Hallo allemaal.. Mijn naam is Liesbeth. Een aantal van jullie zal me misschien wel kennen. Sinds 2008 proberen mijn vriend en ik samen een kindje te krijgen, tot nu toe zonder resultaat. We hebben allerlei onderzoeken gehad, waar niets uitkomt. Tweemaal ben ik zwanger geweest, tweemaal heb ik een missed abortion gehad. In 2011 zullen wij gaan starten met IUI, niet omdat er wat mis is, maar gezien mijn leeftijd. Ik ben inmiddels 39. Op 5 januari hebben we de eerste afspraak, dit betreft dan de uitleg en dergelijke. Ik hoop hier wat meer meiden te treffen die ook in 2011 gaan starten met de IUI.
Ik ga niet in 2011 met IUI beginnen, wij ronden de IUI af begin 2011 met jammer genoeg nog geen positief resultaat . Maar ik wil je wel heel veel succes wensen. Hopelijk is IUI voor jullie wel DE manier voor een wondertje.
Hallo, Wij starten niet in 2011, maar wij starten nu! Vrijdag krijgen wij de eerste IUI. Wij hebben 12 dagen met Menopur gespoten en vandaag heb ik de Pregnyl gespoten! Wij zijn onbegrepen kinderloos! We zijn nu 1.5 jaar bezig, en ik heb in augustus een laperoscopie (oid) ondergaan ivm een cyste! 25 december is mijn NOD. Ik wil jullie alvast veel succes wensen!
Meiden, bedankt voor de succeswensen. Emma, wat verdrietig! Wat is de volgende stap voor jullie? Als jullie die willen nemen tenminste.. tamren, wat spannend! Succes, in de hemeltegende wachtweken
@Liesben: Dank je wel! Zullen wel stressvolle weken worden! Gelukkig gaan we volgende week een paar dagen weg, even de gedachten ergens anders op!
Ik heb ronde 1 al gehad maar in 2011 gaan we weer met de volgende ronde beginnen. Maar krijg je iui in eigen cyclus of met hormoon stimulatie. Ik heb met hormoon stimulatie
Hallo Liesben, Ik ga ook in 2011 beginnen met IUI! Ik heb volgende week vrijdag een afspraak in het ziekenhuis en dan gaat ze alles uitleggen. Moet eerst nog op prikcursus... Het ziekenhuis waar ik naartoe ga doet alleen maar IUI i.c.m. hormonen omdat uit onderzoek is bewezen dat dit de kansen vergroot. Ben tot nu toe heel tevreden hoe ik ben geholpen in het ziekenhuis en hoe snel het allemaal gaat! Wij zijn begonnen in december 2008, dus nu twee jaar bezig. Zijn begin dit jaar naar het ziekehuis gegaan voor de testen. Heb in oktober een LEO en HSG gehad, waar niets uitkwam. Ben heel erg benieuwd hoe ik reageer op de hormonen. Weet je of je al of je IUI krijgt met of zonder hormonen? Waarom hebben ze gekozen voor IUI en niet IVF (bij ons zeiden ze nl. dat gezien mijn leeftijd ze eerst IUI proberen, als ik ouder was geweest waren ze gelijk begonnen IVF).
Voor zover ik begreep krijg ik hormoongestimuleerde IUI, om dezelfde reden als jij regina. Zo doen ze het hier in het ziekenhuis altijd, omdat de resultaten beter zouden zijn.IVF is voor mij niet direct beter, omdat er geen afwijkingen zijn. Alle onderzoeken waren prima. Maar 5 januari heb ik de eerste afspraak, en daarin krijgen we de volledige uitleg. We hopen dan begin februari te gaan starten... Alhoewel ik ergens nog steeds hoop dat we het voor die tijd "zelf" nog een keer doen
Ik heb gisteren de eerste inseminatie gehad! Het viel heel erg mee, alleen had ik na de tijd behoorlijke krampen. Maar dat hoort erbij volgens de gyn! Nu moeten we ongeveer 2 weken wachten en dan mogen we 1e kerstdag testen..... Wat zou dat een geweldig kerstcadeau zijn...
Yepppp die 2 weken wachten zijn echt erg. Als ik de dag van de iui niet meetel (30-11) dan zit ik vandaag precies op dag 14. Telt dan vandaag als NOD of moet ik wachten tot mijn eigen cyclus NOD (die is over 3 dagen). Er is ons heel weinig verteld, eigenlijk alleen dat als ik 14 dagen na iui ongi zou krijgen we weer moesten bellen voor nieuwe follikelmeting en dus voor een nieuwe ronde. Heb vanmorgen getest maar die was negatief maar heb eigenlijk heel veel zwangerschapssymptomen zoals misselijk, onrustig, schoonmaakwoedes, gespannen borsten etc. Ook ben ik elke ochtend ineens heel vroeg wakker. Er is dan ook nog hoop op een zwangerschap natuurlijk. Morgen maar es bellen met de gynae voor evt bloedonderzoek. Voor iedereen die net start/gaat starten met iui heel veel succes en geluk namens mij. Zal heel hard duimen. gtjs Jackeline
Hoi dames, Wij gaan ook in jan 2011 starten met IUI. We hebben begin dec een uitleg gehad. Zodra ik in jan ongi ben, moet ik bellen. Ik hoef voorlopig geen hormonen te spuiten, omdat alles eigenlijk goed is. Alleen mijn slijm is te dik, daar komt het zaad niet doorheen.. En dat stukje gaan nu net overslaan.. Dus spannend, maar eerst nog even genieten van de kerstdagen!!
Hier nog iemand die in 2011 met IUI gaat starten. Ik zal dan ook Puregon gaan spuiten. Uiteraard hopen wij dat we voor die tijd nog zwanger raken . Echter hebben wij nog wel een second opinion aangevraagd bij MC Kinderwens.
JD maar even afgekort, ik zal voor je duimen! Spannend he! Je weet op een gegeven moment niet meer wat je moet denken.....