Wanneer is je luteale fase te kort?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door debozoe, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Hallo dames,

Even een vraagje, ik heb nu verschillde dingen gelezen over de lengte van de luteale fase, en luteale fase insufficiëntie..
    Ik had zelf vorige maand een luteale fase van 10 dagen..
    Deze maand zit ik nu op dag 9 en ben nog niet ongi dus kan nog langer worden.
    De maanden hiervoor durf ik niet te zeggen omdat ik in ronde 4 geen ei gehad heb en de maanden ervoor heb ik geen ovutesten gedaan en niet getempt dus weet ik het niet..
    Ik vroeg me af, wanneer is je luteale fase echt te kort en kan dit belemmeringen opleveren in het zwanger worden?
    Wanneer is het verstandig om hiermee naar de huisarts te gaan?

x

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je luteale fase beneden de 10 dagen zit, dan is 'ie te kort. Het zwanger worden kan dan moeilijker zijn, omdat je baarmoederslijmvlies te snel afgestoten wordt. Hierdoor heeft een bevruchte eicel niet genoeg tijd om in te nestelen.

3. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Heb ook een korte LF. Heb 2 maanden met ovutesten gedaan en had 2x een LF van 9 dagen. Deze maand geen ovutesten gebruikt. Ga volgende maand weer kijken of ik weer een korte LF heb.
    (hopen dat het niet meer nodig is ;) )

4. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Jippie: Beneden de 10 is dus te kort, maar als deze precies 10 is?

Rose: Vervelend he, brengt toch wat onzekerheid met zich mee. Wat ga je doen als je luteale fase in je volgende cyclus weer kort is?

x

5. Rose1982

Heb ik eigenlijk nog niet overnagedacht. Denk nog paar maandjes ovutesten doen en dan kijken of het altijd 9 dagen blijft. En anders over half jaar HA

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

misschien een domme vraag, maar wat is de luteale fase :(:

7. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Luteale fase is het aantal dagen tussen je eisprong en je ongi..
    Helemaal geen domme vraag..

x

8. Rose1982

vind het ook moeilijk in te schatten waneer me ongie nu begint. want heb al paar maanden eerst wat heel licht bloedverlies daarna 2 dagen bruin en dan pas echt ongie!.

9. Loe

Loe Niet meer actief

ik heb ook negen en tien dagen, 1 keer (van de zes maanden) 13 dagen. twijfelachtig he.....

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ debozoe: Thanx! Goed om te weten.

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Dacht gelezen te hebben dat het eitje minimaal 10 dagen nodig heeft om zich goed in te nestelen, dus dan zou 10 goed zijn lijkt mij.

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Tien dagen is inderdaad nog net op de grens. Maar korter moet 'ie eigenlijk niet zijn...

13. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    kan je ook je eisprong hebben NET na je ongi?
    moet deze week ovu testjes afnemen, maar die op dag 4 was duidelijker dan die op dag 8 en 9.. :( nog niet een hele felle streep maar ik zie m wel en die van dag 8 en 9 nauwelijks. zou dat kunnen?

14. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    oh chips ik heb het over die andere fase.. van je ongi naar je ei; hoe heet die eigenlijk?

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Ik heb een luteale fase van 10 of 11 dagen. Hier is het gelukkig geen probleem geweest. Ben beide keren vrij snel zwanger geraakt.

16. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi allemaal

ik heb ook een vraagje hierover.

20 jan ben ik ongi geworden en nu de 26 jan voel ik mijn ei.

dus ik heb ook een vroege eiersprong elke maand dat zag de gyno ook.

maar kan ik dan wel zwanger worden als ik nu mijn eisprong heb het innestelen duurt ongeveer tussen de 5 of 10 dagen weet niet pressies

heeft mijn baarmoeder dan wel de tijd om zich klaar te maken.

ingewikkeld allemaal.

gr jojo

Deel Deze Pagina