In oktober 2013 ben ik gestopt met de pil. Omdat ik in mei 2014 nog niet ongesteld was, ben ik bij de gynaecoloog terecht gekomen. Daar is pcos geconstateerd. Inmiddels al clomid gehad wat niet werkte en een leo behandeling. Nu wachten we op een natuurlijke cyclus en hopen zo zwanger te raken. Mijn vriend is echter nog nooit getest. Uiteraard ging ik er ook heen omdat er problemen waren met mijn cyclus. Maar wat nou als we weer een half jaar verder, ik niet zwanger ben en het probleem ook bij hem blijkt te liggen. Ik heb het idee dat bij andere vrouwen met pcos, de man ook wordt gecontroleerd. Mijn vraag is: is dit ook zo??? Denk dat ik hier zelf eens om ga vragen in t ziekenhuis.
Hoi meis, akelig he.. zo'n diagnose terwijl je je gewoon gezond voelt al die tijd? Ik vond het tenminste heel erg naar... voelde me ook ineens incompleet.. niet fijn In het begin werd mijn man ook niet getest, wat ik ook erg vreemd vond. Kreeg er geen prettig gevoel bij zeg maar... werd alleen maar zenuwachtiger. Pas ergens tussen de 3 en 6 maanden kreeg m'n man een zaadonderzoek, om te kijken of hij wel genoeg, en genoeg goede, zaadjes had. Dit was bij ons nog spannend, want in eerste instantie konden ze totaal geen zwemmers vinden! :O Maar dat scheen vaker voor te komen volgens de fertiliteitsarts, dus we moesten maar 2 dagen later terugkomen. Wonder boven wonder was het toen wEl goed! Het eerste positieve bericht voor ons in die lange, zwaar negatieve periode! Later (ergens tussen een half jaar en een jaar geloof ik) hebben we nog een samenlevingstest gehad, om te kijken of zijn zaadjes en mijn eitjes wel matchten met elkaar. Dit was gelukkig het geval. En zelf na een hele poos proberen een HSGproef gehad, waarbij ze vloeistof in je eileiders spuiten om te kijken of je eileiders wel goed open zijn. Als je vragen hebt, weet je me te vinden Mijn vraag voor jou: ga jij nu spuiten ipv. Clomid slikken? Of iets anders? Succes met alles!
Tnx voor de reactie. Diagnose pcos vond ik verschrikkelijk, maar stiekem wist ik t al die tijd al. Ook voor t slikken van de pil nooit echt een regelmatige cyclus gehad en altijd last van acne gehad. Pas nadat ik stopte met de pil en menstruatie uitbleef gaan zoeken op Internet en was t voor mij al snel duidelijk. Ik moet nu eerst wachten of mijn cyclus door de operatie op gang komt en regelmatig blijft. Als ik deze maand niet ongesteld wordt of pas heel laat, mag ik weer clomid proberen. Het kan namelijk zijn dat de clomid nu wel aanslaat. Daarna pas spuiten waarschijnlijk. Start wel gelijk met 100 mg clomid als ik moet gaan gebruiken.