Dilemma over huurwoning

Discussie in 'De lounge' gestart door mounia, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Hey meiden,

Vandaag heb ik te horen gekregen dat we op nummer 1 staan voor een ruime eengezinswoning! :D Ik ben helemaal blij, en vooral vanwege de pleegkids.Ik zal straks dan meer kids kunnen opvangen.

Maar ik zit nu ook met een dilemma, ik las namelijk in hun mail en site dat overwerk geld ook meegerekend moet worden in de bruto maandsalaris.
    Omdat we nou net toevallig de laatste maanden overwerk geld hebben wat ook best een ruim bedrag is, ben ik héél erg bang dat we afgewezen gaan worden omdat we dan voor die woning teveel verdienen.

Ik heb dit niet vermeld bij de inschrijfgegevens omdat dit 1 tijdelijk is (overwerkgeld) en 2 ik nooit had verwacht al een woning te krijgen nu.

Nu maak ik me daar heel druk over, want ik wil dat huis heel graag krijgen!
    Wie heeft hier verstand van en weet of ze hier moeilijk over kunnen doen????Ik hoop héél erg dat iemand een antwoord voor me heeft, uiteraad ga ik morgen ook even met ze bellen.
    Maar ik heb geen geduld:) vandaar dat ik het hier even vraag.

Liefs Mounia

2. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Hoi Mounia,

Het is alweer een paar jaat terug, maar toen wij een huurwoning kregen, wilden ze de inkomsten over het jaar ervoor weten. Is dit bij jou niet ook het geval? Want als dat zo is, wordt er dus niet gekeken naar wat er de laatste paar maanden is binnengekomen.

En ja, als zij een maximum inkomen hebben gesteld voor een bepaalde huurwoning, dan kunnen ze moeilijk doen als je eroverheen zit.

Succes!

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Lillith, Nee ze hebben niet gevraagd naar papieren van het gehele jaar.Alleen de laatste 3 maanden.

Het overwerkgeld is trouwens niet uitbetaald, staat wel op de loonstrookjes.

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hey, wat leuk voor je! Ik kan me voorstellen dat je heel graag een ruime eengezinswoning zou willen hebben!

Kun je niet door middel van meerdere loonstroken over bijv een heel jaar aantonen dat dit overwerk niet structureel is maar dat het nu een piek is? Het zou heel jammer zijn als je daardoor de woning niet krijgt! Zit je ver over het maximum bedrag? Dan zou ik er zeker moeite voor doen om aan te tonen dat je dit normaal niet hebt.

5. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    FT, Wauw wat ben je al ver in je zwangerschap, wat gaat de tijd snel :D Succes met de laatste loodjes.
    Weer even on-topic: Ja we zitten gemiddeld 1000,- euro bovenop de salaris.

6. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Oh dat is idd wel ver erboven. Nou ik hoop het iig heel erg voor je!

Off-topic: Ja goed he? Nog 6 dagen tot de uitgerekende datum. Ik lees trouwens wel nog met grote regelmaat mee in jullie topic, ik reageer alleen niet zo vaak. Maar ik houd jullie zeker in de gaten hoor. :D

7. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Fairy Tale,
    Ja inderdaad, het is vrij veel.Maar wel tijdelijk!
    Ik ga eens op zoek naar de oudere loonstroken, hopelijk kan ik daar wat mee.
    Ik ben vandaag ook even langs de woning gelopen met mijn pleegdochter, ik zag haar al helemaal spelen in de tuin....ow ik hoop zo dat het lukt!

off-topic: Ja heel goed, ben benieuws straks naar je verhaal.Ik reageer ook weinig in het topic omdat het op dit moment erg rustig is bij ons.

8. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik duim iig met je mee dat je de woning krijgt. Moet je lang wachten voor je het zeker weet?

Ik zal denk ik tzt mijn bevallingsverhaal wel posten idd. :D

9. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Dank je wel voor het duimen! Ik ga morgen bellen voor een afspraak.

Ik zal je in de gaten houden betreft de bevalling :D

10. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Werken hier toevallig geen meiden bij de woningbouw?
    Of meer ervaringen?

11. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Meis, ik zou ff bellen en uitleggen. En idd stroken van het hele jaar meenemen, zodat ze zien dat dit een tijdelijk iets is. Ik denk dat dit de enige manier is.
    In elk geval heeeel veel succes!

12. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik sluit me aan bij Chrissie, heb er geen ervaring mee, maar dat zou ik ook proberen.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nemen ze niet sowieso je gemiddeld inkomen over een jaar? Ondernemers verdienen toch ook onregelmatig...
    Ik denk niet dat ze daar heel moeilijk over doen hoor. Overwerk is ook niet structureel toch!

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    bij mijn weten gaat het gewoon om het jaarinkomen. ik heb hier nog nooit van gehoord. je zal toch even moeten bellen dan. voordat je je dadelijk helemaal blij maakt met een dooie mus. maar dat lijkt me sterk eigenlijk.

15. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ze vragen volgens mij van een bepaalde periode (in jullie geval, de laatste 3 maanden) om te laten zien dat je inkomen structureel rond hetzelfde bedrag is.

Idd wat je zelf zegt meerdere loonstroken meenemen, om zo aan te tonen dat het een tijdelijk iets is. Zullen wel meerdere mensen zijn, die zo nu en dan een extraatje krijgen toch?

Succes in ieder geval! Ik zal een smeekbede voor je verrichten!

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ze willen de laatste maanden zien omdat ze willen zien dat je niog steeds een inkomen hebt waarvan je het huis kan betalen. Maar ik zou idd ook een nieuwe en oude meenemen zo kan je aantonen dat het iets extra's was.

Ik weet nog dat toen wij gingen huren het een vast inkomen moest zijn. dus die extra's lijken me niet mee te tellen omdat dat niet iets vasts is.

Ik hoop dat je de woning krijgt!

17. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Bedankt voor de reacties meiden!

Ik heb vannochtend met ze gebeld, ik heb een afspraak voor aanstaande maandag.
    En als het goed is mogen we het huis!!!!Want ze zei dat het huis waar het om gaat niet letten op de hoogte van je inkomen (je moet het natuurlijk wel kunnen betalen,maar te hoog is geen probleem).
    Ik ben zo iemand zolang iets niet zeker is (handtekening,contract enz) wil ik niet juichen, dus ik wacht tot maandag af.Dat word een weekend vol zenuwen!

18. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik hoop het zo voor jullie! FIjn dat je inkomen in ieder geval niet te hoog kan zijn. :)

19. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wij hebben een woning met een minimum inkomenseis, kwamen hiervoor net 100 euro te kort op jaarbasis. uitgelegd dat vriend ër 1 maart meer zou gaan verdienen, was geen probleem. ik zou gewoon de situatie uitleggen, lijkt me niet dat ze heel moeilijk doen toch?
    als de huur maar betaald word lijkt me, dat gaat makkelijker als je te veel verdient ;)

20. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij moesten ons jaarinkomen opgeven toen we ons inschreven bij de woningstichting, er is verder nooit meer naar gevraagd.
    We hebben 3 verschillende woningen aangeboden gekregen, 1 redelijk dure waarvan we de ligging niet zo leuk vonden.
    1 goedkope duplex woning
    en een redelijk goedekope 2 onder 1 kapper, en daar wonen we nu in.
    Eigenlijk wonen wij ook te goedkoop...maar we wilden in een huurwoning beginnen met samenwonen.
    Inmiddels zijn we getrouwd en een kindje rijker...en willen we wat gaan kopen.

Deel Deze Pagina