Nieuw Laatste 10 weken aftel topic vanaf 9/2013

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SuusD, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - Belgiƫ
    Welkom Leanna en Angelryan! Die pijn had ik ook bij het indalen maar als je het niet vertrouwd zou ik ff bellen.

2. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik werd vanmorgen wakker met licht bloedverlies. Het is behoorlijk dun dus ik denk dat er iets van vruchtwater bij zit. Vlos maar even gebeld, kreeg ik op mijn falie dat ik het spoednummer niet gebeld had hahaha :D Zolang ik geen weeen heb vind ik dat niet zo nodig, vandaar. Ze komt zo even langs om te kijken of mijn vliezen inderdaad gebroken zijn. We wachten maar weer rustig af :)

3. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Mamamhuis spannend hoor. Hopelijk is dit een teken dat jullie snel jullie kleintje hebben! Benieuwd wat de vk zegt.

Spannende afspraak vanavond dus Edel. Succes. Ik ben benieuwd.

Hier vannochtend heerlijk uitgeslapen. Om 07.00 laatste voeding en daarna doorgeslapen tot 10.30 en 11.00 werd onze kleine man wakker. Wat een luxe. En fijn dat er dan in de ochtend niets op de planning staat. Helaas is dit zaterdag pas weer het geval!

Vandaag lekker een relax dag! Een een mijlpaal, ik kan weer een spijkerbroek aan!!!!

4. life

life Niet meer actief

Mamamuis spannend!!! Hou ons op de hoogte.

Vandaag alweer druke dag. Lekker schoonmaken zodat het gewoon netjes is straks. Tas begonnen met inpakken dus die staat straks ook klaar.
    Straks weer naar vk en dan even wat vragen stellen. Vooral nu mrt steken in me buik en de beurze gevoel. Ook verlies ik stevig me buik:)
    Die zakt nu ineens behoorlijk. Hoop op voortekenen dat ik me kleine shermonator straks kan zien.

Ohja sherminator is nu ze naam haha

5. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - Belgiƫ
    @Teske: zalige mijlpaal die spijkerbroek!!!! Ja heel spannend!!! Net mijn valies voor een stuk gemaakt !

6. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Volgens de vlos zijn de vliezen inderdaad gebroken en ik heb inmiddels weeen. Nog niet heel regelmatig maar wel zodanig dat ik even moet stoppen waar ik mee bezig was.

7. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Pfff sorrie even teveel om op iedereen te reageren, er is weer veel gekletst :D.

@mamamuis: Wat spannend, het gaat gewoon beginnen bij je!!! suc6.

@life: Wij vandaag ook weer naar de vk. Ml kan eindelijk een keer mee, al zal het niet veel bijzonders zijn denk ik. I know the drill :D.

@Teske: Heerlijk dat je een beetje hebt kunnen uitslapen.

@siertje: Tja schoonmoeders. Ik heb eerlijk gezegt ook niet zoveel met de mijne. Scheelt dat het de stiefmoeder is van ml en hij er zelf ook niet veel mee heeft maar toch.

@2 nieuwe welkom.

Nou gister ook last van hormoontjes gehad. Ml is verkouden, nou mannen en verkoudheid, dan vergaat de wereld ;).
    Pffff ik ben zo moe zegt hij ik heb al 2 dagen slecht geslapen.
    Dus ik zeg: Ik slaap al weken maar 3-4 uur per nacht. Ja maar jij kunt bijslapen overdag :x en ik niet. (lees een gewone verkoudheid.....)
    Ik zeg: Ok Ik heb een baby in mijn buik die alle energie wegtrekt bij me, ik heb overdag nog een dreumesje rond hobbelen die de rest van mijn energie wegtrekt. Daarbij heb ik ook nog het huishouden, boodschapjes etc te doen. Mijn buik zit me in de weg, ik heb last van mijn .... mijn rug doet al weken zeer zodat ik soms niet eens kan lopen..... en hoor je mij klagen ;);).

Uhhh nee nee sorrie zegt hij. (Hij had gelukkig wel gelijk door dat hij een foute opmerking had gemaakt :D)

Nou ik heb steeds meer last van mijn ... schaambeen/liezen. hele avond en begin van de nacht steken gehad daar en in mijn buik. Ongi gevoel en veel harde buiken. Daarbij merk ik ook dat ik taai slijm verlies (prop???).
    Vanavond maar aan vk voorleggen.

