Ovulatie? Steeds negatief!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loes83, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb 5,5 jaar een spiraal gehad. (begin van het jaar de eerste laten verwijderen omdat deze na 5 jaar verwijderd moest worden en meteen daarna weer een nieuwe laten plaatsen) Enkele weken/maanden daarna heb ik ook de tweede laten verwijderen omdat wij graag zwanger willen worden.
    Ik kon altijd goed voelen wanneer ik ongesteld moest worden met de spiraal, dus toen deze verwijderd was "dacht" ik te weten hoe mijn cyclus was. Nu een aantal weken verder, geven de ovulatie testen steeds negatief aan :( terwijl in mijn berekening ik mijn ovulatie zou moeten hebben.
    Ik ben sinds ik spiraal verwijderd heb niet meer ongesteld geweest, dus heb na vraag gedaan bij mijn dokter en zij zegt dat dat niets uitmaakt, dat je niet ongesteld hoeft te worden voordat je zwanger kunt worden.

Nu snap ik dat mensen zeggen dat je beter nu je menstruatie af kunt wachten (ben tijdens 2de spiraal ook ongesteld geweest), maar ik schrok vooral van mezelf, omdat ik afgelopen jaaaaren dacht dat ik mijn eigen cyclus kende.
    Kent iemand ook dit probleem?

2. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

Ik ken het probleem zelf niet (nooit spiraal gehad), maar ik weet wet dat het kan zijn dat je überhaupt niet reageert op ovulatietesten. Dat zei mijn fertiliteitsarts destijds tegen me en daarom koos ik voor inwendige echo's om de eisprong te schatten.

Heb je al wel eerder positief getest op ovulatietesten?

Groetjes Patricia

3. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nooit eerder ovulatie testen gedaan, maar nu zijn ze steeds negatief terwijl ik wel mijn ei sprong kan voelen.
    Ik denk dat ik nu maar even op mijn gevoel af moet gaan en bijhouden wanneer dat steeds is en daar zelf mijn plan uit moet trekken. Anders even langs de arts.

Groetjes

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Je zou je temperatuur bij kunnen gaan houden. Dan vaak prima terug te vinden of er een eisprong was en wanneer.

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wanneer is je spiraal er uitgehaald? En sindsdien heb je nog geen natuurlijke menstruatie gehad?
    Dan kan het ook wel dat je gewoon nog geen eisprong hebt gehad... Je cyclus kan wat van slag zijn doordat je lichaam nu alles zelf weer moet gaan regelen.

6. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb inderdaad nog geen menstruatie gehad sinds de spiraal verwijdert is. Ik voelde deze wel altijd.
    Ik denk dat ik nog maar eens even ga afwachten en anders even langs de huisarts.

Bedankt voor jullie reacties,

Groetjes

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jij zegt dat je al vaker nu je ei hebt gevoeld? Dan had je ook ongi moeten worden. Want als je ei nietbbevrucht is dan krijg je ook een ongi.

Ik denk dat je lichaam nog aan het "ontpillen". Is...

8. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Ja, ik heb vaker mijn ei gevoelt, dat was tijdens het spiraaltje. Werd ook gewoon ongesteld toen.
    Nu is mijn spiraal eruit en nu dacht ik zelf gewoon door te rekenen waar ik met het spiraal gebleven was.... maar als ik dan test met de ovulatietest geeft hij negatief.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah dus jehebt niks meer gevoeld nu je spiraal verwijdert is?
    Hoelang geleden is het dat je spiraal is verwijdert.

10. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat voor spiraal had je eigenlijk? Een mirena met hormonen, of een koperspiraal zonder hormonen?

Ik heb een mirena gehad, en was gedurende die jaren nooit ongesteld, of 3 druppels zeg maar. Na de mirena wisten we al dat we kinderen wilden, maar stond er een verhuizing voor de deur, dus ben ik daarna aan de pil gegaan. In de eerste stopweek heb ik toen wel gelijk een menstruatie gehad.

Maar als je een koperspiraal had, dan kan je cyclus daardoor volgens mij helemaal niet van slag raken, omdat je dan helemaal geen hormonen in je lichaam krijgt. Van een mirena kan het denk ik wel, omdat je na het verwijderen van een mirena ook moet "ontpillen" zeg maar.

Wat Loes zegt klopt trouwens ook. Ik heb altijd een eisprong (heb maanden lang getemperatuurd) maar in al die tijd maar 1 keer een positieve ovulatietest gehad... dus zo'n ovulatietest is ook niet helemaal betrouwbaar denk ik. Ik zou toch eerst maar even afwachten tot je ongesteld wordt, en dan gaan temperaturen. En als het te lang duurt voor je ongesteld wordt toch maar even langs de huisarts.

11. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb ook een mirena spiraal gehad. Vorige maand eruit laten halen. Maar mijn huisarts deed er heel luchtig over dat het binnen paar dagen weer op gang moest zijn. Nu ben ik mij een beetje aan het verdiepen sinds dit weekend, ook hier op het forum, maar lees dat het vrij "normaal" is dat het een aantal weken/sommige zelfs maanden, duurt voordat je weer menstruatie krijgt.
    Mijn huisarts daar toch iets te makkelijk over gedaan begrijp ik.

Deel Deze Pagina