Nieuw Laatste 10 weken aftel topic vanaf 9/2013

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SuusD, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    @nvm; Fijn is dat he! Mijn dochter drinkt sinds gister ook goed uit de borst. Hoeven niet meer bij te voeden. Alleen ik gebruik wel nog een tepelhoedje. Dat is makkelijker voor haar en doet mij minder pijn. Anders hapt ze binnen 5 min ongeveer 10x opnieuw aan en dan ga ik echt door de grond van de pijn. Oh de kraamtranen bah :( ja het is niet allemaal rozengeur en manenschijn. Al dacht ik dat wel van tevoren hihi. Vervelend van die aambei zeg! Daar heb ik gelukkig geen last van. Ik heb de eerste dagen wel ontzettend veel last van mijn hechtingen gehad. Ik had een enorme gezwollen blauwe plek. Auw auw!

@geboortekaartjes; wij hebben ons kaartje bij kaartje2go besteld en ben echt super tevreden!!!

2. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @life: Je kunt het kaartje bij de meeste sites (tenminste als je online besteld) vooraf bestellen. Dan hoef je als de kleine geboren is alleesn gewicht etc. door te geven en heb je meestal de kaartjes binnen 2 dagen in huis.
    Ik heb zelfs de enveloppen vooraf kunnen bestellen zodat ik ze in mijn verlof alvast kan schrijven.
    Wij hebben ze trouwens bij cardXL.nl bestelt.

@nmv: Wat fijn zeg dat je meisje nu goed drinkt en dat de ergste stuwing voorbij is.
    Wat betreft de aambei aargghhh had ik na de geboorte van mijn dochter ook zo'n last van (nu weer overigens door de zwangerschap) De vk heeft me toen homeopatische tabletjes geadviseerd van vsm (venoplant) en die hebben bij mij onwijs geholpen.

3. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Steenbokje en nmv fijn zeg dat borstvoeding zo goed op gang is. Hier ook. Alleen heb ik bij één borst over productie. Wat wel heel zielig is. En na het voeden veel onrust veroorzaakt

@kaartjes. Wij hebben ze besteld bij greetz.nl en konden ze idd ook klaar zetten. Alleen nog gewicht ed aanpassen. Volgende dag hadden we de kaartjes in huis. Moest nog wel enveloppen schrijven.

Hier een onrustig dagje. Met het verkeerde been uit bed getrokken. De wijkverpleegkundige kwam langs voor intake. Waardoor onze jongen al wakker was een uur voor voeden. De hele dag een beetje ontregeld.
    Morgen dus met zn allen weer fijn een relax dagje!! En hopen op wel een goede nacht.

4. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    @ NMV , Nieuwste mama ?
    Van harte meid ...
    Wat een prachtige foto's van de knapperds.

Ik heb nog steeds geen tijd om weer lekker mee te kletsen.
    Maar ik lees wel elke keer bij en wil iedereen sterkte wensen met
    de laatste loodjes :)

Wij zijn uit het ziekenhuis gekomen met nog geen duidelijke uitslag.
    In principe weet je nog niks alleen dat het waarschijnlijk een virus is geweest.
    Zaterdag mochten we naar huis toe.

Sindsdien echt een verschrikking hier thuis.
    De kraamzorg had haar voeding opgeschroefd naar 120cc.
    In het ziekenhuis vonden ze dit veel en veel te veel dus
    na alles wat ze al mee had gemaakt hebben ze het terug gezet naar de 65cc.
    Je kunt je voorstellen , de helft minder ;)

Het is alleen nog maar huilen huilen huilen geweest.
    Waardoor ik best abnormale gedachtes kreeg van :
    " Van mij hoeft het zo niet meer en Waar ben ik aan begonnen "
    Heel vreemd maar zoiets vraagt zo enorm veel energie van je.
    Ik kreeg geen tijd om mezelf even te douchen of aan te kleden.
    Ze was alleen in slaap te krijgen bij mij in bed.
    Nou ben ik niet een persoon die heel de dag op bed kan liggen
    dus had echt even het gevoel depressief te worden :)

Vandaag begon het eigenlijk ook zo.
    Verschonen - Voeden - Even knuffelen en doen en net op het
    moment dat ik dacht "nu kan ze naar bedje" begon het weer :
    " Whéééé Whéééé Whéééé " :p

En op dat moment bedankt ik me ineens dat ze nog wel eens
    honger zou kunnen hebben omdat ze ineens de helft minder kreeg.
    Dus had nog een flesje voor haar gemaakt met iets minder er in en ik kon wel een gat in de lucht springen : Ze viel als een blok in slaap en heeft niet meer gehuild alleen voor haar voeding :)
    Wat heerlijk , kon even mijn huishouden doen en lekker douchen.

