shit, ja je moet je maila dres idd invullen voor een abo, zal wel even snel kopieren en plakken, Elise word bijna wakker maar dan kan je lezen en foto zien. Dinsdags zijn we begonnen met strippen, maar nog niet gelukt, zat nog dicht. Woensdag had ik 1 cm en is er gestript naar 2 cm. Donderdag ochtend kreeg ik weeeen, maar nog steeds 2 cm. Savond Verloskundige ( hierna VK) gebeld met mededeling dat ik weeen regelmatig had, alleen twijfelde over de kracht ervan. Ze kwam en ng steeds 2 cm. Hele nacht weeen die steeds erger werden gehad. Inmiddels was ik gebeld die dag dat ik ingeleid kon worden op vrijdag 27 september, er was een plekje vrij. Dit ivm overtijd lopen. Dus vrijdag ochtend melden met al 24 uur weeen, touchen en bleek dat ik 3 cm had zelf gecreerd, al dan niet door het strippen. Vliezen zijn door de VK in het zkh gebroken en toen begon het. Ik zou worden ingeleid door wee-opwekkers via infuus die dan er voor zorgen dat er ontsluiting plaatsvind en dus ook uiteindelijk de bevalling. Maar helaas konden ze niet bij me aders, terwijl zij veel probeerde had ik heftige ontsluitingsweeen en zelfs persdrang. Na smeken hebben ze weer gevoeld en toen was er 8 cm, in een ween zelfs 9 en heel rap 10 cm, binnen een mum van tijd, dus wee-opwekkers waren TOT ZOVER niet meer nodig en ik mocht gaan bevallen. helaas wederom bij 10 cm waren de pers weeen gestopt had wel weeen en pijn maar niet genoeg kracht om Elise eruit te werken, dus hup ASLNOG aan de wee-opwekkers. Dit proces duurde erg lang en was een regelrechte hel, kan nietuitleggen maar had persdrang, maar niet krachtig genoeg, ondertussen vreselijke weeeen en pijn omdat elise drukte op alles en voor Bekken lag/ half in bekken. uiteindelijk 10.43 geboren!!! In 3 uurtjes tijd van niets naar weer moeder worden
Goed gedaan mamajojo. Het is je niet gemakkelijk gemaakt. Maar wat een mooie meid!! Geniet er lekker van.
Wow heftig mamajojo, maar je hebt een mooi meisje hoor. Geniet lekker van je gezinnetje de komende tijd!!!
SuusD Zou ik er ook bij mogen? Mezmerized, 28 jaar.. zwanger van de eerste we verwachten een jongen op 12-11-2013 alvast bedankt.
Grrr! Heb me net geïrriteerd in de supermarkt! :x De supermarkt waar ik normaal altijd heen ga, is dicht ivm verbouwing. Ik moet nu dus naar een ander dorp voor de wekelijkse boodschappen. (Deze winkel vind ik al minder, omdat veel artikelen maar kort houdbaar zijn en ik ook vaak lege schappen tref.) Nu vroeg ik bij de kassa of iemand mij kon helpen met de boodschappen inladen. Zit die cassiere druk om zich heen te kijken op zoek naar een vakkenvuller, die dus niet in de buurt is. Zegt ze: Dan moet u even wachten, het is momenteel wat drukker. Kijk ik vervolgens heel verbaasd, aangezien het heel rustig is bij de kassa's... Ze had ook zelf de kassa kunnen sluiten en mee kunnen lopen! (Waren nog 2 kassa's open met maar 1 of 2 klanten in de rij.) Erg klantvriendelijk weer! Nog een minpunt aan die stomme ***winkel! :x Om even te eindigen met een klein lichtpuntje in dit verhaal: Gelukkig heeft de man die achter mij in de rij stond aangeboden om te helpen, die had maar een paar kleine dingetjes en wilde wel even meelopen... Nu ik dit verhaal weer kwijt ben, ga ik even op mijn gemak weer bijlezen!
