Korte luteale fase

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 4days, 8 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Ik ben er door tempen achter gekomen dat ik een extreem korte luteale fase heb, namelijk van 8 dagen. Dus dat betekend dat ik verminderd vruchtbaar zou kunnen zijn, aangezien een bevrucht eitje normaal tussen dag 8 en 10 innestelt. Zijn hier nog meer dames met een korte luteale fase? En zijn jullie toch vanzelf zwanger geworden?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hoe vaak heb je getempd Cossy? Kan het zijn dat je toevallig één keer een kortere LF had of is dit meerdere keren voorgekomen?

3. 4days

4days Niet meer actief

Nou ik heb inderdaad pas 1 keer getempt waardoor ik het nu precies weet, maar ik heb al sinds mijn eerste ongesteldheid een cyclus van 28 of 29 dagen, en dit wijkt ook nooit af. (die lange cyclus in mn handtekening was na een mk) Toen ik zwanger was van mijn zoontje 'miste' ik anderhalve week, waardoor de verloskundige toen al vermoedde dat ik laat in de cyclus mijn eisprong had. Dus ik denk dat ik er gewoon vanuit kan gaan dat dit mijn normale cyclus is. Maarja, daarmee dus dus wel ook al bewezen dat ik toch zwanger kan worden, ondanks korte lf.

4. 4days

4days Niet meer actief

Niemand? ;)

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik zou zeggen, temp nog 2 rondes.
    Wanneer ook daaruit duidelijk blijkt dat je een te korte LF hebt (minstens 10 dagen moet het zijn) dan kan je naar de dokter voor een verwijzing.

Overigens kan een eitje al innestelen vanaf dag 3, gemiddeld tussen de 5 en 7 dagen.
    Maar 8 dagen is wel te kort om goed in te kunnen nestelen.
    Je bm is dan al bezig met het slijm afstoten.

Ik hoop dat het eenmalig was!

6. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Ik hoef er niets meer aan toe te voegen google maar eens hoelang het duurt voordat het eitje zich mogelijk innesteld. vaak gebeurt dit tussen de 5e en 8e en ik heb zelfs al gehoord dat het bij sommigen tussen de 3e en de 4e gebeurt dus het lijkt mij niet zo 1 2 3 dat je vermindert vruchtbaar bent, maar als je het niet vertrouwd even naar de ha gaan. Dan ben je gerustgesteld.

Groetjes Wilma

7. 4days

4days Niet meer actief

Ah oke, nou dat is op zich al fijn om te weten, dat een eitje ook eerder kan innestelen. :)

8. 4days

4days Niet meer actief

Ik moet er trouwens bij zeggen dat op dag 6 mijn progesteron waarde al omlaag schiet, want op dag 7 smorgens vroeg is mijn temp alweer 0,4 gezakt...

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik heb ook een korte luteale fase. Meestal is mijn luteale fase 9 of 10 dagen. Mijn eisprong is ook pas rond dag 20, soms nog wel later. Ik ben hierdoor wel zwanger geraakt. Op 26 december 2008 ben ik bevallen van een gezonde zoon Luca.

Ik heb wel in de MMM gezeten en ben door de vierde IUI zwanger geraakt omdat ik verklevingen in mijn eileiders heb. Dat heeft dus niets met mijn korte luteale fase te maken.

Bij mij begon meestal zo'n 6 dagen na mijn eisprong (of later dus de IUI) het bruine bloedverlies. Dat had ik dan 3 of 4 dagen en werdt daarna ongesteld. Bij mijn zoontje heb ik hier niks voor kregen en ik ben wel zwanger geworden. Ik had die maand geen bruin bloedverlies en teste na 5 dagen overtijd positief (14 dagen na de IUI + 5 dagen extra).

Nu zijn we bezig voor een 2e kindje en ik had bij de 1ste IUI maar een luteale fase van 6 dagen, dus na 6 dagen meteen rood bloedverlies. Mijn gyn heeft mij toen progesteron bolletjes voorgeschreven en die moest ik dan elke dag, 2 weken lang na de IUI gebruiken zodat mijn baarmoederslijmvlies dikker blijft en mocht het eitje bevrucht zijn dan kan het beter innestelen. Ik ben helaas niet zwanger maar ik werd wel pas 15 dagen na de IUI ongesteld ipv na 6 dagen al. Die bolletjes helpen dus wel.

Veel succes,
    Nataly

10. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Ik heb een cyclus van 25 dagen. Mijn eisprong valt op dag 15. Ik heb dus een luteale fase van 10 dagen.
    Ik ben in 2 gerichte pogingen zwanger geraakt :)

Mijn innesteling heb ik gevoeld, dit was 6 dagen na mij eisprong. Ik heb 3 dagen later licht positief getest (dus 9 dagen na eisprong)

Je zou de etos capsules zwanger worden kunnen proberen, die kan je luteale fase verlengen. Ook bestaan er pillen die je via de gyneacoloog kunt krijgen om je luteale fase kunnen verlengen.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op verzoek heropend.
    Elmo

12. 4days

4days Niet meer actief

Hoi dames!

