Problemen met kinderkaartje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hinata, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hinata

    Hinata Actief lid

    22 nov 2009
    148
    0
    0
    Ik zit met een probleem...

    Wij hebben de kinderkaartjes een tijdje terug besteld en daarna hebben we het ene na het andere probleem met de drukkerij. Ik dacht dat ondertussen alles was opgelost met die mensen totdat er weer iets nieuws was.. wij hebben een kaartje waar de baby een luier aan heeft, op 't voorbeeld kaartje stond de luier in het blauw afgedrukt, maar wij meende dat je dat nog gewoon kon aanpassen, blijkt nu dat de luier blauw blijft en wij krijgen een meisje, iemand een idee hoe dit op te lossen?????
     
  2. fenneke80

    fenneke80 Niet meer actief

    Wat vervelend! Ik ben zelf een beetje een perfectionist, dus ik zou daar geen genoegen mee nemen. Als ik zo'n kaartje zou zien, zou ik meteen denken dat het om een jongetje gaat.
    Als je er bewijs van hebt dat je niet de blauwe luier besteld hebt, zou ik echt proberen hem toch te veranderen of er gewoon helemaal onderuit te komen als dat niet lukt.

    Je kan op heel veel sites nog makkelijk de kaartjes bestellen. Ik heb ze zelf op Maak je eigen kaart gemaakt. Je kan dan van te voren de enveloppen laten komen en natuurlijk proefdrukken. De kaartjes zelf bestel je dan na de geboorte, je hebt ze binnen een dag in huis.
     
  3. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    moeilijk...maar ik zou geen blauwe luier willen hoor....als het niet aangepast kan worden misschien overleggen wat eraan gedaan kan worden..of een ander kaartje? Of een andere drukker!!

    Hier 3 dagen voor bevallen boeken gehaald...dag van bevallen beslist...dag erna kaartjes besteld die dag erna al in handen om op de post te doen....helemaal naar onze wens....dus het kan wel...(niet wit, wel zwart laten doen hihi...)

    succes ermee!

    En zoals al eerder gezegd...bij blauwe luier zou ik ook aan jongen denken...jammer hoor!
     
  4. Hinata

    Hinata Actief lid

    22 nov 2009
    148
    0
    0
    We hebben de enveloppe al geschreven en 50 euro aanbetaald (van de 130 euro) denk niet dat we er nog onderuit kunnen komen, mede omdat we zo'n problemen hebben met de drukkerij!

    We hebben geen bewijs van dat gedoe met de luier en heb echt geen geld meer om andere kaartjes te gaan bestellen :'(
     
  5. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Als je zowiezo het kaartje "moet" nemen, dan zou ik zelf iets aanpassen aan die luier. Misschien kan je met verf of stiften iets aan de kleur doen. Of een luier knippen uit roze papier en dat erop plakken of met zo'n stickertje eronder dat je een soort 3d krijgt.
     
  6. butterfly83

    butterfly83 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.037
    40
    48
    friesland
    Waarom zou je er niet meer onderuit kunnen komen? Ze hebben de kaartjes toch nog niet gedrukt? Ik denk dat je zowieso een vergoeding kwijt bent maar ik zou toch in overleg of een ander kaartje niet nog een optie is.
     
  7. Hinata

    Hinata Actief lid

    22 nov 2009
    148
    0
    0
    Ik ga het morgen proberen, maar aangezien ze de kaartjes al hebben liggen zullen ze wel moeilijk gaan doen... vorige keer zeiden ze ook van ja hallo we hebben de kaartjes hier al liggen dus kunnen ze niet meer terug sturen na de leverancier
     
  8. Jacky78

    Jacky78 Fanatiek lid

    3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    jee, dat is wel een domper zeg, een blauwe luier neigt toch naar een jongentje.... wat je wel nog kan doen is een roze lettertype gebruiken.

    Sommige kaartjes worden ook aan de voorkant bedrukt (bv de naam of de geboortedatum). Als hier dan de tekst (naam of datum) al in het roze staat zal het blauwe luiertje misschien niet eens zo opvallen....
    Wat voor blauw is het licht of juist donker?

    En anders idd een nieuwe kaart zoeken, maar de drukker heeft ze al binnen (en jullie de enveloppen al geschreven) dus dan zul je waarschijnlijk de kaartkosten zonder drukkosten moeten betalen......
     
  9. InLove

    InLove Fanatiek lid

    11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    De kaartjes zijn wel al besteld, dus dan hebben ze bijv 50 kaartjes liggen. Ook al zijn ze ongedrukt, denk niet dat ze ze terugnemen. Zeker niet als ze al moeilijk doen.
    Mss als je een leuke fijne drukker had en t probleem had uitgelegd dat t een foutje is hadden ze mss heel anders gereageerd.

    Nu zou ik zelf een groot stuk roze karton halen en 3d kussentjes. Dan van t proefkaartje de blauwe luier uitknippen en precies namaken.
    Vervolgens als je de kaartjes thuis krijgt even de roze luiers over de blauwe plakken.

    Zijn wel meer kaartjes die je zelf in elkaar moet zetten, dus gewoon net doen alsof t zo hoort.

    Tis idd wel stevig balen zeg!
     
