Hai allemaal, Ik ben Priscilla (21 jaar) en mijn vriend (22) en ik hebben een kinderwens, ik ben sinds zaterdag gestopt met de pil. We zijn 4 jaar bij elkaar en wonen sinds een half jaartje samen met onze twee poezenkindjes Ik zit met een aantal vragen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ... Ik heb de pil (Minulet) zo'n 6 jaar geslikt en vorige week maandag begon mijn stopweek. In deze stopweek bloedde ik alleen op de woensdag een heel klein beetje, de rest van de week heb ik nergens last van gehad en had ik alleen last van een heel klein beetje donker rood/bruin spul. Ik vond dit heel vreemd dus ik heb op zaterdag (de dag dat ik dus eigenlijk weer mijn pil moest slikken maar gestopt ben) een zwangerschapstest gedaan, maar deze was negatief. Nu is mijn vraag: Heb ik de test wel op de goeie dag gedaan? En behoor ik nu eigenlijk ongesteld te worden omdat ik met de pil ben gestopt? Of kan dat nog wel even duren (dat ik weer ongv. 21 moet wachten)? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hierbij ... Alvast bedankt voor jullie reactie !
Welkom hier! En ik heb er niet echt heel veel verstand van, maar toen ik stopte met de pil ben ik wel gewoon ongesteld geweest. In ieder geval heel veel succes met zwanger worden! Liefs KIss
Welkom. Het kan zijn dat je ongesteldheid gewoon wat anders was. (Klinkt altijd heel stom maar je psyche kan echt lichamelijke uitwerkingen hebben.) Jullie gaan er nu voor en daar ben je nu onbewust mee bezig. Of de test op de juiste dag is gedaan is lastig te zeggen omdat je cyclus altijd bepaald werd door de pil. Ik zou zeggen probeer lekker deze maand van elkaar te genieten. Als je op dag 30 (na stoppen pil, maandag) nog geen ongesteldheid hebt gehad probeer dan een testje. Anders ga je misschien nu al vele testen ertegenaan gooien terwijl de kans op een zwangerschap heel klein is. (Ik moet wel bekennen dat de omschrijving van je erg verdacht klinkt) Probeer niet te drinken en begin (als je daar nog niet mee begonnen was) met het slikken van foliumzuur.
Dankjewel voor de tips Harmless, dan wacht ik die tijd inderdaad even rustig af en zal ik voor de zekerheid foliumzuur in huis halen ....