Dank jullie allemaal voor de complimenten Ik ben ook tamelijk trots.. Zo heette mijn grootmoeder ook - ik ben eigenlijk engelse import - kwam hier op mijn 12de en zij heette Estelle - maar iedereen noemde haar Stella. Nou goed .. Toen ik kreeg te horen dat het babytje een meisje was, was mijn keuze al gauw gemaakt. Nu als ze morgen komt dan is het feestje helemaal compleet want dat is ook de verjaardag van mijn grootmoeder die helaas al 20 jaar geleden overleden is. @Make my cake day - HEEEEERLIJK !!!! ik vind het zo jammer dat ik alleen een combi magnatron heb - al doet ze het geweldig !!! Ik krijg er ook zo veel zin in ... Geniet er van @gewichtsconsulenten - Ik ben al 22 kg aangekomen Het komt er wel weer af hoor. @hoogzwangere met mannen die niet thuis zijn - Straks ondanks dat ze wel of niet thuis zijn - ben je nooit meer alleen (Meer kan ik er niet over zeggen) Ik weet tijdens mijn zwangerschap van Abigail was ik ook vaak alleen - zeker op het eind had ik er moeite mee en heb ook veel ruzie over gehad omdat het niet werk gerelateerd was maar meer vlucht gedrag. Hij vond het nodig om savonds te gaan tennissen of iets anders op zijn sociale agenda. Ik voelde me ook erg eenzaam en toen ik het met mijn (ex) schoonmoeder over had dan moest ik maar niet klagen want ik moest hem ook zijn pleziertjes gunnen... Pff.. zal ik nooit vergeten. @charise prachtige kiekjes van je mooi meisje!!! Geen wonderolie in huis.. Komt goed.. XX Oktober
Dag dames Hier even een update.. Druk geweest met van alles en nog wat en een heftig weekend achter de rug dus niet echt de tijd en zin gehad om gezellig mee te lezen en te kletsen @oktober.. vluchtgedrag helaas zo herkenbaar.. Hier ook een man die fulltime werkt en dan na het werk ook van alles afspreekt.. Vissen,hardlopen,trainen,voetbal,darten etc :/ en dat gaat ook door in het weekend.. Voorheen deden we heel veel samen maar nu merk ik dat ik gewoon de energie er savonds niet meer voor heb dus begrijp ik het ook wel weer van zijn kant.. maar leuk is anders Vanaf vandaag de wekelijkse controles bij de VK alles was goed en kleine hummeltje was al een heel eind ingedaald.. Ondertussen weer lekker uitgebuikt.. nu even snel afwasje doen en dan op visite.. Fijne avond meiden en hopelijk ook allemaal een goede nachtrust! xx
Hier, gelukkig, geen last van vluchtgedrag. Manlief is vaker thuis dan ooit, zeker nu het einde in zicht komt. Standaard zijn de maandagavonden en de vrijdagavonden dat ml weg is. Dan is hij turntraining geven. Na de bevalling zal dat alleen nog maar op de vrijdag zijn en uiteraard de wedstrijdweekenden. Gelukkig hebben alle drie de trainers, vanaf december, een kindje dus zullen ze de weekenden op gaan splitsen zodat hij niet meer van vrijdag avond tot zondag avond weg is. Geloof dat de nesteldrang binnen is gelaten . Hebben vanmiddag de gordijnen in het kamertje opgehangen en de lamp. Kamertje is helemaal af! Zag dat de ramen binnen smerig waren, dus heb die net nog ff gelapt en gelijk die in de slaapkamer meegenomen. Was aan het koken en vond de keukenlades vies, dus die moesten er ook aan geloven. Daarna was de magnetron aan de beurt . Moet eigenlijk nog stof gezogen worden (vanmiddag ook nog gestoft) maar dat doe ik morgen wel. Nu lekker op de bank . Fijne avond dames!