@mamajojo, mooie meid! Voor de rest... ik ben even kwijt waar ik was en reageer dus ff niet op iedereen... Sorry! Ik ga even plat liggen, anders red ik het straks niet om eten te koken!
Zo, hier net terug uit het ziekenhuis... alles goed. Mooi hartje gehoord en gezien. Placenta nog altijd voor het ostium en aan de voorkant. Datum gekregen voor de keizersnee en een vervolgafspraak voor over 2 weken... we kunnen los... Het grote aftellen is nu begonnen!
Nmv sommige mensen. Liever lui dan moe noemen ze dat. Fijn dat er wel zo'n vriendelijke man was. Cygnet fijn dat je weer een goede controlle had. Eind streep weet je nu iig.
Phoe hihi! Das een hoop leesvoer Gelukkig hier vanochtend alles goed gegaan. Echo gehad en de kleine zit super mooi op de groene curverlijn, mooi in het midden. Is nu geschat op 2462 gram! (Waar de overige 13 kilo aan gewicht vandaag komen, ik snap het niet hihihi) We waren precies om 11 uur thuis, word ik gebeld door de kraamzorg dat ze in de file stond hahaha! Acht, zat lekker op m'n eigen bank, nog na te genieten van de echo. Kleine zat namelijk heerlijk druk te doen en op zijn/haar handje te sabbelen, wat een te schattig gezicht was dat!!! Gelukkig is ons huisje helemaal goedgekeurd door de kraamzorg en hebben we alles in huis. Goed voorbereid dus Daarna nog boodschappen gedaan en de admin op m'n werk. Nu ben ik er helemaal klaar mee en ga ik ff m'n oogjes dicht doen. Sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd
Nog niet bijgelezen straks even doen want het is wel heel veel hier Nu eindelijk legaal hier aanwezig. Vandaag APK bij de VK. Ijzer en suiker geprikt waren prima. Pijn aan mijn zij/rug zijn ribben en ligt aan de ligging van de baby. Ze ligt enorm hoog. Was wel iets afgevallen maar dat was geen probleem als ik maar goed blijf eten. Ik eet hele kleine beetje omdat mijn maag zo in de knel ligt. Over 3 weken groeiecho
Zo er is weer een hoop gekletst hier. Heb even in een vogelvlucht alles gelezen. Lees mee op de tablet dus heb niet alles onthouden wat ik gezien heb haha. mamajojo de naam van jullie dochter lijkt veel op de naam die wij aan onze dochter gaan geven Heb vanmiddag de klossen opgehaald en de bedpan. Mijn man heeft ze net onder het bed gezet, ziet er niet uit zo hoog haha. Vraag me af of de hond nu nog bij ons wil liggen in zo'n hoog bed. Was pas om half 4 thuis van alles dus ben eerst gaan slapen, tot half 6 toen kwam manlief binnen. Maar ben nog steeds moe en merk wel dat ik veel gelopen heb vandaag. Lig er vanavond vroeg in.
