@ onzekere mama's, zijn we dat niet allemaal? Ik weet dat dingen anders binnen (kunnen) komen als je ADHD hebt maar je bent niet dom en gaat zeker net als ons allemaal een goede moeder worden. Iemand zei het hier ook al geloof ik: als je onzeker bent wil dat zeggen dat je ten eerste naar jezelf durft te kijken en ten tweede op zoek gaat naar het beste voor je kindje. Zij die zeggen alles te weten en overal mee om te kunnen gaan zullen nog hard op hun neus vallen. Ouder en ouders worden doe je met vallen en opstaan en van fouten leer je! Als je handelt met alle goede bedoelingen kan dit voor andere soms erg raar lijken maar je doet zoiets niet voor niks. Luister naar jou gevoel en vertrouw er op, diep van binnen weet je dat je het kunt!!
Ik sta er ook vaak nuchter in hoor! Tot vandaag ben ik elke dag het huis wel even uit geweest, koffie drinken bij mijn (schoon)moeder of een boodschapje halen... Probeer elke dag in ieder geval wel iets te doen! Weet alleen zo langzamerhand niet meer wat ik nu weer moet doen... Kwam er net achter dat ik er weer 2 striemen op mn buik bij heb, tot anderhalve week geleden had ik er nog geen en nu knappen ze er ineens in! En nog een klein ongemakje: door het strippen van vanmorgen heb ik daar beneden een klein scheurtje, dat belooft nog wat voor de bevalling! Ik ga er maar vanuit dat ik ingeknipt moet worden... Zit dus niet zoveel rek in!
Ik kan me voorstellen als je je uitgerekende datum voorbij bent je ideeen en energie om van alles te ondernemen in sneltrein vaart afnemen! Je rekent er stiekem toch een beetje op dat je tegen die tijd andere dingen te doen hebt!! Ik had aan begin van de zwangerschap een aantal dingen die ik wilde gaan doen om me te vermaken (een boek wat heel spannend moet zijn, computerspelletje uit mijn jeugd terug gevonden) ik ben aan allebei begonnen maar vind het dus echt drie keer niks!! Dus tja ideeen?? Mijn dag is elke keer om voordat ik er erg in heb. Nu ik de afgelopen dagen al zo regelmatig aan de harde buiken zit vind ik het in dat opzicht wel jammer als ze nu al komt, ik heb nog van alles wat ik zou willen doen (kleine babyboodschappen, lunchafspraakjes met vriendinnen enz). Maar ik kom nog even terug hier om te kletsen als ik ook over de 40 weken ga lopen Inscheuren lijkt me niet fijn, en masseren met perineumolie?? Schijnt het soepel te moeten maken maar je zou even moeten informeren of je het in jou fase van de zwangerschap nog kunt gebruiken.. Striae balen he, ik heb sinds een week aan de zijkant wat stippen en kleine streepjes die steeds feller paars worden. Ik hoop echt dat het daar bij blijft!! Ik smeer als een gek!! Hopelijk komt de jouwe er snel uit dan kan er daarna ook niks meer scheuren
Is idd zo dat door de ADHD, bepaalde reacties, gevoelens en gedachtes niet raar zijn in een bepaalde situatie, maar ze worden door een chemische onbalans zwaar versterkt. Weet het, voel het aankomen en negen van de tien keer kan ik het omkeren en gaat het goed. Gelukkig heb ik een man gevonden die hier heel goed mee om kan gaan en weet hoe hij me daarbij kan helpen, ik bof echt met hem Maar goed, ben weer rustig en heb er alle vertrouwen in dat we we het kunnen! En tuurlijk zullen we fouten maken of gaandeweg twijfels hebben, maar daar komen we zeker uit! Zou dit met niemand anders willen doen dan met deze man!! <3
Kan me voorstellen dat je activiteiten potje een beetje is uitgeput NMV. Nog een paar daagjes doorkomen en het is zo ver Wel balen dat je op het einde nog strepen krijgt en al een beetje bent gescheurd... Ben benieuwd of het strippen deze keer meer doet, ben nog steeds voor je aan het duimen!!
Sorry, teveel om allemaal bij te lezen. Wou even reageren op kamertje van Anouk, wat supermooi!! Mooie naam ook trouwens van je dochtertje. Mag ik vragen waar je die bloempjes op het plafond/muur vandaan hebt? Echt superleuk.
@Anouk: wat een leuk kamertje idd!!! Heeft je man goed gedaan Wil iedereen alvast een goede nacht toe wensen en nogmaals bedankt dat ik ff m'n verhaal kwijt kon Dikke knuf!
@Inscheuren: Mijn vlos raadde ons aan om Pappamuis een warm washandje tegen het perineum aan te laten houden tijdens het persen om inscheuren een beetje tegen te gaan. Nou wil ik een baarkruk dus dan gaat dat misschien wat makkelijker, maar het is het proberen waard denk ik.
Jeeej!!!! Gefeliciteerd steenbokje!!!! Mooie naam! Rust lekker uit en geniet van jullie mooie dochtertje!
Steenbokje gefeliciteerd! Lekker gaan genieten nu! @hier, nog steeds geen tekenen... Het is zelfs niet aan het rommelen! Zo frustrerend!! Nu maar weer proberen verder te slapen.
Misschien toch? Sinds ik weer in bed ben gekropen heb ik krampen in mn buik... Toch maar ff duimen dat dit verder doorzet, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ergens denk ik dat het vals alarm zal zijn of dat het vast mijn darmen zijn die ineens opspelen... Het voelt namelijk nu nog als gewoon hele erge buikkrampen, vooral nog onderin. Alleen niet constant, denk dat ze een halve minuut aanhouden...