  10. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Dat is ook vervelend zeg!! Kan me voorstellen dat je niet blij bent met een blauwe luier terwijl er een meisje komt!!
    Ik heb vandaag de kaartjes besteld en daar zitten twee stansvellen bij met een jongetje en een meisje. Wij weten niet wat het word, dus op het moment dat ik bevallen ben, moeten we het juiste figuurtje op het kaartje plakken, maar dit stond duidelijk naast het kaartje in de map geschreven. Misschien kun je na gaan of dat bij jou ook zo was?
    En ik zou indd wat Inlove ook zegt als ze moeilijk doen, zelf een roze luiertje knippen en op plakken. Het is ff een vervelend werkje, maar het mooie weer komt er aan dus misschien kun je het straks in je verlof lekker in de tuin op je gemak doen?

    Liefs
     
  11. Hinata

    Hinata Actief lid

    22 nov 2009
    148
    0
    0
    Bedankt voor alle tips!!!

    Ik ga vandaag wat proberen te regelen en anders ga ik kijken wat ik er zelf van kan maken, want om nou een nieuw kaartje uit te gaan zoeken gaat mij ook te ver, aangezien het al aardig wat geld kost.

    Straks maar eens in de stad op zoek naar een rose kartonnetje!!

    Dankjewel meiden!
     
  12. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Succes meid! Zou het indd eerst zelf proberen, als het niet lukt kun je altijd nog iets nieuws bestellen! Maar het is ook niet de bedoeling dat je een kaartje heb waar je niet blij mee bent toch?

    xxx sas
     
  13. Hinata

    Hinata Actief lid

    22 nov 2009
    148
    0
    0
    Nee dat is zeker niet de bedoeling! Ik ga deze week aan het knutselen en dan maar kijken hoe het eruit komt te zien! Ben voor de rest wel nog steeds heel blij met het kaartje dus dat scheelt haha
    hoe gaat het met jou en de zwangerschap? Zie dat we ongeveer even ver zijn
     
  14. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Maar begrijp ik nu goed dat je de kaartjes ookal in huis hebt? Nee toch? Dan zou je toch gewoon nog een anter kaartje kunnen uitzoeken of is dat niet mogelijk? Desnoods uit dezelfde serie zodat je de enevloppen gewoon nog kunt gebruiken. Stond er in het boek niet bij dat hij alleen in het blauw is want ik ben bang dat als je echt dat kaarte besteld hebt je er helaas niet onderuit kan als zij de kaartjes ookal besteld hebben.
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hadden bij Eva 2 kaarten besteld, 1 voor een jongen, 1 voor een meisje, omdat we nog niet wisten wat het was. De enveloppen waren wel hetzelfde dus die konden we al wel schrijven. De drukker heeft de kaarten voor een jongen naar de leverancier teruggestuurd en wij hebben die verzendkosten betaald. Dit was al van tevoren zo afgesproken, is zoiets in jouw geval niet mogelijk? Moet je alleen nog nieuwe kaarten uitzoeken.
     
  16. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hoe zou jou drukker het dan doen als er iets mis zou gaan met de zwangerschap? Neem aan dat je dan geen kaarten meer hoeft af te nemen. Dan moet hij toch ook iets anders met de kaarten doen dus waarom kan dat nu dan niet. Lijkt mij inderdaad ook een kleine moeite om ze terug te sturen naar de leverancier. Zou als ik jou was toch wat meer op mijn strepen staan anders ben je na je bevalling nog weet ik hoeveel kaarten in elkaar aan het plakken.
     
  17. Hinata

    Hinata Actief lid

    22 nov 2009
    148
    0
    0
    Ben gister langsgeweest maar drukker bleef moeilijk doen, mocht een nieuw kaartje uitzoeken maar dan moest ik die andere ook nog betalen... ja dag ga ik niet aan beginnen!!
    dus 't word knutselen geblazen
     
  18. Kiwi08

    Kiwi08 Fanatiek lid

    30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    balen dat de drukker neit meewerkt!!

    succes met knutselen
     
  19. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Meis,
    met mij en de zwangerschap gaat het goed! Ik heb eigenlijk helemaal nergens last van alleen wat kleine dingetjes ( maagzuur en slecht slapen) maarja, als dat alles is :) Hoe gaat het met jou? Beetje puf om te knutselen ;)
    Vind het wel balen van je kaartje hoor! Hoop dat je een beetje een knutseltypje bent (anders kom ik je wel helpen hahaah) Wel irritant, wil je alles geregeld hebben en dan zoiets! Ik heb de kaartjes van de week besteld, dus ik ben benieuwd. Ga begin volgende week de enveloppen halen en vast schrijven, ja je moet wat doen toch hihi.

    xxx sas
     
  20. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou dat vraag ik me ook af! Mag toch hopen dat hij dan wel normaal kan doen zeg!

    Ts, misschien toch nogmaals eens met je drukker in gesprek gaan? En kijken wat dan precies de extra kosten zouden zijn en dan kijken of dat misschien te overzien is? Lijkt me tenminste toch niet dat je een volledig bedrag moet betalen.

    Verder succes met knippen voorlopig in ieder geval! Mocht het echt niks worden met de drukker dan hoop ik dat je er zelf iets mee kan zegmaar.
     

Deel Deze Pagina