@oktober: Wat een schattig mutsje zeg!! @nmv: Ik hoop dat het voor jou snel zover is. Overtijd gaan is niet fijn. @Siertje: Mooie foto's zeg wow!! @charise: Wat een mooie foto's van je meisje zeg!! Dat gaat vast een mooie shoot worden. @lirial: Ik heb het ook gehad en moet zeggen dat ik het nu ook nog regelmatig heb. Met name als de kleine of als ik druk ben. Misschien indalingsweeen of voorweeen. Die kunnen namelijk ook al vroeg voorkomen. @Eenzaamheid. Vervelend idd. Zeker als je er niet zoveel aan kunt doen. Mijn man is iedere ochtend ook rond 6.00 uur weg maar komt rond 17.00 uur thuis. Normaal is dat heerlijk hoor maar de afgelopen 2 weken is hij direct naar boven om aan de kinder en de baby kamer te werken en zie ik hem even met het eten en vervolgens is hij weer tot 22.00 uur bezig. @Cake: Mhhhh misschien moet ik ook maar eens een heerlijke cake gaan bakken. Jullie brengen me op ideeen. @siertje: Hihi heerlijk he die nesteldrang. Had ik bij de eerste ook. Moet eerlijk bekennen dat ik er nu een stuk minder last van heb hihi maar dat gaat vast nog wel komen als de kamertjes af zijn. Vanavond lekker relaxen iig. Fijne avond dames.
Poewieee, redelijk bezig weekend gehad en voel me nu toch rusteloos. Maar te hopen dat dat nog geen voortekenen zijn en het alleen de drukte is. De kleine meid is ook gigantisch druk en die harde buiken lijken wel steeds vaker en lichtelijk vervelend terug te komen. Nu nog even wat snacken en dan lekker mijn bed in, hopelijk weer eens uitslapen maar zoals ik lees ben ik niet de enige waarbij dat om de een of andere reden niet meer lukt, terwijl dat vroeger echt wel fijn was, en lang niet zo moeilijk als nu!! Truste voor allemaal en hopelijk niet tot vannacht!
@isade: was, voor ik zwanger werd, echt verliefd op mijn bed! Vond het heerlijk om te slapen en zodra ik mijn kussen raakte, was ik vertrokken en als ik vrij was kon ik gerust tot 12 uur in m'n bed blijven liggen Nu ga ik al met een soort gereserveerdheid naar bed. Echt met de gedachte: hoeveel uurtjes mag ik vannacht slapen. Is nu echt verandert in een haat-liefde verhouding . Ben alleen bang dat we voorgoed afscheid moeten nemen van ons oude slaappatroon hihihih, zal er na de bevalling niet heel veel beter op worden @anouk: had er ook nog niet echt veel last van, maar het begint steeds meer te kriebelen Moet alleen wel zorgen dat m'n lijf het aan kan, zal nog wel een hele uitdaging worden hihihi! Was al zo dat als ik iets wil, het ook gelijk ket gebeuren en dat word alleen maar erger. Merk ook dat ik zoveel mogelijk rommeltjes enz nu weg wil hebben. Heb behoefte aan een rustig en schoon huis. Heel apart om mee te maken
Ik ga maar weer eens naar bed. Mijn man is nog niet thuis van het werk, hopelijk komt hij zo wel thuis... Ben benieuwd hoeveel uur ik vannacht slaap! Afgelopen nacht ging best goed, maar dit wisselt normaal elkaar af...
Hallo dames, Even een update van mij uit, heb niet alles gelezen want zit vol met adrenaline! Ik was om 5 uur bij de verloskundige, gewoon voor controle, en toen was de bloeddruk weer te hoog. Dus besloten ze me naar het ziekenhuis te sturen voor volledige controle en ctg ed. Dus ik was nog aan het mokken want ik vind bloedprikken echt poep. Maar vk vertrouwde het niet, dus toch hup naar het ziekenhuis. Kwart over 6 lag ik op het bedje, bloed afgenomen, ctg aangesloten, daar zou ik een half uurtje aan liggen en dan zouden ze een echo komen maken en bloeddruk meten. Nou dat half uurtje ctg is 1 uur en 45 min geworden want mijn beebje had steeds een hartslag van 185/190 dus konden geen goede meting doen. Uiteindelijk toch gelukt, bloeddruk gemeten weer te hoog! Echo gemaakt, was te zien dat placenta al flink aan het verkalken is, dus wilde hij een inwendig onderzoek. Oke, broek uit, mijn god die kerel heeft me pijn gedaan pfff, zegt hij nog nu ga ik nog ff gemeen doen, ik denk deed je dat niet al dan? Maar hij had gelijk, nog meer pijn haha. Anyway.. klaar met freutelen zegt hij zo je baarmoedermond is helemaal verweekt en je hebt al 2cm ontsluiting. Ehh je zegt wat?! Ondertussen bloeduitslag binnen, eiwitten in het bloed, en ik moet nu 3x per dag methyldopa slikken voor de bloeddruk. Nu komt het mooiste, hij zegt je wordt deze week nog ingeleid want je bent al over de 38 weken en we moeten niet lang meer wachten. Dus weer in shock..nu moet ik dus morgen om 11uur weer daar zijn, weer bloedprikken en dan weer ctg en volledige controle. En woensdagavond wordt ik ingeleid, pffff het viel me allemaal rauw op mijn dak zeg. De verpleegkundige zei dat we waarschijnlijk donderdag al papa en mama zijn!! Was pas om 10 uur thuis en had de om 3 uur de laatste keer een boterhammetje gegeten. Heb nu trouwens na dat gefreutel van de dokter al de hele tijd krampen, ook na het douchen werd het niet minder. Verlies nu beetje bloed en net ook wat slijm. Ik hoop dat het vannacht gewoon vanzelf begint aangezien het vanbinnen al verweekt is enzo. Heb net een glaasje bitterlemon gedronken misschien helpt dat ook nog haha. Heb echt veel harde buiken en krampen pff. En de hele tijd het gevoel te moeten plassen. Nou sorry voor mijn adhd bericht maar ben nog steeds een beetje opgefokt, hoop dat ik vannacht toch nog een beetje kan slapen.
