede banden,weten inderdaad dat je het kindje in de wandelinzet van je af duwt maar ik vind dat niet zo'n probleem. (ik heb vriendinnen met idd de mura bijv en die willen niet naar moeders kijken haha). Prijs vond ik ook erg aantrekkelijk (niet onbelangrijk) houd hem dus nog steeds maar als goede optie..
@Mutsy, hier was hetzelfde, werd ons toen verteld dat die vaak terugkwam ivm klachten. Maar goed, dat is ook inmiddels 3 jaar terug (net als bij driekeerdaan), dus wie wet is er wel heel veel verbeterd nu. Bij mijn wagen kan het inzetje ook niet naar mij toegedraaid worden, vond ik eerst jammer, maar eer mijn dochter er in zat, vond ze het superleuk om van alles te zien. En dan ben je dat ook weer zo kwijt eigenlijk. Een wagen kiezen is altijd lastig!!
Haai, wij hebben uiteindelijk gekozen voor de Buggaboo. mede op aanraden van vriendinnen die het echt een hele fijne wagen vinden! Ik ben benieuwd!
ik heb de mutsy ook uitgekozen voor de hoogte van de bak. wilde eerst een Stokke, maar die schijn je goed vast te moeten houden als het stevig waait....... niet handig met een kleintje op komst in de herfst hahaha
en even verder heel ego over mezelf: alles gaat goed. vandaag week 28 alweer, 3e trimester. En dat deze net zo vlekkeloos mag zijn als de andere 2, maar ben bang van niet.... m'n bekken worden nu gevoelig dus moet goed nadenken bij opstaan van de stoel, lijk af en toe een oude muts hihi. vorige week bij controle was alles goed, kindje ligt lekker dwars dus geen ribkick of blatterjumping hier (voorlopig dan) wordt wel meer moe, dus lekker op tijd naar bed en ML mag het sjouwen van de boodschappen van me overnemen Volgens mij gaat het verder bij iedereen wel lekker z'n gangetje? kamertjes al besteld en/of binnen. Die van mij komt als het goed is over 3 weken..... ben zo benieuwd!!!! dan moeten we in huis nog gaan verhuizen, familie maar even lief aankijken ik heb geen idee wat ik nog meer moet vertellen, ben ongetwijfeld de helft vergeten, snorrie! groetjes en fijne avond!
Schiet voor sommige al op zeg! Kinderwagen...hoef ik nog niet aan te denken haha Moe moe moe moe kots kots kots haha voor een goed doel haha waar blijft die roze wolk? Ik slaap 12 uur en werk er 8 de andere 4 uur probeer ik te eten en te drinken
He jij ook aan de kots kost mw? vervelend he! MAAR... het gaat weer voorbij! Het begint hier inderdaad op te schieten... nog anderhalve week werken. Kamertje is redelijk klaar.. Op wat kleine dingetjes na. Moeten alleen nog een kaartje, en naam enz enz hahah
Spannend hoor! Fijn om te horen dat t weer over gaat. Gelukkig een top vent die alle huishoud en financieen taken meteen geeft overgenomen. Hoef nergens aan te denken!
wendy 399: deed dat zeer dat de vk die doptone erop duwde? Wat je zegt ik voel ook elke avond maar kan t ook niet voelen hoor- mijn baarmoeder. Als ik buk voel ik wel een balletje in mijn onderbuik. Heb jij dat ook? driekeerdaan: ons kan je t toch wel vertellen toch? Had je je ook laten pendelen en zo ja kwam het een beetje uit? Fijn dat alles zo goed gaat! wendy 399: vind de mutsy zo groot! Heb zelf een quinny buzz. OP zich wel ok hoor. Kan t kindje ook naar je toe zetten en dat kan bij de speedy niet. ALs ik kon kiezen zou ik zeker voor de bugaboo gaan!! Mijn zus heeft er 1 en die zijn echt geweldig! Zo lekker wendbaar... Ik heb de buzz toen gekocht voor 650 euro ofzo dus houd em gewoon voor de tweede aan. Wel wil ik een quinny buggy erbij kopen. De nieuwste kan je gewoon ook in een ligstand zetten. Ook makkelijk dat je gewoon je maxicosi erop klikt..als je effe een boodschap moet doen hoef je niet je hele kinderwagen mee te nemen! Veel succes met zoeken nog
@Alexanne; we hebben de afspraak gemaakt dat we het helemaal niemand vertellen, dus ook voor jullie blijft het een verrassing... Die buggy willen wij ook aanschaffen, inderdaad omdat het me wel erg makkelijk lijkt, omdat de maxi cosi er ook op kan.
mw 21: lastig die misselijkheid! Gelukkig heb ik dat kunnen skippen! Nog even volhouden- heb ik gehoord Tab: je mag t ook eens best over jezelf hebben hoor! Vinden wij ook leuk om te lezen! Hier gaat alles ook wel goed. ERg opgeblazen gevoel als ik koolhydraadrijk voedsel eet. Eet nu even geen brood, rijst en aardappelen meer en wat een verschil zeg! Voel me nu weer een stuk beter. Elke dag een buik alsof ik 6 mnd heen was vol met lucht echt vreselijk. WIst niet hoe ik liggen moest. Vraag t toch effe aan de vk want heb ook genoeg koolhydraten nodig toch? Nou meide tot horens