Hallo Ik ben 6 weken zwanger en heb vandaag mijn huisarts gebeld om het te vertellen, moet over twee weken langskomen voor een aantal testen Weet iemand waarom? Ik dacht dat ik daarvoor naar een verloskundige moest??
Gefeliciteerd!!!! ik zou niet weten waarom je pas over 2 weken naar de ha moet, misschien nog even bellen om te vragen..............?? liefs radna
Hoi Coirina, Allereerst van harte! Ik dacht ook dat de verloskundige dat doet, maar ik denk dat de HA 't zegt omdat je hem belde om t te vertellen misschien? De HA inlichten over je zwangerschap hoeft toch niet persé?? Bel inderdaad anders even wat de bedoeling is? Groetjes, Sandra
ik ben nu 4 weken en 2 dagen en de assistente van de dokter heeft me gelijk doorverwezen naar de verloskundige! is een doktersbezoek niet verplicht...?
Ik ging ook eerst naar de huisarts en stond binnen 5 min. met een felicitatie en het tel. nummer van de VK weer buiten.
Gefeliciteerd!!! Je kan zelf kiezen of je onder controle bent bij de HA (tot een bepaald aantal maanden) of meteen naar de VK gaat.
Aller eerst van harte gefeliciteerd, ik ben bijna 7 weken zwanger maar ik ga dinsdag wel eerst naar HA. Omdat ik deze HA zo ontzettend goed ken. Hij heeft mijn moeder geholpen om mij op de wereld te zetten. Dus dan is het wel erg bijzonder lijkt mij. Hij was ook erg blij dat ik het tegen hem zei. Hihihi. Dus volgens mij is het een ieder zijn eigen keus om eerst naar HA te gaan. Dikke kus Fennita
Ik ben zelf doktersassistente en wij laten vrouwen met een eerste zwangerschap meestal eerst langs de huisarts komen voor wat extra info (moeders voor moeders) en de huisarts wil voor zijn eigen administratie altijd weten wanneer je eerste dag van je laatste menstruatie was. Hij/zij kan dan een melding maken in het systeem voor eventueel medicatie die niet bij een zwangerschap kan. Je wordt dan doorverwezen naar de verloskundige. Vrouwen met een tweede of meer zwangerschap verwijzen we gelijk door naar de verloskundige, maar we willen altijd weten wanneer de eerste dag van de laatste menstruatie was.
hallo , ik ben ook eerst naar de ha geweest voor een bloedprikje , ik ben ondertussen naar de gyn geweest , hier bij ons is het de gewoonte van eerst naar de huisarts te gaan , alvast gefeliciteerd meid !
Ik heb direct de VK gebeld. Mijn zusje ging 8 maanden geleden ook naar de HA omdat ze zwanger bleek te zijn. Hij stuurde haar direct door naar de VK, onze huisarts doet helemaal niets meer wat betreft vk.
hartelijk gefeliciteerd ... sommige HA doen zwschapscontroles zelf..en dan zijn de eerste testjes bloedprikken
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Mijn dokter doet de begeleiding nog helemaal zelf. Hij vind het leuk om te doen, dus misschien doet jou ha dat ook wel. Geniet iig lekker van je zwangerschap.
ik ben vandaag ook naar de HA geweest die verwees me ook naar n verloskundige door! groetjes krulliewullie
Gefeliciteerd!! Ik heb mn dokter alleen maar ff gebeld, en ik werd meteen doorverwezen naar de VK. Heb ook (nog) nooit onderzoeken bij de HA moeten laten doen ofzo..
ik ben ook zwanger van de eerste maar ik werd meteen doorverwezen en er werd niks gevraagd over laatste menstruatie!
Gefeliciteerd !!!! Ik ben ook doktersassistente. Wij laten zwangeren niet bij de huisarts komen tenzij ze dat zelf graag willen ivm vragen/klachten. Anders feliciteerden we gewoon en stuurden door naar verloskundige. Ook vraag ik altijd even naar foliumzuur/roken en datum laatste menstruatie.
Gefeliciteerd, Ik ben ook pas bij de dokter geweest om te vertellen dat ik zwanger ben. Hij feliciteerde mij en deed eigenlijk niets om echt te bevestigen dat ik zwanger was. Hij gaf mij wel wat foldertjes mee van moeders voor moeders en een kaartje met telefoonnummer van de verloskundige. Deze zou ik pas over 2 weken moeten bellen. Eigenlijk stond ik net als Evon binnen 5 minuten weer buiten.