Gelukkig wel goed geslapen vannacht en kleine pas om 10.00 uur wakker :$:$. Ik hoop zo dat nummer 2 ook een goede slaper is :D.

Zo zoals jullie lezen aan de hoeveelheid tekst heeft deze dame een rustdagje en dus alle tijd om hele verhalen te kalken hihi. Maar goed volgens mij mag dat best toch?

8. life

life Niet meer actief

@mamamuis, spannens heel veel suc6!!!
    @anouk, same here. Zeurem tegen mij dat ik alle tijd en energie van de wereld heb, helaas begrijpt hij hrt nog niet wat het met een vrouw doet.
    Ditmis dan ook discussie punt nummer 1, laatst zie die nog je doet niets in het huis, en had heel het huis geboent. Moest erg huilen om die opmerking want hij vind zich erg zielig met hele week werken....

Alles goed verlopen bij de vk? Mij wel, kleine ligt nog steeds vast en er klaar voor, wel was me bloeddruk wat te hoog en ben ik een kilotje afgevallen dus kom ik weer op 8 kg erbij.
    Vereer heb ik haar verteld over de klachten en ze denkt dat het aan het rommelen is. Hoop het:) verder was alles weer goed.
    Nu maar weer verder schoonmaken, is het huis weer helemaal gedaan:-D heb morgen namelijk visite van me bazin en wil een goeie indruk achterlatem!!:p
    Nog alleen de afwas doen en het eten voor vanavond klaarleggem dan trakteer ik mexelf op ff lekker bankhangen!

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @leanna: welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen. Voelt weer als een mijlpaal hĆØ? 30 weken!!

@mamamuis: oei!!! Spannend!!! Mag ook wel toch, is nu tijd dat jullie kleintje zich laat zien :). Heeeeeeel veel succes!

@teske: na twee weken je spijkerbroek weer aan :(?? Waar kan ik daarvoor tekenen? Hahaha! Hoop dat het bij mij ook zo snel gaat. Kan me er nu echt geen voorstelling van maken door die enorme toeter voor m'n neus.

@life: succes bij de vk. Ik heb zo een bewondering voor je, met wat je allemaal nog doet op een dag :) das denk het voordeel van een jaartje of 10 jonger zijn hihihi! Lees nu dat je lekker wat voorwerk hebt, ben benieuwd hoe lang het gaat duren ;)

@edel: had ik het toch goed onthouden ;)

@anouk: heerlijk hoe mannen beredeneren hahaha!!! Maar je hebt het hem netjes duidelijk gemaakt :D. Mijn man snapt het wel hoor, dat ik er een beetje tegenop zag dat ze overdag langs kwam. Hij zij dat hij dat ook zou hebben als mijn moeder bij hem langs zou komen als hij alleen thuis was, dat vond ik wel lief. Schoonmoeder wilde volgende week ook langs komen, heb het er maar op gegooid dat ik het nu dag voor dag bekijk en dat ml het ook leuk zou vonden als ze in de avond kwam ;) :D.

@hier: vanmiddag ff hallo gezegd op m'n werk, en weer teug naar huis. Ben ik toch ff buiten geweest. Daarna heerlijk tukkie gedaan op de bank :D.

Is misschien een beetje raar, maar moet vanaaf naar m'n laatste theorie avond, maar kijk heel erg op tegen het autorijden. (Is 20 min rijden) Elke keer als ik in de auto stap, word die kleine mega druk en ik zit niet meer lekker achter het stuur (letterlijk en figuurlijk).
    Met dat figuurlijke bedoel ik dat ik het gevoel heb dat de "bubbel" om mij heen groter word en ik het idee heb dat mensen om mij heen veel te hard rijden, te weinig afstand houden en als ik op de fiets zit, auto's te dicht langs mij heen gaan... Zo vreemd om te merken.
    Zit er over na te denken of ml mij ff wilt brengen... Kijk wel even, vind het ook zonde om niet te gaan, al gaat het alleen maar over de kraamtijd en ik tot nu toe geen verassende en vreemde dingen heb gehoord tijdens deze lessen.

