Nieuw Laatste 10 weken aftel topic vanaf 9/2013

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SuusD, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik ben vanmiddag bij de vlos geweest en die vertelde dat ik afgelopen zondag wel echte weeen gehad heb. Mede door het verlies van de slijmprop denkt ze niet dat ik de controle van volgende week nog zal halen. Verder was alles goed, Babymuis deed het uitstekend en wordt geschat tussen de 3000 en 3250 gram. We zijn er helemaal klaar voor :D

2. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Man Man Man,

Ik ga straks even terug lezen en reageren op iedereen.
    Ben net thuis dus even een hapje eten.

Ik heb heel de zwangerschap toch wel makkelijk gedacht.
    Wat komt dat komt.
    Nog steeds wel maar jemig wat zijn die ontsluitingsweeen
    enorm heftig zeg.

Vannacht al nauwelijks geslapen om de 5 minuten enorme krampen.
    Vanmorgen de verloskundige gebeld maar die had vannacht gewerkt
    dus was nog niet helemaal op aarde.
    Die belde vanmiddag terug en vroeg of ik het fijn vond als ze
    even langs kwam om te kijken of het wat gedaan had.
    Dus op naar boven en vingers erin waarna ze tot de conclusie kwam dat ik 1 centimeter ontsluiting had.
    * puft weer even een wee weg *

Ik vertelde dat ik al een weekje last heb van vochtverlies dus
    dit wilde ze na laten kijken in het ziekenhuis voor de zekerheid of het vruchtwater zou kunnen zijn.
    Daar aangekomen werd ik in mijn blote kont op een matje neergelegd en aan de CTG aangesloten.
    De verloskundige van het ziekenhuis zou ook nog even komen kijken.
    Hele aardige vrouw die mij vroeg of ik het erg vond als er een student/leerling bij zou zijn.
    Geen probleem , zij moet het immers ook leren maar het bleek een gozer te zijn.

Vocht kwam er helaas niet uit zichzelf uit dus vertelde ze
    dat ze met de eendenbek moesten kijken.
    Vriendlief had zo een ding nog nooit gezien en voor mij was het ook
    de eerste keer.
    Ik schrok wel een beetje toen die leerling met dat ding aan de slag mocht en ik weet niet wat hij deed maar het deed enorm pijn dus ik lag al snel te trillen en verkrampte waarop hij zijn excuus aanbood en de verloskundige het overnam.

Deed iets minder pijn maar blijft een vervelend gevoel.
    Bleek geen gebroken vliezen te hebben maar toen ze klaar was
    en ik mijn benen bij elkaar deed voelde ik iets lopen.
    Ik moest maar niet schrikken en ze haalde het even voor me weg , bleek dus mijn slijmprop te zijn.
    Dat ziet er ook uit zeg ;)
    * puft weer een wee'tje weg *

Daarna nog een half uur aan de CTG gelegen en toen kwam
    ze melden dat het begin er is maar het nu moet gaan doorzetten.
    Ik kon wat bloed gaan verliezen omdat ze met de eendenbek naar binnen zijn geweest.

Nu zit ik thuis met om de 5 a 7 minuten een ontsluitingswee.
    En dat te bedenken dat ik er vanaf 2 uur vannacht pas 1 cm op heb zitten.

Als dat ding op zijn hoogtepunt is dan weet ik echt niet
    waar ik het zoeken moet.
    Puffen werkt ook niet maar heb wel gelijk gemeld dat ik poliklinisch wil bevallen.
    Als het niet meer te houden is dan wil ik echt iets voor de pijn.

Nog 9 cm te gaan , Hallelujaaaaa.

Ik ga wat eten en straks alles terug lezen.
    Voel me toch wat rottig na die eendenbek en slijmprop lijkt het nog wat heftiger te zijn geworden.

Zal wel weer een slapeloos nachtje worden ben ik bang.
    Aangezien dit aanhoud.

Zo dat was mijn geklaag :cool:

3. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Zo jaqc wat een verhaal! Ik hoop voor je dat het een beetje door gaat zetten! En dat het niet al te lang meer duurt! Heel veel succes!

4. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Pffff Jacq! Klink niet fijn. Hoop dat het snel door gaat zetten nu en jullie kleine snel gaat komen! Succes meid!

5. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Sterkte Jacq. Misschien kun je even gaan douchen om het dragelijker te maken?

6. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Succes jacq, ik hoop dat het doorzet, of nouja dat de ontsluiting wat sneller gaat! :)

Succes succes succes.. en straks genieten van je kindje!!! :)

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Jacq jeetje heftig hoor, hopelijk dat het snel doorzet en dat je snel je babietje hebt!

8. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @mamajojo: Wat vervelend zeg dat ze niks hebben kunnen doen. Had het je zo gegunt dat het zover was. Sterkte en suc6 meid.

@teske: Balen dat je zo'n pijn hebt aan je schaambot. Hoop voor jou ook dat het snel zover is!!

@siertje: Ben idd zo blij met de bekkenband. Heb hem pas 1 dag gebruikt nu maar voel echt al zoveel resultaat ervan.

@mamamuis: Voor jou gaat het er dus ook om spannen.

