Nieuw huisje gezocht voor Franse hangoor voedster

Discussie in 'De lounge' gestart door Feestmuts, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier hetzelfde probleem we hadden 2 vrouwtjes volgens de dierenwinkel zou dat prima gaan.
    klopt tot ze in de puberteit gingen en toen brak de hel los.
    ons frans langoor weggedaan waren kei tam allebei.
    kon der een maand later ophalen want ze was zo vals als de pest werd er gezegd.
    een week later lagen er 6 jongen bij dus ineens 8 konijnen.
    alles kwijt geraakt op 2 mannetjes na ik zeg eerlijk ze zitten allenmaal apart maar bij mij groeit het ook boven mijn hoofd na lang wikke en wege hebben we er nu voor gekozen en staan we op de wachtlijst voor de konijnen opvang daar gaan de 2 jongen heen en de 2 dames die we hadden.
    hoe graag ik het ook wou door omstandigheden die we niet hebben uitgekozen zaten we wel met een berg konijnen.
    en heb nu al last van mijn bekken mijn man werk 13 uur op een dag dus het is gewoon onbegonnen werk.
    nu gaat er voor ze een mooi huisje gezocht worden.

2. ik weet misschien wel iemand.
    Het is een fokster, ik weet alleen niet van welk ras.
    Ze wonen op een boederij, dus er is ruimte genoeg.
    Ik ga contact met haar opnemen en laat het zo snel mogelijk weten!!

3. Snuffie47

Snuffie47 Lid

25 sep 2009
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit soort dingen zijn nooit leuk. Ik ben ook van je kiest voor een dier en dus zorg je er voor maar soms gaat het anders. Er wordt iig naar een ander huisje gezocht en het diertje wordt iig niet gedumpt in de 'vrije' natuur.

In Breda is een nieuwe opvang geopend. Knallers heet het. Er zit er ook 1 in galder. Binkies geloof ik. Dat is allemaal in de buurt van Etten en Roosendaal.

Succes!

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    knaller staan wij op de wachtlijst die is er sinds september weet wel dat ze nu nog vol zitten.

5. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Bah niet leuk! Hopelijk heb je snel een huisje, probeer misschien via fb?

Ps. Niet elk konijn is tam te krijgen hoor. Ik heb mijn konijnen al meer als 3 jaar, krijgen aandacht genoeg. Maar probeer ze maar niet te aaien of iets dergelijke wat dan gaan ze gillen... (Nooit geweten dat ze dat konden)

Het is een huisdier, geen knuffeldier. Ik laat mijn beestjes lekker met rust, en ze krijgen genoeg aandacht zonder oppakken en aaien.

6. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Klinkt super zeg! Ik hoor het nog wel van je :)

Snuffie en toetie, bedankt voor de opvang tips, die kende ik nog niet! Houdt het in gedachten.

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Als je 'm nog niet kwijt bent, wil ik haar wel hebben. Ik woon in Etten-Leur.

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

He ja.....
    Ik heb zelf ook mijn konijnen weg moeten doen, kregen voldoende aandacht maar het was niet meer te doen door een traumatische ervaring dankzij een buurjongen (konijnen en vuurwerk gaan niet samen), had ik dat dan ook moeten bedenken van te voren?
    Ik zie liever dat men een goed huisje ergens anders zoekt dan dat ze gedumpt wordt ergens.
    Soms lopen dingen nu eenmaal zo, wat is dan de schande om het diertje meer te gunnen dan dat ts nu kan geven?

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ach wat sneu dat haar maatje is overleden! Wij hebben dat pas ook gehad en heel toevallig was ik toen op zoek naar een maatje voor Pip!!
    Wij hebben uiteindelijk via het knaagdierenasiel een maatje voor haar gevonden en we hebben ze zowel in het asiel als thuis steeds moeten laten speeddaten :)
    Klinkt gek, maar zo is het uiteindelijk heel goed gegaan! Misschien kun je eens via het asiel kijken om haar te laten koppelen aan een ander konijntje?

10. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Volgens mij gaat het goed komen, zo te lezen aan berichtje van sjorsje. :)

11. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Wat lief van je! Ik heb tnet een mailtje gehad van iemand via marktplaats die een Franse Hangoor heeft en er een vriendinnetje bij zoekt, dus dat wil ik eventjes afwachten als je het niet erg vindt?
    Ik laat het je in ieder geval zsm weten :)

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Dat is goed hoor. Bij mij zou ze alleen komen te zitten of samen met de cavia's. Een vriendinnetje zou dan beter zijn.

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Wat aardig van je Sjorsje!

14. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    En anders kijk ik eerst of Ninien nog interesse heeft.
    Die wist ook misschien iemand voor Woezel.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

15. Ik heb gisteren geen tijd meer gehad te reageren, helaas is het een ander ras( vlaamse reus) wat zij fokt, dus dat is niets geworden.
    Echt wel jammer!!

Ik hoop dat jullie gauw een huisje vinden!

16. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi Ninien,

Geeft niets hoor, bedankt nog voor je reactie!
    Morgen komt er iemand Woezel ophalen als vriendinnetje voor haar Franse Hangoor. Hopen dat het klikt!

Deel Deze Pagina