Hallo! Mijn naam is Maureen en ik ben nog maar 17 jaar. Ik heb een vriend die ook 17 is. Ik heb al mijn eerste keer met hem gehad en na de eerste keer zal het vaker gebeuren, in ons geval. Soms ben ik bang dat het fout is gegaan (heb al 1 keer een test gedaan). Eerst vreeƫn we met condoom, maar het blijkt dat ik een latex allergie heb, niet zo handig. Ook zit ik niet aan de pil. Dus zoals jullie lezen is het lastig voor een 17 jarig meisje. Omdat ik bang ben voor een ongewenste zwangerschap (ik doe namelijk een dansopleiding) en er niet over kan praten met mijn ouders, heb ik mij aangemeld. Ik hoop dat ik hulp(/advies) kan krijgen van jullie als ik 'bang' ben dat het raak is. Op het moment maakt mijn maag veel gekke geluidjes (niet van de honger) en ik heb gekke plopjes, ik weet niet wat het is. Misschien kunnen jullie mij helpen?
Ik zou niet weten wat er lastig is voor een 17jarig meisje. Ga aan de pil en kijk of er condooms bestaan zonder latex.
Dat is dus het 'probleempje'. Ik heb het met mijn moeder er wel over gehad of ik aan de pil mocht, maar mijn moeder vind dat dat niet nodig is en dus mag het niet. Ik heb strenge ouders, dus kan ik niet zo makkelijk aan de pil gaan. Latex vrije condooms hebben we nu, gelukkig!
Maak een afspraak met je huisarts, bespreek je probleem en kom met een voorschrift voor de pil naar huis. Wat je nu doet is erg "gevaarlijk", je hebt een grote kans om zwanger te worden zo!
je kan gewoon een afspraak maken bij de huisarts zonder dat je ouders dit weten. De dokter mag die namelijk niet met hen bespreken!
En dan is er vast anticonceptie te krijgen wat je niet dagelijks in moet nemen dus thuis ook niet op zal vallen. Dus onderneem actie voordat je in de problemen zit.
Hallo Maureen, Wat lastig voor je als meisje van 17. Maar wat goed van je om deze 'last' toch ergens te delen! De bubbeltjes waar je je zorgen om maakt... geen idee wat dat is. Kan heel veel zijn. Ik kan hele dikke scheten van bubbeltjes laten maar nu ik 5 dagen overtijd ben voel ik ook bubbeltjes Fijn dat het met de condooms is gelukt! En mocht je twijfels hebben of je zwanger bent: je zou een goedkope zwangerschapstest kunnen doen. Dit kan je stiekem thuis doen, of ergens anders. Ik hoop voor je dat het blijft bij borrelen en dat je gewoon je dansopleiding kunt afmaken. Groetjes, Lynsey
Gewoon zelf naar de huisarts gaan. Hoeven je ouders niets van te weten. Dan kun je aan de pil gaan die je dagelijks moet nemen of je gaat aan de prikpil, deze hoef je maar 1x in de drie maanden te halen. Dit vind ik een beetje 'kop in het zand' steken en helemaal niet handig. Als je niet zwanger wilt raken moet je of bescherming gebruiken of geen sex hebben. Meer opties heb je niet.
Mijn plan: naar de huisarts voor de pil! Hoop niet dat het geld van de rekening word gehaald, maar dat zal ik dan vragen. Ik vind het fijn dat jullie reageren! Dank jullie wel