Ik heb het topic laten heropenen omdat het (helaas) weer actueel is...
    Deze maand is mijn LF zelfs nog een dag korter dan vorige maand, namelijk 7 dagen... :(

Wat denken jullie, zou ik bellen naar de ha, in de hoop dat ze me naar de gyn stuur voor zo'n progesteron bolletjes? Ik weet het niet, ik ben er gewoon zo onzeker van geworden... Ik had van tevoren al het gevoel dat het niet heel snel zou gaan, dus dat ik niet zwanger ben vind ik niet zo erg. Maar door die korte lf ga ik echt aan mezelf twijfelen... :(

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb deze maand een LF van maar 9 dagen. Helpen die Etos Zwanger Worden pillen echt? Zeven dagen is wel heel kort Cossy. Omdat het 2 maanden achter elkaar is zou ik even naar de ha gaan denk ik (hoop dat ik volgende maand niet hoef).

14. 4days

4days Niet meer actief

Pfff irritant is dat he! :( Je gaa gewoon aan jezelf twijfelen... Denk dat ik die etos zwanger worden pillen ook maar eens ga proberen!

15. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik wel de etos zwanger worden pillen, maar heb toch ook een korte LF fase. 1e ronde 10 dagen, 2e en 3e ronde 9 dagen. Deze ronde nog maar afwachten en hopen dat het is gelukt! wachten duurt zo lang..:(
    Ik hep die capsules gelijk gebruikt nadat ik gestopt ben met de pil, dus ik heb geen idee hoe lang mijn LF zou zijn als ik de pillen niet zou gebruiken..

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hm ben op internet op zoek naar iets homeopatisch wat zou helpen de fase te verlengen. Laat het weten als ik iets heb gevonden :)

17. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    even een vraagje. tot welke dag tellen jullie je lf?
    tot de eerste dag bloed of de eerste dag temperatuursdaling?
    ik heb op dag 9 en 10 van mijn lf bruinbloed verlies dan stopt het 's middags en de volgende ochtend is mijn temperatuur gedaald en zet in de loop van de dag mijn ongi door met helder rood bloed.. dus dag 11 van mijn lf. als ik tel vanaf het bruinverlies is mijn lf 8 dagen, anders 10.

ik ben van de eerste zwanger geworden na 23 maanden en met het volgen van het ei op het ziekenhuis. ik wist toen nog niks over de lf en op het ziekenhuis hebben ze daar niet na gevraagd tijdens de onderzoeken.
    ik ben er pas achter dat je een lf hebt sinds ik banners heb gebruikt van zwangerschapspagina en je daar je lf ik kan vullen. ik weet nu ook dat ik ondanks een korte cyclus mijn ei laat heb.. en dat 10 dagen later mijn ongi doorbreekt.
    wij dachten zelf dat we gewoon steeds te vroeg gestopt zijn met klussen omdat we niet wisten dat mijn ei zo laat was. moet ook zeggen dat ik nu pas echt weet dat je pas 28 tot 48 uur na een positieve ovulatie test je ei hebt.. ook toen zijn we steeds te vroeg gestopt met klussen..
    ik ben dus heel benieuwd of het nu wel sneller lukt.. en of het echt iets uitmaakt dat je lf kort is. ik lees ook op internet dat het nog niet bewezen is dat het iets uitmaakt.
    de vorige keer hebben we 23 maanden gewacht om naar de arts te gaan nu doen we dat niet en wachten we nog 4 maanden af en gaan dan naar de arts..

cossy hoe snel was je zwanger van je eerste kindjes? had je toen ook een korte lf? ik geloof dat er ook een onderwerp is over die etos pillen misschien weten de meiden daat antwoord of het je lf verlengt? ik ben ook wel benieuwd??

juju ben ook wel benieuwd naar of er iets homeopatisch is

18. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik had niet zo'n korte lf (11 dagen) maar vond hem toch te kort voor mijn gevoel. Na het slikken van de Etos pillen heb ik de laatste maanden een nette lf van 14 dagen. Ik slik inmiddels de pillen niet meer en mijn lf blijft 14 dagen. Dus bij mij hebben ze geholpen.
    Succes allemaal.

19. 4days

4days Niet meer actief

Normaal tel je tot de dag dat je echt veel bloed verliest. (dus die dag zelf niet meer erbij tellen) Bij jou is het dus 10 dagen. Ik verlies ook de dag voor de echte ongi al bloed, maar dat hoef je dus niet mee te tellen. (hoewel het wel handig is om dat bij te houden, om eventueel later aan een gyn te laten zien!)

En ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of ik vroeger ook al zo'n korte LF had... Misschien wel, maar misschien is het ook veranderd na de miskraam? (dat hoor je wel eens) Ik heb het in ieder geval nooit bijgehouden...

Deel Deze Pagina