Sterkte steenbokje. Lees net je bericht, probeer weer in slaap te komen na voeden. Wat een heftig verhaal zeg. Ik hoop en duim voor je dat het gaat doorzetten en dat alle controlles en inleiden niet nodig is.
Wow steenbokje! Kan me voorstellen dat het rauw op je dak valt maar wat spannend! Ik hoop ook voor je dat de bevalling zelf begonnen is. Succes! Knuffel oktober
Wat een verhaal zeg steenbokje! Maar je hebt toch juist goed nieuws gehad? Dat betekend dat het weer bijna tijd is voor beschuit met muisjes!!!!!! Hoop wel voor je dat het vanzelf begint. En dat je nog wat heb kunnen slapen met de adhd modes aan
Goedemorgen. @teske en oktober en life; thnx! Ja gister vond ik het allemaal wat veel, moest behoorlijk omschakelen want ik zou eigenlijk thuis bevallen. Maar zoals life zegt eigenlijk is het goed nieuws. In het weekend zijn we gewoon mama en papa. Wordt het wachten eindelijk beloond. Alleen zo kon ik het gister even niet bekijken. Vannacht is rustig verlopen, krampen zijn ook weer minder. Verlies wel nog beetje bloed maar verder niks bijzonders. Ik denk dat mijn meisje het gezellig vind bij mij hihi ik moet wel vaak poepen trouwens nouja beter nu dan als ik lig te bevallen. Mijn man gister ook helemaal hyper toen ie thuiskwam, ik wordt papa! Haha dat werd je sowieso al schat Ben best emotioneel als ik eraan denk dat ik straks mijn eigen baby kan vasthouden en knuffelen en kussen. Maar ben nu ook wel een beetje bang voor wat komen gaat. Kan ik dat wel die bevalling pfff ik knijp m hoor. En heb ook beetje angst voor infuus, is maar 1 prikje maar ben toch bang. Pfff krijg weer harde buik echt niet normaal. Nou ik hou jullie op de hoogte!
@steenbokje, kan me goed voorstellen dat zoiets rauw op je dak komt.. maar aan de andere kant tis nie voor niks en je bent in goede handen he! komt helemaal goed, en voor je het weet heb je dat lieve kleine hummeltje in je armen en kan je alleen nog maar genieten van dat moois! Veel sterkte meid, you can do it! Hier erg last van me rug, slaap er slecht van maargoed vanaf gister me verlof ingegaan dus kan voorlopig nog genoeg bijslapen xD Nu even wakker worden met een bakkie en dan zo de auto naar garage brengen want me remmen waren versleten.. Zal wel weer een rib uit me lijf gaan kosten maarja wel zo fijn als je remmen het goed doen he Fijne dag dames
@steenbokje lijkt me ook spannend als t zo dichtbij komt!! Wel fijn dat ze je goed in de gaten houden... Heel veel succes met t opvangen van alle indrukken! @mezelf redelijk geslapen gelukkig maar die harde buiken blijven. Ik ga voor voorwerk en dat 14 oktober de dag wordt. Dat krijg ik al weken niet meer uit mn hoofd... Ben benieuwd! @allemaal Fijne dag vandaag
@steenbokje, spannend! En ja, ook jij kan die bevalling aan! Zekf ben ik er ook wel angstig voor, maar probeer vertrouwen te hebben in mijn lichaam. Voor jou is het einde in zicht!! Hier hoop ik dat het strippen vanavond gaat werken, ook daar ben ik wel huiverig voor. Is waarschijnlijk omdat ik niet weet hoe dat gaat en hoeveel pijn het gaat doen...
