Geen zaadcellen gevonden!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Moosje25, Dec 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moosje25

Moosje25 Bekend lid

Aug 23, 2008
    539
    0
    0
    Omgeving Rotterdam
    Hallo meiden,

Ik heb heel lang getwijfeld of ik dit wel hier wilde posten, maar heb toch besloten dat ik er maar beter over kan praten met jullie.
    Nu is het zo dat mn vriend zn sperma heeft laten onderzoeken en vorige week het nieuws kreeg dat er niks in zit. De voeding is wel aanwezig, alleen zijn er geen zaadcellen gevonden. Wat een klap!!! We hebben al de nodige tranen gelaten, maar het besef is er nog niet helemaal. Nu moet mn vriend op 18 december naar de uroloog. Kan iemand mij vertellen wat nu de volgende stappen zouden kunnen zijn. Ik weet er niet zoveel van. Mn vriend is heel onzeker hierdoor en ik wil hem niet teveel belasten met vragen. We hebben het er wel over maar hij trekt zich dan meer terug. Vandaar de vraag hier.

2. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    hey meis,
    heel veel sterkte.
    Het is een hele klap als je dit te horen krijgt.
    Ik en andere meiden hebben ook een ander topic hierover.

Ik weet niet of je vriend al een chromosomenonderzoek heeft gehad.
    Je hebt best kans dat ze een tese willen gaan doen.
    Maar dat zal je de uroloog allemaal vertellen.
    Doe het rustig aan!
    liefs Elif

3. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Moosje,

Tjee meis wat een klap moet dat zijn.
    Ik heb helaas geen antwoord op je vraag maar wil jullie heel veel sterkte wensen.

Liefs Maaike

4. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hey Moosje,

Ik wil je even een riem onder het hart steken.
    Ik weet precies hoe je voelt!

Hou hoop!

Wij hebben ook dat de zaad85% dood is.....en het is allemaal zo onzeker....

Hou de moed in meis...

Knuffel voor jou....

5. Moosje25

Moosje25 Bekend lid

Aug 23, 2008
    539
    0
    0
    Omgeving Rotterdam
    Hoi meiden,

Bedankt voor de lieve reacties. We zijn nu echt aan het aftellen tot 18 december en hopen dan meer info te krijgen over de opties.
    Ik hou jullie op de hoogte.

6. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    hey meis hoe voel je je??
    Ik hoop dat je wat wijzer word van het gesprek de 18e.
    Doe het vooral rustig aan!
    knuffel

Sjan , het is helaas toch een beetje andere situatie voor meiden met ons noodlot, van niks kun je niet altijd iets maken.
    Jou kennende begrijp je me niet verkeerd ;).
    Maar bij jullie zouden ze nog ivf of icsi kunnen doen.
    Als er niks gevonden word, kan je niet uitleggen hoe dat is!
    Ik duim heel hard voor jullie meis het komt echt goed!

7. Moosje25

Moosje25 Bekend lid

Aug 23, 2008
    539
    0
    0
    Omgeving Rotterdam
    Dank je Elif.
    Ik voel me nog steeds als in een waas. Van de week mn eisprong gehad en wel gevreeen, maar later denk je dan weer. Ach wat heeft het voor nut.
    Het gevoel van onzekerheid en afwachten is zo lang. Ik hoop zo erg dat ze nog een keer gaan testen en dat ze dan wel iets vinden. Ik kan me gewoon nog niet voorstellen dat voor 2 mensen die zoveel van kinderen houden, het lot zo is dat ze geen kinderen zullen krijgen. Ik weiger me daar nu al bij neer te leggen. Is dit vreemd? Ben ik onrealistisch of is het niet erg om te hopen?

En hoe zit het bij jou, Elif? Hoe is jullie geschiedenis en in wat voor onderzoeken zitten jullie nu?
    Sorry voor de nieuwsgierigheid, als ik te ver ga moet je het zeggen.

8. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    hey meis,
    je hoeft geen sorry te zeggen.
    Dat van moeilijk accepteren heb ik nu nog, maar helaas voor ons is het toch zo!
    Maar het hoeft zeker niet zo voor jullie te zijn, misschien is tese een goede uitkomst voor jullie.

