Dag dames, Heeft er iemand ervaring met Duphaston 10 mg? Het zijn tabletten die bij o.a. kinderwens toegeschreven worden. Ik heb hier wat goede verhalen over gehoord van mensen uit het buitenland. Hieronder wat informatie: Zwangerschap en kinderwens Ongewilde kinderloosheid kan onder andere komen doordat eigen hormoonproductie tekortschiet. De balans tussen de verscheidene hormonen luistert erg nauw. Door een verstoring daarvan kan de eisprong (ovulatie) uitblijven of kan de baarmoeder in een slechtere conditie zijn, om een bevruchte eicel te laten innestelen. Soms merkt u dat u geen menstruatie meer heeft, of is de menstruatie erg onregelmatig. Als u dydrogesteron gebruikt gedurende tien tot veertien dagen per cyclus van vier weken, kan een normale cyclus zich herstellen. Uw arts schrijft het vaak in combinatie met een oestrogeenhormoon voor. Verder wordt dydrogesteron ook wel toegepast bij een dreigende miskraam. Bij steeds optredende miskramen achter elkaar is dit middel ook wel gebruikt vóór de zwangerschap. Het zou net als het lichaamseigen hormoon progesteron een beschermend effect op de zwangerschap hebben. Helaas is dit effect niet voldoende aangetoond. Daarom wordt het bijna niet meer bij dreigende miskramen gebruikt. Zie ook: DUPHASTON 10MG TABLET
ik heb het gebruikt maar wel onder toezicht van de gynaecoloog. Ik geloof dat ik dit toendertijd heb gekregen om een menstruatie op te wekken, i.v.m mijn onregelmatige cyclus. Weet het eerlijk gezegd niet eens meer zeker. Ik heb er verder met het zwanger worden niet veel aan gehad. Dit kon alleen met Clomid. Maar waarom zou je dit willen, je zit net in de 7e ronde? Liefs
Zulk soort medicijnen krijg je alleen voorgeschreven als je onder behandeling bent van een gyn. Dat gebeurt onder strikte controle. Als je problemen met je cyclus hebt, kun je naar de huisarts gaan. Deze kan je indien nodig doorverwijzen naar de gyn.
Bedankt voor jullie reacties! Ik kreeg te horen dat het goed is om de menstruatie te regulieren en zwanger worden te bevorderen. Ik denk inderdaad dat het verstandig is zoiets via de HA of gyn te krijgen. Ik ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Sowieso alles wat zou kunnen helpen bij een onregelmatige menstruatie (word er GEK van!). Liefs, Lullaby...