10. life

life Niet meer actief

@siertje. Haha kan het misschien niet liggen aan me kleine buik en minder gewicht? Dat is wat ik altijd denk ik hoef minder nee te sjauwen dan de meiden die 10 kg meer hebben. En ik wil ook nog steeds van alles doen zo rij ik ook nog heerlijk scooter ben er gek op!
    Hmm met het autorijden is wel erg vervelend. Als je vind dat het gevaarlijk eord zou ik zeker even aan je vriend vragen.
    Ook ik heb gemerkt met het rijden dat je een stuk voorzichtiger bent en dat je de mensenom je heen erg gevaarlijk vind rijden.
    Alleen moet je er niet bij na denken je moet jezelf niet bang maken komt wel goed!-)

11. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @life: ja, dat zal ook meespelen hihi! Las dat je nu 8 kilo bent aangekomen, ik het dubbele :D!

Moet zeggen dat ik het fietsen enz ook nog prima vind, irriteer me alleen sneller aan mensen om me heen (hormonsters?:D) en ze idd "gevaarlijk" vind rijden. Al zal het mij niet beletten om er nog op uit te gaan met de fiets hoor! Maar dat auto rijden.... Zal het zo eens met ml bespreken.

12. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hallo,
    Ik mag eindelijk ook meepraten hier. Ben net 30 weken hihi.

Tot nu toe heb ik een prima zwangerschap gehad. De enige kwaaltjes waren maagzuur en kortademheid (na 1 trap moet ik al even blijven staan om uit te hijgen). Helaas sinds een poosje ook steeds meer last van het bekken. Vanmorgen eindelijk maar eens een afspraak gemaakt met de fysio.

Ik werk officieel 28 uur op kantoor, maar de afgelopen weken door grote drukte steeds meer gewerkt (32 tot zelfs 34 uur), en dat valt steeds zwaarder. Ga nu dus echt wel weer minderen. En ben aan het aftellen naar mijn verlof. Nog 2 dagen en 3 weken.

En ik kijk enorm uit naar de bavalling. Heb er gewoon zin in ons kleintje vast te mogen houden. Hebben jullie dat ook?

Jee life... 8 kilo? Ik zat vanmorgen al aan +22 :$

Oeh ik geloof dat mamamuis nu echt mama gaat worden hoor. Super!:)

13. life

life Niet meer actief

@fietwordmama. Welkom, gezellig dat je mee komt praten, het is hier reuze gezellig haha.
    Jaa maar 8 kg maar ben ook maar een kleintje en erg tenger, ohja en een klein buikje draag me eigen broeken nog steeds.
    Houd geen vocht vast niets...
    Heb het eel erg makkelijk zo vergeleken met somige meiden:(

14. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Ik kom me hier ook melden om gezellig te kletsen en even tegen iemand anders dan vriendlief te zeuren....
    Pfff... Hormonen. hormonen, kan niet wachten tot ze weer vertrekken!

Om gelijk maar even met de deur in huis te vallen... 2 Weken geleden viel het me op dat het van onderen wat zeer deed, beetje spierpijn gevoel.. Nu is het soms zo erg dat ik erg voorzichtig moet lopen, bukken, zitten, opstaan.. Klinkt jullie dit bekent? En weet iemand misschien wat dit is/kan zijn?

15. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Bij de vk geweest net. Alles was goed. Bloeddruk ligging etc. Het is wel aan het "rommelen" hij drukt goed in mijn bekken. Tweede zwangerschap schijnt gewoon stuk zwaarder te zijn dan de eerste. Ervaren meerdere "tweede" mama's dat ook zo? Pfff iig veel harde buiken laatste 2 uur en vervelende buik. Zo maar lekker vroeg naar mijn bedje toe maar eerst ff lekker douche.

16. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

@ life. haha. En dan te bedenken dat ik mijn gloednieuwe positiespijkerbroek al maanden niet meer aankan! Te dikke bovenbenen gekregen. Maar ja... Mijn eetlust was tot voor kort ook echt abnormaal groot. 9 boterhammen op een dag + 3 fruit + noramale portie avondeten en nog wat tussendoortjes was heel normal. Gelukkig begint mijn maag nu wat in de verdrukking te komen, waardoor ik aan normale hoeveelheden genoeg heb. Voordeel is wel dat ik door al dat eten (eet wel zoveel mogelijk de gezonde dingen) een goede voorraad vitamientjes heb:p

@ Lindsey. Zou het begin kunnen zijn van bekkenpijn? bespreek eventueel met je verloskundige.

