Kun je melk ook uit een tuitbeker geven, of is het handiger om een fles aan te schaffen die je kleintje ook kan vasthouden? Je weet wel, met dan die handvaten. Ik vraag dit omdat mijn meisje al meer dan een week zeer onrustig drinkt, en gemiddeld van 2 flessen 40-60cc laat staan, en die wat later weer wel opdrinkt, met moeite want al het andere in huis is toch zó interessant! Misschien dat dit nieuwtje weer de aandacht bij de fles brengt en niet bij de omgeving?
je kunt het proberen maar of het werkt? hier ook 1tje die de hele tijd van links naar rechts kijkt tijdens het drinken en mama erachteraan met de fles ze pakt de fles ook vast met haar handjes dus een fles met handvaten gaat hier geen verschil maken qua snel afgeleid zijn.
Tip van CB gehad om met rijstebloem dikker te maken tot het pap wordt en dan gewoon op bordje met lepeltje geven. Denk alleen dat je wel iets langer bezig bent. Of je probeert eerst een beetje en de rest met de fles. Suc6!
Je kan de kunstvoeding ook gewoon in een tuitbeker geven of in een gewone beker. En tja aandacht niet bij de fles houden, het is gewoon een leeftijd nu waarin alles veel belangrijker is dan die fles of de borst. De trek word weggedronken, en dan gaan ze weer verder met de orde van de dag, wat natuurlijk veel belangrijker is ! Ik zou zeggen probeer eens te voeden in jullie/haar slaapkamer, maak het een beetje donker/duister zodat er minder afleiding is. Misschien drinkt ze dan de flessen beter leeg.
@vruchtje24: we zijn sinds 2 weken gestopt met de rijstebloem omdat haar ontlasting veel te dik werd en ze daar last van had. Gelukkig is dat nu voorbij. @Hanneke: In de slaapkamer zal ik eens gaan proberen. @Mymiracle: Het is het proberen waard, zal iets nieuws zijn en dat is altijd leuk voor haar. Bedankt allemaal!
onze zoon deed al zijn eigen flessen vasthouden vanaf een maand of 4 die wilde dat gewoon zelluf doen (lekker eigenwijssie) ik had zo'n beker van Nuby en die was echt ideaal, vorm van een tuitbeker tuut maar dan wel zacht en 2 handsvaten aan de zijkanten, maar vaak word het als ze alleen drinken alleen maar onrustiger dus ik zou idd eerst proberen wat rust terug te brengen..