Hallo allemaal, Mijn man en ik hebben maandag een heel goed gesprek gehad over wel of geen kinderen en we zeiden ooit nee dat is niks voor ons, maar we zijn nu van mening veranderd en we willen ze nu wel. Ik was altijd heel stellig eigenlijk, maar mijn man zei nu nog niet en we zien wel. Eigenlijk wil ik dus wel graag een kindje en hij denkt er ook gelukkig zo over, maar ik heb in augustus een spiraal laten plaatsen en die zou er nu dus weer uitmoeten. We hebben het er al over gehad dat ik een afspraak maak bij onze huisarts en het hem voorleg. Ik kan namelijk niet zeggen waardoor het nu opeens komt dat ik wel een kindje wil. Kan het zijn doordat ik jaren aan de pil was en daardoor veel hormonen binnen kreeg en nu dat met de spiraal niet meer krijg of komt het doordat ik toch moedergevoelens ga krijgen of doordat onze vrienden kinderen hebben? Wel is het fijn dat we er samen over kunnen praten en nu denken van dat we nou eigenlijk al op zoek moeten gaan voor babyspulletjes, ja je kan nu veel in de uitverkoop kopen en op marktplaats kijken voor spullen voor de babykamer. Hebben hier een kamer over die we dan voor babykamer willen gebruiken, is een ruime kamer naast die van ons en we zouden dan daar donkere meubeltjes in willen plaatsen, een beetje autentieke babykamer, maar ook al kijken voor bv. rompertjes, flesjes, speentjes, dekentjes. Heb verschillende verhalen vanmiddag gelezen op internet over het eruit laten halen van het spiraaltje en dat sommige meteen zwanger waren en sommige na hun eerste menstruatie na het verwijderen van het spiraal, maar dat sommige 3 maanden wachten en het dan proberen. Ik weet het is per persoon verschillend en ik zal het denk ik het beste met mijn huisarts moeten bespreken, ook gezien het feit dat toen ik 12 was geopereerd was aan mijn urineleider en ik kans heb dat er verklevingen zijn bij de baarmoederwand en waardoor ik kans heb dan op een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Ze zeiden toen tegen me dat ik dat dan tegen de tijd moet laten onderzoeken, dus dat ga ik ook even overleggen met mijn huisarts. Ik vraag mezelf ook af of dat gevoel dat ik een kindje wil niet weggaat als de spiraal eruit gaat of dat het juist dan nog meer naar boven komt dat moedergevoel. Ik denk zelf dat het niet veranderd hoor. Ik ben afgelopen maandag 30 geworden, mijn man is ook 30 opzich ook wel een mooie leeftijd. Het is meer dat we nu denken dat we niks door kunnen geven aan iets van ons samen, een levend wezentje die wij dan dingen kunnen leren, kunnen opvoeden, van gaan houden en ik denk misschien dat iedere vrouw wel zoiets heeft ik wil toch wel een kindje of denk ik dan verkeerd. We hebben sinds vorig jaar ons eigen huis, wonen daar samen met twee hondjes, jack russels. Weten ook dat we hun er meteen vanaf het begin bij moeten betrekken, al zijn ze niet jaloers en hun meteen moeten laten wennen aan de baby. Allebei hebben we een baan, ik ben net sinds september aan een nieuwe baan begonnen, maar ook dat mag geen problemen geven. Wat een verhaal hé, maar ik dacht zoek een goed forum op en deel het aan jullie mee en zo kunnen jullie me misschien helpen door mijn vragen te beantwoorden of ons tips geven. Zijn hier trouwens vrouwen die ook pas een spiraal hebben, maar nu toch opeens een kinderwens hebben en waardoor dat dan komt? Zijn hier ook vrouwen die ervaring hebben met het verwijderen van de spiraal en dan snel zwanger worden of niet en of je beter 2/3 maanden kan wachten voordat je zwanger wil worden? Ik hoop hier iets aan te hebben en zal hier regelmatig even langskomen door wat te vertellen of jullie reacties te lezen en ik hoop dat ik hier over een poosje neer kan zetten...we zijn zwanger. Poehbeer
Dank je wel en als je nog tips of ideeën hebt dan hoor ik het graag. Heb wel een cd rom aangevraagd waar info op staat als je zwanger wil worden.
Dank jullie wel allemaal! Voel me al helemaal welkom hier en ik heb vandaag de assistente gebeld en een afspraak gemaakt bij de huisarts en dinsdag om half 10 moet ik er zijn en dan ga ik er met hem over hebben, over het verwijderen van de spiraal en de wens om een kindje te willen. Jullie horen snel van me.