Nieuw inzicht bijvoeding...wat denken jullie

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door griekie, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karoke

Karoke Niet meer actief

Wat ik denk over het alles in de mond stoppen en daarom toe zijn aan bijvoeding:

Ten eerste is het normaal dat baby's alles in de mond stoppen, niet zozeer om het op te eten, maar omdat daar het beste mee te voelen is. Baby's blijven ook heel lang alles in hun mond steken, ook zaken waar ze al lang van weten dat het niet te eten valt. Het is dus geregeld puur voor de tastzin te doen en geen goede graadmeter voor het al dan niet klaar zijn voor vast voedsel.

Ten tweede moet een baby wel iets "tegenkomen" om in zijn mond te kunnen steken. Zoveel kinderen zijn er niet die voor hun half jaar ergens kunnen komen. Alles wat ze te pakken krijgen is datgene wat je als ouder in de geburen legt, maar "natuurlijk gezien" komt er helemaal niets in hun handen. ;)

Verder ga ik met Dirksmama mee, het hangt ook volgens mij ook nog enigszins van kind tot kind af. Als ze bijvoorbeeld met 5,5 maanden al kunnen tijgeren, vraag ik me ook wel eens af of ze dan ook niet eerder toe zijn aan andere zaken.

Deel Deze Pagina