Nieuw Laatste 10 weken aftel topic vanaf 9/2013

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SuusD, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verox

Verox Niet meer actief

Zooow! Veel te lezen vandaag!
    @Mamajojo79 Gefeliciteerd met een prachtige dochter! Heerlijk om je verhaal te lezen, ondanks de moeizame bevalling...

@Cygnet2 Bijzonder dat je nu weet wanneer jullie kindje geboren gaat worden! Het aftellen is nu echt begonnen!

@Siertje Fijn weer een goede echo, wel jammer van de stress om de afspraak van de kraamzorg te halen. Gelukkig zijn die mensen over het algemeen heel flexibel. En alles goedgekeurd door de kraamzorg lijkt me ook een heerlijke gedachte. Ik zit toch wel met wat twijfels over enkele dingetjes... Wat knap dat jij nog zo actief bent! Klinkt als een zware dag.

@Pixel27 Officieel welkom in dit topic dan maar :p
    Op naar de 40!

@mcm78 Wat een hectische tijd met al die omstandigheden... Echt een verschrikkelijk moment om je baan te verliezen, en als je man dan ook nog stress heeft op het werk voel je je dubbel rot. Wat lief dat jullie kat en vriendin opvangen, kan ze een beetje helpen in het huishouden? Dan word de aankoop en keuring van de auto misschien toch nog leuk.
    Mooi dat alles goed was, en 7 oktober is het alweer snel! We geven de kleine nog wat tijd om braaf klaar te gaan liggen ;)

@oktober13 Dat heb je mooi opgelost met de kleine meid. Gelukkig kreeg je haar aan het lachen. Fijn dat er niets verontrustends gevonden is, moeten jullie nu nog verder onderzoeken?

@kers87 raar om je verwachtingen dan bij te moeten stellen. Maar je bent er bijna! Alles gaat goed en wij wachten gezellig met je mee!

@Jack84 Ook gefeliciteerd met een prachtig dochtertje! Mooie foto van jullie samen... <3

@Steenbokje Wat naar die buikpijn, misschien kun je vandaag nog even slapen? Wat een geluk dat je je trouwring op tijd af hebt gekregen. Ik denk steeds dat dat bij mij niet nodig is, maar zoals ik bij jou lees kan het dus in een dag veranderen...

@Teske1987 Het heeft dus nog niet echt doorgezet? Lijkt me erg frustrerend dat wachten en de onzekerheid. Houd je ons op de hoogte? Heel veel succes!

2. Verox

Verox Niet meer actief

Ik ben vandaag exact 35 weken zwanger.
    In verband met de complicaties bij de vorige zwangerschap ben ik enorm verbaasd over iedere week die ik goed doorkom! Zo bizar dat ik er de hele zwangerschap van uit ben gegaan dat de kleine te vroeg geboren zou worden en ik nu gewoon op een veilige termijn zit!
    Helaas stelt dat me niet echt gerust want nu kan ze natuurlijk nog steeds elk moment geboren worden.
    Achteraf gezien is de hele zwangerschap uitzonderlijk voorspoedig verlopen, maar ik heb de hele zwangerschap rustig aan gedaan en zware inspanningen en stress vermijd.
    Dat leid ertoe dat ik me nu met 35 weken al hoogzwanger voel en nauwelijks het huis uit durf voor voor de boodschappen.
    De kleine is constant extreem actief en ik heb snel last van harde buiken. Ik weet dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken, maar wil ook geen risico's nemen.
    Eigenlijk wil ik komende vrijdag met de trein (1,5 uur) naar mijn kleine zusje. Maar ik twijfel of dat verstandig is.

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @steenbokje en verox: thanx :<. Bakker was ook wel echt het enige voor vandaag hoor, ben weer terug gekropen in bed hahaha!!! Moet er toch echt aan geloven dat ik ruim 34 weken zwanger ben :D. Dacht ook dat het goed ging met m'n bekken, maar is ook wel weer duidelijk dat ik echt niet meer zonder die band de deur uit kan.

@verox: snap dat je twijfelt om te gaan. Is het een optie dat ze naar jou toe komt? Wel super fijn dat de kleine meid het nog heerlijk naar haar zin heeft in je buik! Nog 2 weekjes en dan mag het komen. Al kan het nu ook al veilig komen, maar liever nog niet. Sterkte met de laatste loodjes, je bent er bijna :)!

4. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Nou zojuist bij de vk geweest en ons mannetje groeit toch keurig op schema. Hij is dus helemaal niet te klein.
    Ze schat hem op 3400 ongeveer. Maar ook dat is maar een schatting natuurlijk. We wachten gewoon af.
    Ze merkte wel op dat het een erg druk/bewegelijk kindje is :cool: duuhhh dat had ik zelf ook al in de gaten hihi.

@verox: Fijn adt je de 35 weken al gehaald hebt. Nog 2 weekjes volhouden en dan mag het komen.
    Snap idd dat je twijfelt om te gaan als het zo ver is. Doe wat je gevoel je ingeeft.
    Wij hebben zaterdag een house warming van vrienden ook 1.5 uur rijden (ben dan 36 weken) en mij zit het al niet helemaal lekker. We gaan wel op voorwaarde dat ml rijdt.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Teske... oh meid ik hoop dat het lekker vordert nu! Zet 'm op!

6. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Dat is me dit jaar al drie keer overkomen, de eerste keer zelfs vóórdat ik zwanger was :) rot gevoel hè??!

7. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @Anouk: wat fijn dat jullie kleine man keurig op schema zit!! (Begin er toch iets zekerder van te worden dat ik een meisje krijg als ik kijk naar jullie gewicht en naar dat van ons ;)) onze kleine is gister geschat op 2462 gram en we schelen een week hihihi! Zal allemaal wel helemaal niks zeggen hoor, maar moest er ff aan denken.

8. Verox

Verox Niet meer actief

Ik moest ook een beetje lachen hoor. Hoezo te klein!? Ons meisje werd met 34.3wk op 2520 gram geschat. Zou ze over een paar dagen ook al op 3500 gram zitten?

9. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Vorige week dacht de vk dat hij te klein zou zijn maar blijkbaar lag hij toen helemaal anders waardoor het niet goed te voelen was.
    Na meting tijdens de echo blijkt hij toch keurig op schema te zitten.

Uitgaande van een zwangerschap van 40 weken zou hij met 40 weken op ongeveer 3400 gr moeten zitten (nu ongeveer 2600) uitgaande van dat ze ongeveer 200 gr per week bijkomen klopt het ongeveer wel.
    Klopt aardig denk ik dochter was 3105 met 40+4 toen ze geboren werd.

En ze kunnen in de laatste weken nog een aardige spurt maken.

Ach en gewicht is allemaal relatief. Als het maar gezond is toch!!

Maar iig geruststelling dat hij toch niet te klein blijkt te zijn.

10. Verox

Verox Niet meer actief

Ja die cijfertjes kunnen ons behoorlijk onzeker maken.
    Absoluut fijn dat nu alles in orde is.
    Ik zeg ook steeds, laat het maar een flink dikke baby worden! Dan heeft ze wat bij te zetten die eerste weken ;)

11. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Heb ff dipje... Heb eindelijk weer eens 's avonds een afspraak bij de vk zodat mijn man mee kan (is maar 1 avond per week), hoor ik net dat er een machine kapot is gegaan en hij dus niet mee kan! Moet ik dus weer alleen die kant op!

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hè NMV, das balen.... Je zit ook niet echt in de positie om de afspraak te verzetten zodat ie er wel bij kan zijn :D :p

13. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Heb een nieuwe verslaving.... Appelflappen en chocomel :D
    Sorry, moest ik even kwijt hahahaha!!!!

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Volgens mij heb ik hier al een aantal keren voorbij zien komen dat de vk heeft gevoeld. Vragen jullie daar om of stelde de vk dit zelf voor? Ik moet er straks weer heen, maar weet eigenlijk niet goed of ik hier al om moet vragen. En doet dat pijn? (Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit nu al wel wil...)
    En aangezien ik ook niet met mijn man kan overleggen, vraag ik jullie om tips! :)

15. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    nmv volgends mij kun je hier best om vragen hoor :)
    soms wekt het wel de bevalling op!
    maar aangezien je toch al kan bevallen denk ik dat ze er geen bezwaar tegen hebben :)

16. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    @teske, ben heel benieuwd of de kleine er al is...heel veel succes in ieder geval!

@verox, fijn dat die kleine gewoon nog lekker zit!! Ik kan me voorstellen dat je het spannend vind! Doen wat je gevoel je ingeeft. Ik ben zelf nog nooit bevallen, maar me moeder zegt (toen we naar me zusje in groningen 2 uur gingen) het kind valt er niet uit, als als je iets voelt gaan we meteen....daar maar op vertrouwd..

Ik heb vandaag echt helemaal niets gedaan ben zo ontzettend sloom...ga morgen wel echt even wat doen anders ben ik helemaal niet meer vooruit te branden haha echt erg!!

17. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Alles is weer goedgekeurd! Kreeg nog complimenten voor mijn gewicht en bloeddruk! :D
    En ook even strippen besproken. Heb nu controle afspraak staan voor dinsdag, dan kan ze me ook strippen als ik dat wil. Als ik eerder wil, moet ik morgen even bellen voor een afspraak voor a.s. vrijdag, maar ik denk dat we maar even wachten tot dinsdag. Misschien is het niet eens nodig!?!

18. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Even een klein berichtje.

Vanavonf om 18.00 is onze zoon Thijn geboren. Hij weegt 3150 gram en is 55 cm. Een gezonde jongen. En gelukkig niets te klein. Vanavond nog even in het ziekenhuis en morgen hopelijk naar huis!

19. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Jeeeeeeh Teske Gefeliciteerd met jullie jochie, en wat een leuke naam zeg (hadden wij ook op ons lijstje staan :D).
    Geniet van deze mooie tijd en hopelijk morgen naar huis met jullie mannetje.

20. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    JOEPIE!!!! Gefeliciteerd Teske! Wat een super leuke naam. Ga lekker genieten van jullie kleine mannetje.

Dikke knuf

Deel Deze Pagina