Meis onze geschiedenis, 4 jaar geleden stopten we met de pil.
    Vol goede hoop want we komen beiden uit een heel vruchtbare familie.
    Na 1,5 jaar maar telkens teleurstellingen zijn we naar de gyn gegaan.
    Hier kwam uit dat mijn man ook geen zaadcellen aanmaakte, een tese werd ons afgeraden de kans zou maar erg klein zijn alhoewel alle bloeduitslagen heel erg positief waren.
    1 jaar daarna toch maar de beslissing genomen om de tese te laten doen met goede moed.
    Helaas kregen we heel slecht nieuws te horen, er waren geen zaadcellen gevonden.
    Heel lang gepiekerd wat gaan we nu doen, adoptie? kid?
    Toen we hadden besloten voor kid te gaan , kregen we mijn man zijn papieren en daaruit bleek dat er toch wel mature zaadcellen waren gevonden.
    Vol goede moed weer naar brussel ander ziekenhuis en die prof had er goede moed in.
    Hij was er wel zeker van dat er zaadcellen gevonden zouden worden.
    27 oktober dit jaar was het weer zover, de icsi met tese.
    Mijn uitslag was goed 15 eicellen waarvan 12 volgroeid, maar toen kwam de uitslag van de tese, geen ver genoeg volgroeide zaadcellen.
    Ik weet niet meer hoe ik het had, weer dit nieuws weer dit verwerken.
    We hadden van te voren afgesproken dat mijn eicellen dan met donorzaad bevrucht zouden worden, dit is dan ook gebeurd.
    hier bleven 3 cryo's van over wat nu in brussel liggen.
    Het is een rollercoaster op en neer.
    Maar 100% erbij neerleggen zul je nooit.
    Het heeft ook meer dan 1 jaar geduurd voor we wisten wat we dan wilden doen.

Meis wil jullie veel succes wensen, en met goed nieuws hoop ik!!!

9. Moosje25

Moosje25 Bekend lid

Aug 23, 2008
    539
    0
    0
    Omgeving Rotterdam
    Wow wat een verhaal. en wat een bewondering heb ik voor jullie. Ik hoop echt voor jullie dat je ongi snel doorzet en dat de cryo's terug geplaatst kunnen worden. Ik hoop dat de arts vrijdag een idee geeft wat van we nu kunnen doen. ik hou je op de hoogte. Groetjes

10. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    dank je wel meis, je maakt me verlegen.
    Ben heel benieuwd naar wat de dokter gaat zeggen!!
    houd me idd aub op de hoogte ;)

11. 123

123 Niet meer actief

Hey Moosje,

ik weet wel een beetje wat je voelt,
    bij ons was 89% door, 0% goed beweeglijk...
    Wat een klap in je gezicht! Verdriet, ongeloof, wij voelen ons ook behoorlijk #####
    Vrijdag 2e semenonderzoek gehad maar heb er echt geen verwachtingen van..
    Ben ook benieuwd hoe nu verder..

Sterkte allemaal

12. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Hallo Moosje,

Wát een klap moet dat zijn geweest zeg, volkomen logisch dat jullie beiden even goed van slag zijn!! Was dit jullie eerste zaadonderzoek? Ik vraag dit namelijk omdat er meestal 3 zaadonderzoeken worden gedaan omdat het nog weleens kan wisselen. Was bij onszelf ook zo namelijk.
    Manlief heeft de afgelopen jaren meerdere zaadonderzoeken gehad. Van heel slecht tot super slecht tot helemaal niets. 1x poging icsi afgebroken omdat er 0.0 zaadcellen gevonden waren, nadat mijn man koorts had gehad bij griep. Na 3 mnd nieuwe zaadanayse vonden ze er een paar nadat hij alweer iets koorts had gehad. Afgelopen icsi poging (die heel wonderlijk goed is uitgepakt) werd er bij 1e x zaad inleveren weer helemaal niets gevonden, 0,0 (niet ziek geweest, geen koorts gehad). Moest direct nogmaals produceren omdat ik dit keer wel 8 eicellen had, toen 8 zaadcellen gevonden. Ik begrijp heel goed dat er soms écht niks gevonden wordt (helaas voorbeelden genoeg hier op het forum), maar het kán dus ook heel erg verschillend zijn. Helemaal als er maar 1x getest is.
    Bij mijn zwager en schoonzus werd ook niets gevonden, zouden voor TESE moeten gaan. Alle afspraken gemaakt. Uiteindelijk nogmaals zaad ingeleverd paar keer en nu onlangs de eerste gewone icsi gehad waarbij er toch zo'n 40 zaadcellen gevonden zijn.