@jacq: Ik hoop zo dat het voor jou gaat doorzetten!! Zet hem op!!

Nou ik had hier daarstraks ook ff een emo momentje zeg. Lenthe was jengelig, de kat kotste 5 x achter elkaar de hele huiskamer onder dus heb hem uit pure frustratie buiten gezet :):), is een binnenkat die overigens al een half jaar het hele huis onder plast en kotst etc dit was even de druppel. Heb hem overigens na 1.5 uur toch weer binnen gelaten hoor ;). En dan vanmorgen de vk die vertelde dat de kleine waarschijnlijk te klein is voor de termijn. Zit er gewoon even doorheen.

9. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Nog net op tijd ja! Haha! :p
    Ik maakte me er de laatste 2 weken toch wel wat zorgen om, ook al hoeft het niets te betekenen. Gemiddeld daalt het (eerste) kindje in rond 34-35 weken en ik was toch al iets verder... Dus eigenlijk ben ik nu helemaal opgelucht! :D

En Cayth had een berichtje geplaatst in 1-15 oktober 2013 mama's:
    "Jaaaa om 13.57 zijn wij de trotse ouders geworden van Kay!"

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Jacq... veel succes meis!

@Cayth.. heerlijk! Gefeliciteerd met Kay

Hier is het inmiddels een zekerheid dat het een keizersnee gaat worden. Nog maximaal 7 weken te gaan dan.. dat is wel een raar idee.. kind op bestelling.

11. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Cayth gefeliciteerd.

Meiden ik hoop voor jullie allemaal op een goede nachtrust. Ik heb net even lekket een bad genomen om te ontspannen en nu poging tot slapen.

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Wens jou, en de rest natuurlijk ook :D, een fijne nachtrust toe teske.

Truste!

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

nou die wensen zijn hier niet aangekomen.... bleh...verkouden zijn helpt ook niet mee.

14. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Nadat ik per ongeluk mijn zwager om 2.11 heb gebeld, was op weg naar de wc en gebruik mijn telefoon als licht, maar blijkbaar stiekem mee gebeld, schaam me dood. Kan ik evdn niet meer slapen.

15. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha teske!!! Oeps.....
    Mijn nacht:
    Hier mooi patron: slapen-maagzuur-draaien ... plassen. Uurtje slapen, plwssen - hoesten - maagzuur omhoog - vieze gaviscon tabletje. Aaaaah slapen. Draaien draaien- maagzuur - plassen - huilende kleuter in mijn bed laten. .. pffff vermoeiend.

X oktober

16. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier al vanaf 02.00 wakker. Kan niet meer in slaap komen. Vl nu uit bed. Dus toch nog maar even proberen.

17. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Heb hier ook weer een gezellige nacht gehad. Mijn man is nu ook werken dus probeer het zo ook nog ff. Mijn lichaam doet pijn bah. Straks een warme douche hopelijk verlicht dat een beetje. Donderdag toch maar even met de vk bespreken. Pieker me suf en dat rotte gevoel blijft als een donkere wolk in mijn hoofd hangen. Vooral s avonds komt het erg omhoog. Als ik me zo nog 3 a 4 weken moet voelen wordt de sfeer thuis ook niet beter. :( sorry voor het ego bericht. Zeur de laatste tijd alleen maar.

18. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier wel beter geslapen afgelopen nachten. Vooral erg vroeg wakker; tussen 5 en 6 uur. Maar dan slaap ik daarna nog wat bij. Wel vanaf maandag last van de buik. Darmen zijn druk bezig en regelmatig harde buik. Soms denk ik dat het gaat beginnen maar dan zakt t weer af.
    Gister bij vk alles goed. Kindje ligt heel laag, dus wat dat betreft klaar om te komen.... en mama is ook meer dan klaar!

19. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou wij zijn al druk met de ochtend rituelen. Ontbijt aankleden klaar maken voor school. Dan om 10 uur naar gyn... weer kijken of ze toevallig gedraaid is. Ik bespreek gelijk mijn klachten van de afgelopen 3 weken. ... extreme vermoeidheid duizelig, dubbel zien, buikpijn (anders dan weeeen) somber en terug getrokken... muv maandag dan... Maar het wolkje is wel weer terug het enige wat mij op het moment draaiend houdt zijn mijn meiden.

Sterkte allemaal. .. Ben benieuwd of jaq al mama is! !!:)

20. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Goedemorgen!

Balen dat jullie zo slecht hebben geslapen vannacht!!!

@teske: is eigenlijk wel te hylarisch voor woorden!!!! Maar is zo wel een heeeeele korte nacht. Slaap lekker voor zo!
    @oktober: mooi patroon :p. Goed dat je alles ff op tafel gooit straks bij de vk straks! Is niet leuk im je zo te voelen.
    @steenbokje: ook voor jou niet fijn dat je zo een donkere wolk boven hè hebt hangen en je zorgen maakt! Goed im at idd morgen even te bespreken!

@hier: gelukkig een rustig nachtje gehad. Zowel in m'n buik als m'n blaas en geen pijn! Vanmiddag komt m'n mams en dan gaan we D. De prenatal onveilig maken :D
    Ben idd ook benieuwd naar jacq!

Deel Deze Pagina