@steenbokje: Jeetje!!! Wat een verhaal! Alles wat ik erop kan zeggen is hierboven allemaal al gezegd. Goed dat ze je in de gaten houden en geen risico willen nemen, maar kan me heel goed voorstellen dat het allemaal een beetje rauw op je dak komt! Grappig is dat hè? Dat mannen pas beseffen dat ze papa worden op het moment dat het kindje er is en wij beseffen dat we mama zijn op het moment dat we zwanger zijn Heel veel succes meid , zet hem op! Heb vertrouwen in je lijf, wij zij hier tenslotte voor gemaakt en houd ons op de hoogte @mezemerized: ja, lijkt me best prettig idee dat je remmen het doen hihihi! Balen dat je zo slecht slaapt. Geniet van je verlof en die o zo heerlijke middagdutjes @isade: ben benieuwd, 14 oktober, das over een weekje al! @nmv: spannend. Kan me voorstellen dat je het eng vind. Iedereen ervaart het strippen weer anders qua pijn.... Ga voor je duimen dat het lukt en dat ze zo het balletje aan het rollen krijgen! Dan heb jij ook snel je kleintje in je armen!! @hier: redelijk goed geslapen. Wel veel moeten plassen vannacht. Zo lekker douchen. Ff een plasje bij de ha brengen. Is weer troebel, vorige keer ook, maar toen reageerde het stickje niet dus had ik geen blaasontsteking. Als dat nu weer zo is moet ik het van de vk op kweek laten zetten. Ben benieuwd! En dan lekker aan de thee met mams! Gelukkig deze week elke dag wel wat leuks te doen, veel in de avond, maar dat maakt me niet uit, dan houd ik me overdag gewoon wat rustiger Fijne dag allemaal!!
@steenbokje: Spannend hoor maar je bent in goede handen. Ik hoop voor je dat het spontaan begint. Suc6. @mezmerized: Geniet van je verlof. @nmv: Lijkt me idd ook spannend hoor strippen, suc6 en ik hoop dat het werkt. Redelijke nacht gehad. Ook hier veel moeten plassen. Gisteravond wel erg veel last van maagzuur gehad. Iemand de tip?
@anouk, alleen de standaard tips... Met je hoofd wat hoger gaan liggen (extra kussen), rennies (en als die niet meer werken wat halen bij de huisarts/apotheek), geen koolzuur/koffie/vruchtensap, niet vlak voor het slapen nog wat eten, ehm... dat was het voor nu wel even!
@steenbokje - Ik hoop dat de hardebuiken zich omtoveren tot ontsluitings weeen!!! Dat zou even fijn zijn!!! Dan hoef je ook geen infuus!! @Anouk - pff maagzuur is een drama.. Ik heb van alles geprobeerd nu is mijn enige remedie gaviscon en opletten met wat ik eet en er toch door heen gaan - de aanvallen.. Overdag de pilletjes en voor het slapen gaan het drankje... @Siertje - gezellige dag toegewenst - lekker dat je zo druk bezig kan zijn met leuke dingen... @NVM - succes met strippen - ook ik hoop dat het voor je werkt en dat je bevalling spoedig kan beginnen! @Mezmerized - geniet van je verlof.... @Hier weer een redelijke nacht... zie dat er regelmaat in mijn nacht ritme komt - slaap rond 23:00 - plassen rond 2 uur dan weer tussen 5 en 6 uur en dan nog even bij doezelen tot dat ik eruit ga... Pijn heb ik nog wel met draaien en vooral in mijn schaambotje, onderrug en bekken. Nou stiekem had ik gehoopt dat er wat zou gaan gebeuren vandaag ivm mijn grootmoeders verjaardag hihi maar het lijkt er op dat er niets gaat gebeuren hoor... Al heb ik sinds gisteren wel last van voorweeen die komen en gaan ... Maar geen menstruatie pijn, geen gebroken vliezen en zeker geen propjes... Wel een goed teken dat het wel rommelt!!! Hahahah weet je wat ik vergeten ben hier in mijn uppie zwanger te zijn - Geboortekaartjes ... dus gauw even op geboortekaartjes.nl bestellen straks.... Fijne dag en tot later.. XX Oktober