Nakomertje? Even voorstellen

Discussion in 'Even voorstellen' started by sweetlove80, Jun 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    1,097
    398
    83
    Female
    Noorden van Holland
    Hallo allemaal

Ik ben over 2 maanden 31 en een moeder van 2 kinderen: een zoon van 11 jaar en een dochter van 9 jaar.

Ik dacht dat mijn leven compleet was 2 kinderen een man en een hond:).
    Totdat het sinds een jaar is gaan kriebelen: Ik wil nog een kindje, aangezien mijn man en ik behoorlijk in leeftijd schelen 18 jaar leeftijdsverschil, wist ik dat hij niet nog een kindje wilde.
    Daarbij heb ik bij de geboorte van mijn eerste kind een bevallingstrauma opgelopen. Hij is 13 weken te vroeg geboren is nu lichamelijk gehandicapt en zit in een rolstoel. Een helse bevalling ik zal jullie de details besparen (voor de gene die nu zwanger zijn).

De 2e bevalling ging echt heel erg goed alsof ik de 1e over mocht doen wel wat pijn wat gewoonlijk is maar voor de rest het was zo gepiept om 23.50u braken mijn vliezen (daarvoor nog geen weeen die kwamen daarna pas). En om 3.03 had ik mijn dochtertje in mijn armen.

Bij mijn zoontje was ik na een 3 jaren pil gebruik zwanger geworden in een maand tijd, bij mijn dochtertje ben ik zwanger geworden na een aantal maanden pilgebruik binnen anderhalve maand ongeveer.

Nu slikte ik de pil alweer een 6 tal jaren, eerst de mirenaspiraal maar ik werd gewoon zwanger, miskraam inclusief spriaal kwam eruit. Daarna nog een spiraal (want ik wilde niet elke dag de pil slikken:x). maar ook die kwam los te zitten en mijn man voelde hem altijd zitten tijdens het vrijen dus ook geen optie.
    Hij kreeg zelfs wondjes op zijn geslachtsdeel ervan:$

Dus toch weer aan de pil eerst de microgynon 30mg maar ik kreeg daar vaak tussentijdse bloedingen van was dus voor mijn gevoel te licht ook altijd zware zware menstruaties. Soms wel 3 weken lang met veel bloedstolsels en buikpijn.
    Heb ook een kijkoperatie gehad daar zagen ze een klein beetje lichte endometriose en die toen weggebrand.
    Toen overgestapt op de microgynong 50mg die slikte ik nu dus 3 jaar lang, waarvan het laatste jaar doorgeslikt omdat ik in mijn stopweek zwaar menstrueerde en dit wel 2 weken duurde dus als de strip bijna op was net klaar met menstuatie om vervolgens weer te bloeden dus dag sexleven;)

Nu ik heb een jaar of anderhalf doorslikte ging het eigenlijk allemaal heel erg goed. Totdat ook mijn man een maand geleden kwam dat hij nog graag een kindje wilde en hoe ik daar over dacht: JA TUURLIJK WIL IK DAT YESSSS:D
    Wij hebben de kids erbij betrokken en gevraagd hoe zij het zouden vinden een broertje of zusje nou helemaal geweldig vonden ze dat.
    Dus ik gelijk gestopt met de pil (en ik wel bang hoor voor weer een zware lange menstruatie in mijn stopweek). Gestopt met de pil op 19 mei en op 23 mei kwam dus mijn bloeding. Inderdaad heel zwaar de 1e 2 dagen ging het nog wel maar de 3e dag vreselijke brandende buikpijn en heel veel bloedstolsels. Ik dacht daar gaan we weer de 7e dag ook nog heel erg ongesteld dus ja hoor tuurlijk wordt ik het nu ook weer 3 weken, maar wat denk je de 8e dag stond ik op uit bed en geen menstruatie meer ik dacht hmm misschien komt het nog vandaag, maar nee het is weggebleven. Dus wel een zware bloeding maar wel gewoon 7 dagen en niet langer Dus dat was al positief.

Nu dus aan het klussen geslagen en ik zie wel wanneer ik zwanger wordt ik hoop natuurlijk heel snel :)
    Jaren geleden was ik snel zwanger maar toch denk ik dat het dit keer wat langer duurt door die zware bloedingen al die tijd enzo.
    en maar afwachten wat mijn cyclus wordt (of mischien krijg ik die niet omdat ik weer snel zwanger wordt I HOPE SO haha).

Dus ja dit is mijn verhaal en hoop lekker mee te kletsen op het forum

Ik slik trouwens etos zwanger worden in de hoop dat ik een normale cyclus ga krijgen en geen lange menstruaties meer.

