Het is vanaf cd 3 spuiten en dan iedere dag tot en met de follikelmeting. Aan de hand daarvan zeggen ze of je verder moet spuiten of niet. Meestal bij een eitje vanaf 17.5 kunnen ze al de inseminatie inplannen. Wanneer het eitje groot genoeg is moet je pregnyl savonds spuiten. Daar krijg je een vaste tijd voor. En 36 uur na de pregnyl heb je de inseminatie. Dit weet je max 3 dagen van te voren en minimaal 2 dagen van te voren. Ik hoefde iedere x niet lang te spuiten. 2 x bij de eerste follikelmeting ( cd 9) was die al groot genoeg en de andere 4 x op cd 12 groot genoeg. Ik spoot dus max 10 dagen. Naar dat is bij iedereen verschillend. Hangt ervan af hoe je reageert op de hormonen
Ik vond het prikken de eerste paar keer ook echt niet fijn, maar nu ruim een week bezig en ik ben er al aardig aan gewend Ik heb gonal-F, weet niet wat het verschil is met menopur. Bij mij duurt het iets langer, maandag de eerste follikelmeting gehad (cyclusdag 11, dus na 8x prikken) maar nog niets, dus nu de dosis opgehoogd. Omdat iedereen anders is, moet je vaak nog even zoeken naar de juiste dosis. Ik moet trouwens 's avonds prikken, gek dat daar een verschil in is.
Gonal f is een stuk makkelijker ga ik krijgen voorbivf dus even opgezocht hoe die eruit ziet. Dat is een kant en klare pen. Bij menopur heb je 2 glazen ampullen. In de ene zit een tablet(poeder) in de ander vloestof. Dan moet je met een speciale opzuignaald de vloeistof opzuigen en bij de poeder doen, deze vervolgens weer opzuigen en een nieuwe naald op de spuit zetten. Dit is de naald waarmee je je zelf injecteert. Dan moet je een huidplooi pakken en zelf de naald in de buik zetten en zelf de vloeistof langzaam injecteren
Oh dat hoef ik alleen met de pregnyl te doen als eenmaal m'n ovulatie is of de arts zegt dat ik t moet prikken.