Hierbij nog een foto van Ukkie en nogmaals allemaal sterkte met de laatste loodjes :D:D

XXXXXX

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Jacq heftig allemaal zeg. Wat goed dat je toch hebt bedacht van de extra voeding.
    Wat een mooie foto en wat een knapperd.

6. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1666 Oktober13, 16 okt 2013
    Laatst bewerkt: 16 okt 2013
    Ach got... Wat een popje! Goed dat het beter gaat met dr en ja misschien zul je nooit weten wat er aan de hand was. Ze heeft wel veel al meegemaakt in haar nog zo jong leventje. Misschien dat ook een reden waarom ze niet zonder je kan maar wat een uitkomst die extra voeding.

Klaagmodus:
    Hier voel ik mij niet zo heel lekker. Heb het gevoel dat ik koorts heb. ... :( misselijk ook wel. Wordt een lange nacht ben om het uur wakker ... :(

Sterkte als je dit je leest in de nachtelijke uurtjes... Wat zal betekenen dat je ook geen lekker nacht hebt.

Xx oktober

7. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een langere nacht. .. mijn oudste heeft koorts hoofdpijn, buikpijn, keelpijn, spierpijn. ... :( griep zeker. Just my luck - lieverd is nooooooit ziek en de bevalling komt er aan - ziek. Kunnen dus zeker op rekenen dat mijn jongste ook ziek wordt. Ach ja. ... komt wel goed! Wordt ik niet echt ziek - bevallen en griep hebben tegelijk lijkt mij geen goede combinatie. :( :(

8. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Oktober jeetje vervelend zeg. Hopelijk valt het griepje een beetje mee zo met de bevalling op komst.

Hier ook al een lange nacht. Phoeh. Het zag er hoopvol uit. Na de voeding van 21.00 heerlijk gaan slapen tot 00.00. En vanaf toen wakker. Stomme krampjes.
    Heel onrustig na het drinken en hele hoop piep geluidjes. Op aanraden van wijkverpleegkundige water na de voeding. Lijkt nog niet echt te helpen. En wat zielig om ons lieve knulletje met zoveel krampjes te zien. Arme schat. Nu lijkt het weer even rustig.

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @jacq: wat fijn dat jullie lekker thuis zijn en dat jullie mooie meid, na deze opstartproblemen het goed doet! Slim idd dat van de voeding ;). Hopelijk word het huilen nu minder.

@oktober: idd mooie timing :). Hoop dat het jou ff overslaat want lijkt me idd geen fijne combi. Beterschap voor je oudste!

@teske: lijkt me idd zo zielig als zo een klein hummeltje last heeft van krampjes, je kan zo weinig doen! Hopelijk liggen jullie nu lekker in dromenland ;)

@hier: super druk hoofd. Word helemaal gek van een liedje wat ik in m'n hoofd heb en elke keer maar 4 zinnen terugkomen. (Nieuwe nummer van Sandra Nieuwland, i am a hunter, leuk nummer, maar niet om 3 uur in de nacht in mijn hoofd!) Zwaar onrustig lijf en aangezien ml gisternacht echt een zeer slechte nacht heeft gehad dacht ik, ga er maar ff uit, dan kan hij goed slapen.

Moest trouwens vanaaf zo hard lachen! Ik was aan het koken en de kleine was echt mega druk met de handjes onderin m'n buik. Dus, onder het kletsen pak ik ml hand, duw hem tegen m'n buik aan. Hij stil in afwachting van wat er gaat komen. Meestal stop de kleine met bewegen zodra er een hand op mijn buik komt, maar nu kreeg ml toch een harde stomp :D, hij schrok ervan, want zo hard had hij het nog niet gevoeld hahahah! Is dan ook mooi om die glunderend in zijn ogen te zien :)

Heb trouwens nog geen teken van maagzuur gehad!! Jeeej!!! Lang leve de maagbeschermers :)

Nou, nog even een rondje doen op het forum en dan maar weer m'n bedje in.