2. trotsemams

trotsemams VIP lid

Aug 20, 2009
    5,653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi Sweetlove,
    Heb net je voorstelberichtje gelezen en herken er veel in.Onze verhalen zijn niet hetzelfde,beetje maar :D
    Ik ben 32,moeder van 2 kinderen (7,5 jaar en 6 jaar).De 2e bevalling was hier ook horror,om het zo maar even te zeggen.
    Toch is er nog de wens voor 3e kindje.Ik heb net als jou extreme menstruaties en heb de afgelopen 3 jaar de pil non stop doorgeslikt (op enkele stopweek na).
    Nu is de wens heel groot,ik moet alleen voor m`n gezondheid eerst afvallen.Toch ben ik gestopt met de pil.Ik zie enorm tegen de menstruatie`s op,maar m`n gevoel zegt dat ik hiermee de juiste keuze heb gemaakt.We willen nu de tijd nemen om te kijken hoe m`n cyclus is en ondertussen afvallen.
    Voor mijn gevoel is het beter dat de pil vast uit m`n lijf is.

Ik hoop dat je gauw zwanger bent,dan heb je meteen ook geen last van die ongi`s :p

3. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    1,097
    398
    83
    Female
    Noorden van Holland
    Ik ben eigenlijk ook veels te zwaar hoor, en moet ook afvallen. Ben afgelopen 10 jaar heel wat kilos aangekomen Dus hoop niet dat mijn overgewicht in de weg zit, mijn arts heeft er niets over gezegd. Ik hoop het hoor sinds wanneer ben jij met je pil gestopt en ben je al ongesteld geworden of wacht je nog?

4. trotsemams

trotsemams VIP lid

Aug 20, 2009
    5,653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ik ben eind mei gestopt pas en alleen daarna een pil-ongi gehad zeg maar.Dus ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
    De gyn heeft vooral het advies gegeven om af te vallen omdat ik bij een volgende zwangerschap een keizersnede zou krijgen.

Het afvallen wil alleen niet zo,dus dat is wel erg frustrerend :(

5. Bri

Bri Niet meer actief

Welkom! Ik hoop dat je gauw jullie 3e kindje mag verwelkomen - en dat je om de allermooiste reden van de wereld weer voor een tijd van je menstruaties verlost zult zijn!

Na mijn eerste bevalling heb ik ook enorm zware menstruaties gekregen. Ik slikte toen weliswaar geen pil, maar het was echt heel heftig. Super Plus tampon en dan nog doorlekken na een paar uurtjes. (geen stolsels en ook geen wekenlang, maar oke, wel veel zwaardere bloedingen dan ik gewend was)
    Toch heeft dit geen nadelige gevolgen gehad voor het zwanger worden. Na het stoppen met anticonceptie voor de tweede, was ik de eerstvolgende maand al zwanger.

Ik hoop voor je dat het gauw mag lukken. In elk geval veel kletsplezier.

6. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    1,097
    398
    83
    Female
    Noorden van Holland
    @trotsemama, ik ben dan ongeveer dezelfde periode als jou gestopt met de pil misschien een weekje eerder:) Waren bij jou de stopweken normaliter ook zo lang bij mij wel alleen dit keer gewoon 7 dagen dus misschien een goed teken;) Waarom krijg je een keizersnede als ik vragen mag komt dat door je bevalling? En waarom moet je voor een keizersnede afvallen heb je veel overgewicht? Veel vragen heh haha kijk maar wat je wilt beantwoorden maar wil natuurlijk altijd vergelijken :p
    @Bri Bedankt voor je lieve reactie:D

7. trotsemams

trotsemams VIP lid

Aug 20, 2009
    5,653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Uhh ik ben geloof ik de 25e gestopt... Mijn ongi`s duren ruim een week en zijn erg extreem qua bloedverlies.

Bij de 2e was de bevalling erg heftig,heb veel schade opgelopen zeg maar.Als dat nog een keer zou gebeuren dan zou de gyn het niet zo goed meer kunnen maken.Het zou iig een te groot risico zijn.

Ik heb veel buikvet (erg veel overgewicht) en een operatie is zowiezo gevaarlijker bij overgewicht,je hebt iig meer kans op complicaties dan.

Geeft niet,vind het zelf ook fijn om ervaringen te delen ;)

8. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    2,169
    0
    0
    Amsterdam
    Welkom! Wat een verhaal zeg! En wat leuk zo een nakomertje! Hopelijk gaat het weer net zo snel als de vorige...
    Enne.....wat betreft die mirena. Ik had hetzelfde een ex van mij had altijd na het klussen 2 puntjes op z'n geval staan. Maar met mijn huidige vriend nooit meer last van gehad en toen was het echt een fantastisch anticonceptiemiddel!!!
    Nogmaals heel veel succes!:)

Share This Page