@anouk. Fijn dat alles goed was. Ik ervaar deze zwangerschap juist helemaal niet als extra zwaar. Maar ja. Bij de eerste had ik vanaf week 7 zoveel rugklachten dat ik maandenlang zo goed als niks hebben kunnen doen. Wat wel een stuk zwaarder is, is dat ik nu de zorg van Grote Broer erbij heb. Gelukkig is die al zo groot dat hij naar school gaat als ik straks verlof heb, dus dan heb ik overdag toch mijn rust. Maar dat betekent wel 2 keer per dag op het fietsie om hem te brengen en halen.

17. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @fietwordmama: Welkom! ja, ben ook heel erg nieuwsgierig naar onze kleine. Word ook steeds meer :D

@lindsey: welkom! Wat betreft die druk, spierpijn enz down under hoeft niet perse met je bekken te maken te hebben. Kan ook zo zijn dat je kleintje aan het indalen is. Dat betekend dat het hoofdje in het bekken gaat zakken. Hierdoor kan je ook wat meer moeite krijgen met bukken en lopen enz en spierpijn gevoel. Belangrijk is dat je even oplet of dat je er last van hebt als je een fysiek drukke dag hebt gehad, of dat het op "random" dagen is. Heb je het na fysiek drukke dagen is, dan zou ik idd contact op nemen met een bekken fysio om daar eens advies te vragen.

@anouk: fijn dat alles goed gaat! Ge lekker genieten van je douche en slaap lekker alvast!

18. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Klaarwakker, maagzuur, harde buiken, erg druk mannetje in mijn buik dus maar weer op de bank.
    Glaasje roosvisee laxo want dat wil ook niet echt lukken de laatste dagen. Zo nog rennies pakken en weer naar mijn bedje.
    En ik dacht nog wel lekker vroeg gaan slapen ;) maar of ik nu om 23.00u naar bed ga of om half 10 na 2 uur slapen toch standaard wakker ;).

19. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    mamamuis: succes!

Nieuwen: welkom!

Siertje: lastig als je je niet prettig meer voelt met autorijden. Ben je nog wel gegaan?

Anouk: oh bleh...vermoeiende nachten zo! Ik ben hier inderdaad ook standaard na 2 uur wakker, best frustrerend. Hopelijk lig je nu lekker op 1 oor. (oh wacht, nee, zie dat je dit onderwerp momenteel ook bekijkt, haha!).

Hier: houd ik het af en toe niet helemaal bij hoor; jullie kletsen zo veel, en er speelt hier momenteel nogal veel (ik word per vrijdag ontslagen omdat mijn werkgever ermee ophoudt, manlief heeft gezeik op zijn werk) dus heb veel aan mijn hoofd. Het was hier van het weekend Thanksgiving (is in canada tweede weekend van Oktober), en de hele schoonfamilie kwam naar hier, dus was ook erg druk. Qua zwangerschap gaat het op zich wel goed, maar ik ben door mijn ha (die ook zw-schap en bevallingen doet) doorgestuurd naar de gyn voor een consult over een keizersnede. Mijn placenta ligt namelijk nog altijd te laag voor een veilige natuurlijke bevalling - niet over de bm-mond, maar wel te dicht in de buurt, en ons meisje ligt nog altijd overdwars. Ze blijven het monitoren tot de dag van de ks en als dan alles ineens toch goed is wordt die afgeblazen. Dus best spannend...heb eigenlijk liever een natuurlijke bevalling...

20. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Welkom nieuwen.

Gaat hier inderdaad erg hard zeg. Lastig om op iedereen te reageren.

Mcm klinkt idd als een druk weekend zo met thanksgiving. En wat balen van je baan zeg. Nooit leuk, maar wat een rot moment nu.
    Hopelijk dat je kleintje toch nog draait en dat het uiteindelijk op de natuurlijke manier lukt.

Sorry @ de rest waar ik even niet op reageer.

Hier is het eigenlijk al hele dag een beetje mis. Of eigenlijk sinds de middag. Voedingen om de twee uurtjes, onrustig na de voeding en vanaf vanavond 20.00 al last van krampjes. Thijn kan er niet van slapen. Ja af en toe een half uurtje. Arme knul.

Ben trouwens beniewd hoe het met de andere moeders is en hoe het met mamamuis gaat.

Deel Deze Pagina