Hoop dat iedereen verder een goede nacht heeft en tot straks.

10. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    @siertje, ja soms kan het zo irritant zijn hè een liedje in mn hoofd.
    Hopelijk na even uit bed te zijn geweest wel weer goed geslapen?

Hier lag ik rind 03.30 alweer lekker te slapen. Hij viel na het voeden gelijk in slaap. Nu doet hij weer een dappere poging en gaat volgens mij goed!! Kunnen wij nog even slapen tot 10.00 hopelijk:-D!!

11. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Zo even bijgelezen! Ondanks goede nacht ben ik nog steeds heel moe...... Zoontje al op de schoolbus gezet maar ons dochtertje hou ik deze dag wel thuis (op en af rijden voor een halve dag zie ik ff niet zitten). Spannende dag hier vandaag! Vanavond controle bij de gynaecoloog en als er al beweging is down under dan mag ik ingeleid worden volgende week dinsdag! Afgelopen vier avonden heel pijnlijke voorweeen gehad.
    Deze namiddag stopt manlief vroeger met werken en gaan we onze nieuwe tweedehandse (maar eigenlijk zo goed als nieuw) kinderwagen halen. Het oude kreng werd afgelopen weekend niet meer goed bevonden dus halsoverkop nog gezocht en dicht bij huis een goeie gevonden!
    Aan iedereen een rustige relaxende dag gewenst!

12. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

22 jun 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    goedemorgen!
    wat een een drukte vanacht hier.. hopelijk allemaal nu lekker aan het bijslapen :)
    Hier weer een goede nacht gehad! Zooo blij mee hopelijk blijft het ook zo hihi..
    Wel al 2 dagen een hele drukke baby die volgens mij een ultieme slaapplek voor de laatste weekjes aan het ingraven is :D oef die steken van onder zijn soms echt heel vervelend... voel me verder gelukkig hartstikke goed! Morgen weer naar de VK ze vroeg of vl erbij kon zijn ivm tekst en uitleg die we nu gaan krijgen over hoe en wat ivm vliezen die breken, bevalling, weeen.. en haar bellen etc :O

Wat een heeeerlijke babyfotos zie ik hier elke keer weer voorbij komen.. ik smelt gewoon bij het zien van die kleine hummeltjes! zo leuk!

13. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

22 jun 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Ooh mag ik toch nog even klagen...
    Kwam er vorige week achter met salaris dat mijn werkgever blijkbaar vergeten was om mijn zwangerschapsverlof door te geven bij het uwv... :X hij zou er gister achteraan gaan en me een terugkoppeling geven..dit dus niet gebeurd dus ik ga zo maar weer eens bellen... zo vervelend als je daar zelf nog eens achteraan moet gaan.. zucht

14. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    @Mezmerized: dat is knap vervelend!!!!! Ik zou ook boos zijn! Ik heb ook een personeelsdienst die op niets trekt! Ik ben in loopbaanonderbreking en kan dus niet op zwangerschapsverlof... Op zich niet zo erg omdat ik na de loopbaanonderbreking en mijn ouderschapsverlof waar ik wel recht op heb toch mijn ontslag ga geven. (zoontje heeft ASS en hij is veel rustiger nu ik thuis ben en ook mijn man vindt het heerlijk dat ik thuis ben en alles hier beter georganiseerd is). Maar een woordje uitleg eens geven dat doen ze niet hoor... Moet ook zelf achter alles aan of je weet van niets....

15. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

22 jun 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    @edel: Zeker wel een fijn idee dat je thuis kan blijven voor je zoontje en je man ;) Das hier geen optie aangezien we gewoon niet van 1 inkomen kunnen rondkomen.. Heb net weer gebeld maar ben nog niks wijzer en zou vandaag weer terug gebeld worden.. Zou prettig zijn als ik mijn geld zou krijgen maar ben bang dat het nog wel even gaat duren als het dus nog niet eens aangevraagd is :S

16. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Goedemorgen damens,

Sorry dat ik zo kom in vallen maar heb even een vraagje aan jullie.
    Ik kan dit niet van de eerste meer herrideren, maar ik voel toch een hele grote super druk daar beneden plus persdrang, zou dit betekenen dat die aan het indalen is?
    Hoop dat iemand het gevoel herkend.

17. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Goedemorgen!

@teske: ja, heb gelukkig nog een even kunnen slapen. Word wel wakker met allemaal stijve spieren :( Straks maar ff een lekkere hete douche nemen. Jullie ook nog ff lekker kunnen slapen?

@edel: spannend!!!! Dinsdag al ingeleid. Aan de ene kant een beetje jaloers want ben zo nieuwsgierig naar mijn kleintje, maar aan de andere kant komt het wel heel erg dichtbij nu en heb ik zo iets van, blijf maar ff zitten :D.
    Toch een nieuwe kinderwagen! (Was jij toch met een 2e hands bugaboo die je gezien had?)
    Super fijn dat jij thuis kan blijven straks en dat je zoontje dat zo goed op reageert. Hier is dat geen optie, word denk al best aanpassen geblazen financieel met een kleintje erbij. Ml verdient best goed, maar ik werk in een winkel en das geen vetpot :D

@mezmerized: heerlijk gevoel is dat hè? Als ze zich aan het ingraven zijn hahaha! :D Had vannacht het gevoel alsof hij "ja" aan het knikken was terwijl hij vast ligt in m'n bekken en daardoor hard tegen m'n schaambot aan duwde, ook een heeeeel fijn gevoel hihihi!
    Wij moeten volgende week weer naar de vk. Helaas kan ml er dan niet bij zijn, dus hebben vorige week al wat dingen doorgenomen en volgende week krijg ik alle belinstructies enz op papier mee.
    Best irritant dat ze dat vergeten zijn!! Hoop voor je dat het snel word rechtgetrokken.

@hier: schoonmoeders komt zo langs... :( Begrijp me niet verkeerd, is een schat van een vrouw, maar ik weet nooit zo goed wat ik haar moet vertellen. Probeer het altijd zo te spelen dat ze in de avond komt, als mijn man erbij is. Maar ze is de laatste tijd, zo lief, gefocust op mij en de kleine dat ik het niet over m'n hart kon verkrijgen om haar af te wimpelen. :D
    Verder niet veel op de planning, hangt een beetje van het weer af.

Wens iedereen een hele fijne dag!!!

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @angelryan: goedemorgen! Welkom :)
    De druk daar beneden ken ik wel van het indalen, maar geen persdrang. Heb je (pijnlijke) harde buiken?
    Zou, als je het niet vertrouwd, altijd je vk bellen!!

19. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry dames, ik breek even in!

Jaaaaa, ik mag eindelijk meeschrijven, want ik ben vandaag precies 30 weken zwanger :D.

Bescheiden buikje, niet veel kilo's aangekomen, maar ohhh het gaat zwaar worden. Snel last van buikpijn (sowieso al de hele zwangerschap), harde buiken, slapen is een uitdaging en m'n ontbijt wil ook niet altijd meer binnen blijven. Ben kapot, maar zo blij :p.

*Oeps, vanaf 9/2013. Nou ja, vergeef mij, ik moest het toch ergens melden haha.

20. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    @Siertje2981: ja ik was diegene die de kinderwagen op het oog had. Manlief wou dat kreng eerst nog oplappen maar heeft geen zin en is dan maar gezwicht onder mijn redevoeringen over handige kinderwagens hihi! Vanavond op controle bij de gynaecoloog en op voorwaarde dat mijn bmh verweekt is mag ik 22 oktober ingeleid worden. Als er nog niets gebeurd down under dan niet...... Ik ben blij dat ik thuis kan blijven. Dat is grote luxe!
    Maar lieve schoonmoeders is ook een luxe! Ik kom totaal niet overeen met de mijne..... Ik zie enorm tegenop dat ze kraambezoek komt. Die trekt dan ook veel foto's terwijl ik dat eigenlijk niet zo wil op dat moment en als je er dan iets over zegt lacht ze en doet ze gewoon voort. Ik heb me voorgenomen mij deze keer kwaad te maken!

Deel Deze Pagina