Sorry dat ik er zo weinig ben. Ik zie goede berichten: gefeliciteerd voor de bevallenen! Goed zeg! Cygnet: fijn dat alles er OK uitzag, voor zover mogelijk. Lijkt me raar om nu al een datum voor de ks te hebben? Mamajojo: gefeliciteerd. Vervelend als de persweeen niet sterk genoeg zijn! Fijn dat het wel allemaal goed gekomen is! Oktober: grrr....mannen soms! Siertje: leuk he, hormonen?! Pfff...heb het hier soms ook, kan ik om alles wel janken! Hier: heel veel gedoe gehad vorige week, dus was even niet zo veel online. Manlief had gezeik op zijn werk (heel verhaal, hij heeft ernstige nekproblemen en ze zaten moeilijk te doen over de manier waarop hij achter zijn buro zat), uiteindelijk gelukkig wel goed opgelost. Vervolgens kreeg ik donderdag te horen dat mijn bedrijf dicht gaat (financiele problemen) en dat ik dus per 18 oktober geen baan meer heb. Niet dat we allemaal niet wisten dat het niet goed ging, maar management had steeds gezegd dat we minstens tot maart open zouden zijn. Dus was toch behoorlijk balen. Lekker dan, met 34 weken zwangerschap. Dus nu kan ik in mijn verlof op zoek naar een baan. . Vervolgens hebben we dit weekend een oud-collega van mij en haar kat opgevangen, lang verhaal, maar die zit een week zonder huis, voordat ze voor een jaar naar Tanzania vertrekt, dus dat was ook nog weer even druk. Vandaag moeten we haar auto laten keuren (die kopen wij over, want die van ons begint het op te geven), dus we zijn ook nog met een auto aankoop bezig... pfff... Vrijdag wel controle bij de ha gehad, en alles zag er goed uit dit keer. Krijg 7 oktober een echo om te kijken of de placenta voldoende omhoog getrokken is (die lag op het randje van de bm-mond) en hoe de baby ligt (tot nu toe ofwel in stuit, of dwars).
Aach got... Die Abigailtje van mij - liggend op een bankje om een echo van haar heel klein buikje te maken.... Ze vond het eerst niets!! Tot dat ik zei dat ik de snoepjes zag die ze net had gesmikkeld!!! hahahahaha toen in eens een groot feest!! Keek ze mee - niertjes nagekeken moest er even een luchtbel weg geduwd worden in dr darmen - KIJK Abi een Scheetje in je buik!! Kind kwam niet bij... Maar vooralsnog geen rare dingen te zien op de echo. Steenbokje - HOOG he je bed!!! hahah bijna het keukentrapje nodig. Mijn bed is al aardig op hoogte van zelf vanwege de bekken instabiliteit ... Dus er als er nog klossen onder moesten moest de kraamhulp zelf op een ladder staan... Pixel - fijn dat alles in orde is!! Altijd mooi bericht... Siertje .. prettig dat alles goed inelkaar gevallen is! Afspraak echo - afspraak kraam !!! Nu heerlijk rustig aan MamaJoJo.. PFff heftig maar wat een moooooooooi grietje <3 Geniet er van !!! XX Oktober
Zo dames, hoop geklets hier . Mamajojo en jacq van harte gefeliciteerd geniet van jullie kleintjes! Jullie hebben het mooi geflikt!!. Alle andere dames, ik heb jullie verhaal wel gelezen, maar ben eerlijk gezegd sommige dingen weer vergeten m te reageren sorry... Vandaag weer bij de vk geweest, alles was weer goed. Ze gaan hem niet eerder halen...ik had dat een beetje gehoopt ivm mijn zwangerschapsdiabetes, maar goed word gewoon afwachten ik vind het inderdaad ook een raar idee om straks een kindje te hebben. Al heb ik er wel erg veel zin in! Maar ik besef het nog niet echt!
Wat een reacties hier. Ik ga even alleen een heel ego berichtje plaatsen. Ik heb ondertussen al anderhalf uur weeën om de 6 minuten en echt wel wat meer dan de dagen hiervoor. Hele avond al wel krampen, maar om 21.00 ongeveer durven te gaan timen. Ik ga nu proberen te slapen. En hopen dat het niet ineens weer weg gaat.
Heftige bevalling ook Mamajojo. Alle meiden met de laatste loodjes heel veel succes! Ik ben ook nog een beetje te druk om te reageren op iedereen. De kleine meid heeft enorm last van krampjes dus continue in de weer. Zelf nog last van naweeën en enorme "bloemkolen" [auw auw] Gelukkig vannacht 5 uurtjes mogen slapen. Binnenkort kom ik weer lekker met jullie kletsen Wil wel even een foto plaatsen van ons saampjes. Morgen krijgt ze de hielprik en gehoortest. Succes meiden !! xxxx