Wat ze verder mogelijk bij de uroloog zullen/willen gaan doen, wat ze bij mijn man in elk geval hebben gedaan qua onderzoeken:
    - Nogmaals een zaadanalyse
    - Echo v/d prostaat
    - echo v/d balzak
    - Bloed prikken

Ik wens jullie héél erg veel succes met alles en hoop dat er ook voor jullie toch nog een kans is op een wondertje van jullie saampies!! Blijf moed houden he!!

Groetjes van Majo

13. 123

123 Niet meer actief

Majo,
    wat fijn om een succesverhaal te lezen!

14. Moosje25

Moosje25 Bekend lid

Aug 23, 2008
    539
    0
    0
    Omgeving Rotterdam
    Mayo en 123, heel erg bedankt voor de bemoedigende verhalen. Hier krijg ik zeker weer wat meer hoop van. Ik geloof ook wel dat mn vriend iets zei over een echo. En ook over een onderzoek om te zien of de zaadleiders bekneld zitten, ik geloof ook met een echo. En ook een tweede spermaonderzoek. Ik vraag me alleen ook af of ik zelf ook onderzocht moet worden. Wat zijn jullie ervaringen?? Moet ik dat ook al in gang zetten? Ik heb echt geen idee.

15. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    In Brabant
    Hey Moosje,

ik heb ook alle onderzoeken gehad ondanks dat het aan me partner lag!
    dit is om zeker te weten dat er bij mij niks mis was voordat we met die pogingen beginnen!

ik heb bloed moeten prikken op CD 3 EN CD 21
    inwendige echo gehad ( voel je niet ) gewone echo.
    en daarna heb ik een kijkoperatie gehad om te kijken of me eileiders in orde waren dat was allemaal goed.

in januari moet ik dus beginnen met hormonen puregon prikjes en dan IUI.....

Gaat het alweer met je?

16. Moosje25

Moosje25 Bekend lid

Aug 23, 2008
    539
    0
    0
    Omgeving Rotterdam
    Hoi Sjan,
    Het gaat alweer iets beter met ons.
    Ik ben echt aan het aftellen tot vrijdag. Nu is mn vriend militair en krijgt via defensie allerlei dingen vergoed, maar ik niet.
    Moet ik nu mijn eigen huisarts maar inlichten en vragen om die onderzoeken? Of wachten op vrijdag?

17. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    meis ik duim voor je vrijdag!!!

18. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    In Brabant
    Meid jou verzekering vergoed het wat voor verzekeringspakket heb je?

de meeste worden vanuit de basis vergoed.......
    Ik heb tot nu toe geen rekeningen gehad of dergelijke!

Ben blij dat het al wat beter gaat hier ook wat rustiger.....
    als je wilt kletsen kan je altijd pben he!

19. Moosje25

Moosje25 Bekend lid

Aug 23, 2008
    539
    0
    0
    Omgeving Rotterdam
    Oh ok dan en ik ben top verzekerd.
    Dus dat komt wel goed.
    Dank je wel voor je steun. het helpt heel veel om hier je ei kwijt te kunnen. Ik zal je pben als nodig.
    Hoe lang zijn jullie nu al bezig met de MMM?

20. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    In Brabant
    Oh dan zit het vast goed ik ben ook extra verzorg 3 verzekerd dus daar zit veel van kraam enzo erbij!

Wij zijn al pfff ongeveer een 7 a 8 maanden ongeveer plus minus echt in de MMM maar ben al een anderhalf jaar gestopt met de pil.

het is echt een en al stress zorg ervoor dat jullie goed blijven praten is erg belangrijk.....

liefs

Share This Page