Hallo Allemaal! Ik heb me toch al een poosje geleden geregistreerd en al wat vragen op jullie afgevuurd, maar bij deze een meer officiële ronde van voorstellen. Ik ben 22 jaar en mijn vriend is 34 jaar. Wij zijn ruim 3 jaar samen en willen dolgraag zwanger worden. Ik heb mijn laatste pil geslikt op 29 oktober en ik denk dat ik nu aan het ontpillen ben. Misselijk, veel plassen, erg last van puistjes, dat soort dingen. Ongeduldigheid is wel iets waar ik bij mijn omgeving om bekend sta; en ik hoop dan ook niet dat ik constant vragen op jullie afvuur die onnodig gaan zijn. Bij het GGZ ben ik geen onbekende, en het heeft even geduurd voordat ik besloot dat ik écht mama wil worden. Ik weet al heel lang dat ik mama wil worden, en graag op jonge leeftijd (dat wist ik ook voordat ik mijn vriend ontmoette), maar ik heb lang gedacht dat het egoïstisch zou zijn naar mijn eventuele kindje toe. Dit omdat ik Borderline, PTSS en sinds kort ook de diagnose ADD (met hyperactieve neigingen) heb. 2 van de 3 diagnoses zijn mogelijk erfelijk. Dat wilde ik mijn kind dus niet aandoen. Echter, ik kan er prima mee leven zonder de steun die ik nodig had in mijn jeugd. Ik ben van mening nu dat ik met steun en liefde dit bij mijn kind eventueel zou kunnen helpen dragen. Dus ik ben wel een probleemgevalletje haha, ik meld dit nu meteen omdat ik vaak bang ben dat mensen vinden dat ik raar ben / overkom. Dit zijn daar dus de redenen achter. Ik hoop dat ik hierdoor niet veroordeeld wordt, maar juist jullie oprechtheid aanspreek. Ik weet niet of ik anderen tot hulp zou kunnen zijn hier, omdat ik dus een groentje ben . Maar ik beloof jullie dat ik waar mogelijk zal helpen bij vragen! Liefs, Netje89
Welkom en hoop dat 't snel raak is! Hier ook een 'probleemgevalletje' met PTSS en een dystyme stoornis, maar ben van mening dat 't allemaal wel goed komt!
Heej Netjuh Herkenbaar! Heb ook al poosje rond gesnuffeld op deze site en heb ook vandaag voorgesteld! hoop voor jullie dat alles voorspoedig zal lopen en jullie snel zwanger zullen zijn! ontpillen heb ik ook flink last van gehad, heel misselijk, hoofpijn, veel plassen! Maar is voor t goede doel he succes!!
Lieve meiden, bedankt voor jullie lieve reacties! Fijn dat ik niet het enige 'probleemgevalletje' met kinderwens ben. Maar: Dit ga je niet geloven; ik ben niet aan het ontpillen, ik ben gewoon 100% zeker weten ZWANGER!!!! Net bij de ha geweest om het zeker te weten! Mijn 2012 kan dus mooi niet meer stuk! Knuffel heeeeeeelll blij meisje!
Hoi Martina4, Dankjewel!!! Ik ben zó blij! Dit is echt prachtig nieuws om het nieuwe jaar mee in te gaan vind ik ja! Liefs!
Gefeliciteerd meid!! wat een heerlijke afsluiter van 2011 en start van 2012!! heel veel geluk en hoop dat je zwangerschap spoedig gaat verlopen!
Wat een lieve reacties!! En inderdaad Moederworden; dit is echt bizar snel. Ik kan het nog niet helemaal geloven ik had echt gedacht dat het nog minimaal een half jaar zou duren, misschien wel langer! Hartverwarmend vind ik het hoor; jullie reacties allemaal, bedankt!
Welkom en gefeliciteeeeeerd.. Zou wel extra begeleiding vragen tijdens je zwangerschap ivm boderline en je andere dingen. Zwangerschapshormonen kunnen rare dingen met je doen namelijk. Heel veel geluk toegewenst!
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!! geniet van je zwangerschap!!! tja helaas zijn vele dingen erfelijk zo heb ik 3 kereltjes die dwangmatig zijn je leert er wel mee leven en we krijgen er wel hulp voor want soms loop ook ik tegen de muur. ben ook erg bnieuwd als ons derde kindje het ook zal hebben ik ga er wel vanuit. maar ook aangeboren afwijkingen hebben we hier helaas. krijg je ivm borderline wel begeleiding?? hormonen zijn vreemde dingen! ik wens je een hele fijne tijd toe
Hoi Ukoldaatje en fokje! Ja, ik heb vandaag het GGZ ingelicht over de zwangerschap. Omdat ik nu dus niet mag starten met de medicatie voor de ADD gaan ze voorrang voor mij regelen betreffende de behandeling. Probleem is dat ik bij Team persoonlijkheidsstoornissen nu geen vaste behandelaar meer heb, omdat ze helaas weg moest. Hier zit wel mijn 'hoofd' behandeling dus ik moet hier nog echt achteraan! Tot zover heb ik redelijk weinig last (even afkloppen). Ik ben wel misselijk de hele dag maar niet ondraaglijk. Verder merk ik nog heel erg weinig om eerlijk te zijn. Ik let nu dus wel op mijn eten, ik slik foliumzuur en nog meer van dat soort dingen maar verder 'voel' ik dus nog niets. Ja ik sta bomvol puisten helaas maar ik ben al erg emotioneel van mezelf ik kan niet zeggen dat dit nog erger geworden is.. Bedankt voor jullie zorgen! En fokje; het klinkt vrij lastig met de jongens, maar ja ook ik ben me ervan bewust dat de kans erg groot is dat we op zijn minst een stuiterballetje op de wereld gaan zetten. Mijn vriend heeft als kind waarschijnlijk ook behoorlijk ADHD gehad en hij heeft nog wel eens wat 'dingetjes'. We houden rekening met de mogelijkheid, maar ik hoop dat we met liefde en steun voor elkaar en voor het kindje er toch aan uit moeten kunnen komen... Maar we zullen het gaan zien.. Liefs!