Nieuw hier en behoefte aan geruststellen en hulp (vraagje over clearblue ovulatie test en ovulatie)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Babywishbloem, 16 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babywishbloem

    16 mei 2024
    18
    2
    3
    Hoi hoi,

    Nieuw hier en mijn eerste vraag:$;
    Ik ben bezig met zwanger worden en dacht voor deze ronde gebruik te maken van clearblue om mijn 2 dagen vruchtbaren dagen te vinden.

    Nu ben ik vanaf dag 11 van mijn cyclus (9 mei) begonnen met dagelijks testen. Op 11 mei had ik mijn partner geklust, de volgende dag12 mei (14de van mijn cyclus) had ik vreselijke hoofdpijn en buikpijn. Ik teste in de ochtend negatief, en later in de avond wederom weer negatief. Deze dag heb ik geen gemeenschap gehad.

    De volgende ochtend had ik een positieve ovulatie test. In de avond heb ik met een action ovulatie test getetst en was deze niet positief. Ik heb aan het einde van de avond geklust! En de volgende ochtend had ik alweer een negatieve ovulatie test.

    Nu heb ik nog steeds onderbuik krampen. En zo nu hoofdpijn. Maar ik ben verder gestopt met testen.

    Online/youtube zag ik vooral dat veel vrouwen 2 dagen een smile hadden met de clearblue test. En na aanloop van blijvende smile ook knipperde smile hadden, dit had ik niet. Dus ik was nu benieuwd of iemand mij even kan uitleggen en geruststellen; :oops:

    Wanneer was mogelijk mijn ovulatie dag.. was dat de dag van de smile of was dat de dag na mijn smile en maak ik dus mogelijk wel kans deze ronde.. En zijn er meer waarvan na de piek gelijk een daling optreedt.;)

    Wanneer is mij 'dpo'.o_O

    Eigenlijk nieuw met ovulatie testen en stilstaan bij eigen cyclus ;) alvast hartelijk dank voor de moeite!;)
     
  2. Babywishbloem

    16 mei 2024
    18
    2
    3
    Ik heb overigens de bijsluiter wel gelezen en online ahha ect. Maar merk gewoon dat ik heel onzeker, en eigenlijk daar door gewoon heel erg aan mezelf twijfel. Vandaar het in een vraag geformuleerd of iemand mij gewoon er bij kan helpen door te kijken naar de informatie die ik heb gedeeld
     
  3. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.565
    7.011
    113
    Vrouw
    Ik denk dat 15 mei je eisprong was en dat maakt dan 16 mei (vandaag dus) 1 dpo
     
    Babywishbloem vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.875
    15.183
    113
    Nabij Utrecht
    Dus 13 mei had je sochtends een smiley op de paarse clearblue maar savonds een negatieve test van de action?
    Hoe negatief was die test? Was de teststreep heel licht of bijna zo donker als de controlestreep?

    Ik vermoed dat er een mogelijkheid is dat de clearblue test een valse smiley gaf. Dat zie ik hier wel eens vaker voorkomen.
    Ik zou dus daarom even blijven doortesten net de action testen.
     
    Babywishbloem vindt dit leuk.
  5. Babywishbloem

    16 mei 2024
    18
    2
    3
    Ja 13 mei had ik een smile op de clearblue roze, en in de avond was de action ovulatie test negatief, de test strip was te licht. Ik dacht misschien te veel gedronken ect. Maar vond het wel vreemd omdat lh piek in de loop van dag juist toeneemt? De volgende dag 14 mei was er een circel en geen smile meer op de clear blue.

    Maar heeft het nu nog zin om te blijven testen? Omdat het weer 16 mei is en dat betekend 18e dag van cyclys is.

    Dank voor je antwoord
     
  6. Babywishbloem

    16 mei 2024
    18
    2
    3
    Aahh okee:oops:, bedankt voor je reactie!
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.875
    15.183
    113
    Nabij Utrecht
    Doortesten kan zeker zin hebben.

    Hoe lang ben je van de anticinceptie af (pil oid) en hoe lang is je hormoonloze cycli geweest de laatste paar keer?
     
  8. Babywishbloem

    16 mei 2024
    18
    2
    3
    Ik slik al 4 jaar geen anticonceptie (pil). En cyclus van 28 dagen. Ik ben eigenlijk sinds aantal maanden bezig zonder voorbehoefdsmiddelen (condoom) ivm kinderwens.
     
  9. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.305
    1.109
    113
    Vrouw
    Digitale is heel gevoelig en piekt eerder dan bijv de action test. Je kan er vanuit gaan dat je je lh piek hebt
     

Deel Deze Pagina