Nieuw Laatste 10 weken aftel topic vanaf 9/2013

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SuusD, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Steenbokje heel veel succes vandaag! Ga voor je duimen.

2. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jaq - ik hoop dat je een keer online komt om te vertellen hoe het met jullie kleine meisje gaat ... :( :( Heel veel sterkte...

@Steenbokje zet em op...

@nvm - jammer dat er niet veel gebeurd is...

@nachtbrakers - hier wel een redelijk "normaal" nacht ... met onderbrekingen natuurlijk.

Al een paar dagen zeurende gevoel onderin.. ze ligt ook veel lager :) :) Maar pfff.. kan om de minste geringste huilen op het moment.

XX Oktober

3. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    @Jac: hoe is het met je mooi prinsesje nu? Ik wens jullie spoedig herstel!!!!

Het niet slapen ken ik en als je moet omdraaien en het heerlijk maagzuur opkomt......... Vandaag poging om wat te strijken en ons prinsesje haar kamertje proberen in orde te krijgen maar ben zo moe....

4. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Ahww Jacq heel veel stertke en hou ons op de hoogte!

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @steenbokje: succes meid!!! We denken aan je!!!

@Teske: ja, doe voorzichtig. Vandaag wel even naar de appie geweest, maar de rest van de dag doe ik helemaal niks meer. Gelukkig dat jij weer een beetje opknapt, maar wil idd niet dat ik na de bevalling niks kan :).

@oktober: rustig aan vandaag en als het kan, laat die tranen maar komen, dat lucht lek er op. Dikke knuf!

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Morgenochtend weer afspraak bij de vk, dan gaat ze weer strippen en ook is het de bedoeling dat we dan de evt vervolgstappen gaan bespreken.
    Nu weet ik dat ik vanaf dan ook mag kiezen om al ingeleid te worden (kan hier vanaf 41 weken), maar ik weet niet zo goed of ik dat al zou willen of dat ik eerst nog een 3e en evt 4e strippoging wil proberen. Misschien hebben jullie tips voor mij waar ik aan moet denken?

Ik weet ook niet zo goed hoe inleiden gaat, dames die me hier wat meer over zouden kunnen vertellen?

7. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    nmv is je slijmprop wel al weg?

ze doen eerst een ballon in je om alles te verweken (bij slijmprop) daarna krijg je een infuus die ervoor zorgt dat je weeen krijgt en dat je ontsluiting krijgt :)

Ik weet niet of er autisme in de familie zit bij jou maar het is wel bewezen als het in de familie zit je door inleiding een grotere kans hebt op een autistisch kindje is sinds vorige maand bekend

ik denk dat ik nog 2 pogingen zou wagen :) voordat ik me zou laten inleiden

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Jacq...oh meis, wat naar. In 2010 iets vergelijkbaars mee gemaakt met onze 4 dagen oude dochter. Met koorts en hartversnellingen naar het ziekenhuis, daar een enorm circus met alles erop en eraan en daarna dagen in angst. Maar het is hier allemaal goed gekomen. Na 3 spannende dagen ging het herstel net zo snel als dat ze ziek geworden was en na 11 dagen (antibioticakuur moest afgemaakt worden) mocht ze naar huis. Inmiddels is ze 3,5 en speelt buiten Buurman en Buurman met haar grote broer.
    Laat je goed informeren, hou een schrijfblokje bij de hand om al je vragen op te schrijven, ken de protocollen over je kraamindicatie en rooming in en jij blijft ten alle tijden de moeder!

Heel veel sterkte daar en hou moed! (als je vragen hebt mag je ook altijd pb-en)

Oja, ik vond voorlezen heel prettig... zo kon ik toch nog iets doen naast kolven

9. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    @jacq jeetje sterkte meid en inderdaad alles goed noteren

10. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik heb mijn slijmprop nog niet verloren, ik neem aan dat ik dat wel gemerkt zou hebben! Mijn baarmoedermond is nog net niet helemaal verweekt, maar had al wel 1 cm ontsluiting. Ik ga iig morgen nog een strippoging doen, dan ben ik 41 weken. Dus als ik wel zou kiezen voor inleiden als volgende stap, zal dat op zn vroegst maandag gebeuren, dan ben ik 41+4.

Maar als je al wel wat ontsluiting hebt, dan is inleiden alleen nog infuus met opwekkers?

En is inleiden ook pijnlijk, zoals met zo'n ballonnetje?

11. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Dit is volgends mij wel een duidelijke site:)

Het inleiden van de bevalling - Academisch Medisch Centrum

weet alleen niet of het pijn doet enzo want heb het zelf nog niet meegemaakt

12. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @siertje: Nee ik heb eigenlijk niets anders gedaan dan wat meer rust te nemen en ik heb nu de band voor mijn bekken die ik aandoe als ik stukken moet lopen. Maar denk dat het ook wel komt omdat de kleine is ingedaalt en ik daardoor een andere houding heb aan kunnen nemen (het zijn bij mij voornamelijk de spieren waar ik last van heb/had)
    Nu vooral nog last in bed met draaien en in mijn liezen en schaambeen.

