Hster nu toch echt in de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hster, 30 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo dames,

Lang gewacht, maar toch hier maar een eigen topic geopend. Tijdens de eerste onderzoeken in de MMM dacht ik steeds: dit is nog niet echt de MMM. "We doen wat onderzoekjes, en voor dit traject klaar is zijn we gewoon lekker spontaan zwanger". Lekker positief dus.

Maar helaas, onze positieve houding is niet beloond. Vandaag hebben we de uitslagen van de HSG besproken. Tijdens het onderzoek had ik zelf al op de foto's gezien dat het er niet helemaal goed uitzag. Toch ging ik naar het ziekenhuis met het idee: oké de foto's zijn een beetje onduidelijk maar het zit toch wel goed. Niet dus.

Linker eileider ziet er helemaal goed uit. Maar rechts zit toch een obstructie. En omdat ook de contrastvloeistof rechts na het onderzoek niet goed weg liep, moet er een kijkoperatie uitgevoerd worden. En in mijn baarmoeder waarschijnlijk een poliep...

Zo, dat was even schrikken. Ik wist niet eens dat een operatie een optie was! in het voortraject was alleen over IUI of IVF gesproken als het niet goed zou zitten. Pffffff....

Voel me zo ontzettend boos en verdrietig. HET IS NIET EERLIJK! het voelt gewoon als een soort falen. Moet er ook steeds om huilen. Ik ben toch maar naar mijn werk gegaan en zit dit nu met tranen in mijn ogen te typen... en als ik er dan ook nog aan denk dat de recher eileider er misschien helemaal uit moet... DAT WIL IK NIET!

Rationeel weet ik wel dat dit eigenlijk goed nieuws is: er is een reden gevonden waarom het nog steeds niet is gelukt, en ze kunnen er iets aan doen. Maar toch...

Sorry dames voor dit lange geschrijf van mij, maar het lucht wel op. 'Gelukkig' is er voor de operatie een wachtlijst, heb ik nog even tijd om eraan te wennen. En natuurlijk moeten er eerst weer aanvullende onderzoeken uitgevoerd worden: echo van de eileiders (?) en en waterecho (?) . Ga nu eerst maar even het foldertje hierover van het ziekenhuis lezen en alle afspraken in mijn agenda zetten. Zucht.

2. charlie01

charlie01 Bekend lid

22 mrt 2007
    503
    0
    0
    amsterdam
    Hi Hster,

jeetje wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat het echt een tegenvaller is! gelukkig kunnen ze er wat aan doen.

Ik herken ook wel wat je zegt met dat ziekenhuis. het lijkt allemaal steeds erger te worden. eerst even klein onderzoekje en nu heb ik al een superdik dossier!
    Kom ook net uit het ziekenhuis. wel grappig ik heb ooit al een waterecho gehad en nu krijg ik HSG. Die waterecho is niet pijnlijk ofzo hoor vergeleken met de HSG.
    maar in ieder geval veel succes met alle onderzoeken!

groetjes,
    charlie

3. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Fijn om te horen dat die waterecho minder erg is dan de HSG.
    Ik wil je niet bang maken, maar die vond ik behoorlijk pijnlijk (hoewel de pijn ook weer snel over was).

Nu het nieuws een beetje is bezonken ben ik ook wel een beetje blij dat er dus iets aan te doen is. Als we met onbegrepen onvruchtbaarheid naar huis waren gestuurd was natuurlijk veel erger geweest. Dus het perspectief begint weer te komen.

Voor jou veel succes bij de HSG en ik duim voor een goede uitkomst!

4. wolly

wolly Niet meer actief

Helaas welkom hier.

Jeetje wat een tegenvaller zeg, kan me voorstellen dat je het even niet meer trekt allemaal, het is ook zeker niet mis met wat je allemaal te horen hebt gekregen, ik hoop voor je dat het allemaal goed komt en dat je straks zwanger bent van een mooi wondertje.

Ik wil je heel veel succes wensen met de onderzoeken/behandelingen en hoop dat je snel zwanger mag zijn.

Dikke knuffel wolly

5. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Dank voor jullie steun :D . Gelukkig voel ik me al weer een stuk beter.

Het is toch echt waar: tijd zorgt voor perspectief. Ben nu een week verder na het slechte nieuws en zien we het al weer een heel stuk positiever in. Zoals ik nu gelezen heb, valt zo'n kijkoperatie wel mee en is ook een waterecho niet zo vervelend.

In januari staan alle onderzoeken voorafgaand aan de kijkoperatie gepland. 1 februari na bespreken en dan op de wachtlijst. Mijn lief en ik hebben afgesproken dat we tot de operatie heerlijk gaan ontspannen! ;) : Geen temperatuur bijhouden, geen ovulatie tests, geen 'verplicht' geklus... Eigenlijk best een lekker vooruitzicht. Eigenlijk dus een kleine pauze. Ik denk dat de kans op een spontane zwangerschap voor die tijd toch uiterst klein is.

Heb nog wel veel vragen en ben nog onzeker, maar de paniek is gelukkig weer weg. We gaan er weer voor!

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Helaas ook jij welkom hier.

Ik wens je heel veel succes, en hoop dat je ondanks positief blijft. Eens gaat het lukken.

Liefs,
    Elvira

Deel Deze Pagina