@jaqc: Hoe is het met je meissie?

@nmv: Ik kan je helaas niet helpen met je vragen (zelf niet meegemaakt) maar ik blijf duimen dat het vanzelf spontaan op gang komt. Gevoelsmatig denk ik dat ik eerder voor het strippen zou gaan maar goed ik heb die situatie nog niet.

@suc6 met de inleiding, en het is toch een fijn gevoel dat je huis op orde is als de kleine er is!!

zojuist lekker boodschapjes gedaan, geshopt en een bakkie gedaan (om uit te rusten) op mijn werk.
    En wat heerlijk zeg nauwelijks last van mijn bekken/rug. Zo fijn! Wel erg moe nu maar dat komt omdat ik vannacht maar 2 uur geslapen heb denk ik. Zo nog maar eens een dutje doen denk ik.

13. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @Anouk: (nog) Meer rust is wat ik nu ook ga doen. Bekkenband al een paar weken in huis en kleine is met 32 weken ingedaald. Bij mij lijkt het wel of het sinds dien alleen maar erger word...
    Deze week me extreem rustig houden, kijken of dat dat help, ben benieuwd.

@nmv: hier ook geen ervaring, maar zou ook nog een strip poging wagen. Succes morgen!!! Hoop dat het gaat werken!

14. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Wij hebben een autistisch zoontje en inleiden zou nog een autistisch kindje kunnen geven? Mijn man is zelf arts en heeft zich er ook in verdiept sinds ons zoontje de diagnose kreeg vier jaar geleden maar dit geloofd hij niet.... Ons dochtertje is geboren vier jaar geleden en heb toen infuus gekregen met opwekkers en zij heeft het niet. Het zit bij ons in de familie en is erfelijk bepaald. Is daar enige documentatie over?

15. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik heb het even via google opgezocht en ik vond dit via gezondheidsplein.nl. Nog even vermelden dat de geboorte van ons zoontje volledig spontaan kwam! Ze zijn er precies ook niet volledig uit naar mijn mening. Maar ik vond dat ik het na SuusD haar berichtje ff moest delen.

Kinderen die zijn geboren nadat de bevalling was opgewekt, hebben vaker autisme dan andere kinderen. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek. Of het inleiden van de bevalling de directe oorzaak is van autisme weten de onderzoekers nog niet.

Mogelijk vergroten middelen die worden gebruikt bij het opwekken van een bevalling het risico op autisme. Maar het kan ook zijn dat de relatie precies andersom ligt: dat bevallingen bij kinderen met autisme of een verhoogde kans daarop vaker ingeleid moeten worden, bijvoorbeeld omdat de bevalling minder voorspoedig verloopt.

Het inleiden van een bevalling kan levens redden
    Omdat niet duidelijk is of het inleiden van de bevalling het risico op autisme vergroot, willen onderzoekers voorkomen dat het opwekken van een bevalling in een slecht daglicht komt te staan. ‘Het inleiden van bevallingen kan levens redden’, aldus de onderzoekers.

16. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Bedankt voor het delen Edel! Ze weten dus niet of het door autisme komt dat er vaker ingeleid wordt of dat door de inleiding vaker autisme voorkomt, dat klinkt voor mij alsof ze alleen wat meer kinderen met autisme hebben geteld en dat er niets bewezen is.

17. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Dankje edel!
    Dat is inderdaad het stukje wat ik gelezen heb :)
    Ik weet het ook nog niet zo zeker hoor maarja het is allemaal zo onduidelijk
    De een zegt dat de ander dat
    Ik denk dat je gewoon een eigen plan moet trekken in wat je doet
    Wel fijn om te horen dat niet beide kinderen autisme hebben edel :)
    Mijn broer heeft het en 2 kinderen van een kennis van ons en het is niet makkelijk soms als mama :)

18. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Voor mij zou het niet zo'n grote rol spelen in mijn beslissing, bij ons zit dit niet in de familie.
    Op z'n vroegst zal ik ingeleid worden als ik 41+4 ben. Bij 42 gebeurt dat standaard, dus veel zou het ook niet schelen! Denk dat de kansen op autisme door die 3 dagen niet anders zullen zijn...

19. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Ben ik mee eens ^^ ik vind 41+4 ook wel echt lang hoor
    Je wilt je kleintje toch wel op een gegeven moment kunnen knuffelen!

Hoe zit dat trouwens word je dan met preccies 42 weken ingeleid? Of kan dan dan ook 42+2 zijn ?

20. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Geen idee! Dat kan ik morgen anders wel vragen... Dan worden ook de evt verdere stappen besproken met de vk.

Deel Deze Pagina