Nieuw Laatste 10 weken aftel topic vanaf 9/2013

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SuusD, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Siertje jaah ik had dat ook. Lag hij waarschijnlijk met voetje of beentje tegen mn ribben. Niet echt te schoppen maar wel er tegenaan geplakt denk ik. Achteraf hier goed de verklaren, meneer heeft mega lange benen;)!

2. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    zat zat helemaal zat!!! meer kan ik echt niet zeggen.. PFFFFFF... Verloskundige geweest zegt ze - ooooh bij jou duurt het niet lang meer. Ik heb net mijn ouders weggejaagd met 2 zeeeeeer drukke kinderen !! Mijn oudste is ondertussen helemaal opgeknapt!! Snelle griepje.. Gisteren was ze echt zoow ziek.. hoge korts en vandaag - helemaal beter :) Persoonlijk erg blij om! Maar door alle rust is ze nu helemaal hotel de botel - en dat werkt alleen stimulerend voor de jongste... Hup.. weg .. naar oma en opa!!! Ikke rust. Vraagt mijn vader lief zal ik anders bij je blijven - Heeel lief hoor.. maar nee dank je!! (Hij is hier al 2 nachten... )

Verder klein beetje gelezen hier.

Nieuwe dames - Leuk dat er weer nieuwe dames er bij zijn. Gefeliciteerd - jullie zitten in de 10 zwaarste weken .. :D Geniet er van!

NVM Prachtige kindje hebben jullie...
    Inbakeren - ooit geprobeerd gauw er mee gestopt. Het leek er alleen erger op te worden hun onrust dus ben er eigenlijk gelijk mee gestopt.. Hysterisch!! Beide kinderen konden niet eens een slaapzak hebben. mijn meiden willen vrijheid!! hahahaha. Tot vandaag de dag willen ze geen dekens om.
    Teske - hopenlijk een goed teken voor een rustige nacht!! :) Ik hoop het voor je.

Nou ik ga even genieten van mijn rust...

XX Oktober die het helemaal zat is!

3. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Teske wat fijn dat hij goed geslapen heeft. Geeft jezelf natuurlijk ook rust.
    ik hoop dat hij vannacht ook lekker slaapt.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is wat vroeg om te zeggen maar bleh....vandaag ben ik het meer dan beu. Ik slaap niet meer... Jumbo zoekt zijn voetjes want die heb ik, maagzuur continu, hoofdpijn door gebrek aan slaap en een kind wat alle kanten op kan en dat ook doet....ik word er misselijk van...

Nog 19 nachtjes niet slapen :(

Sorry!!!!!

5. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Cygnet: ik snap 'm hoor! Lekker klagen! ;) Jij hebt al een ks gepland staan toch? Ik heb dinsdag een afspraak bij de gyn voor het bespreken van een gyn, al heb ik geen volledige placenta praevia, maar een marginale. Verder ook een erg hardnekkige dwarsligger, ze zit met haar hoofd rechts, en haar billen links net naast mijn navel. Sterkte met de laatste loodjes!

Teske: fijn dat het inbakeren helpt. Ik hoop vannacht ook. Bij mijn zoontje was de puckababy de uitkomst, die wist zichzelf anders echt overal uit te worstelen.

nvm: wauw wat een mooi kindje!

Hier: een na laatste dag op het werk, vind het zo'n raar idee. Maar goed, ben ook erg moe, dus wel toe aan een beetje rust nu. Mijn buik neemt soms echt de raarste vormen aan hier, zo druk is de baby...bij de laatste echo lag ze overdwars en met haar rug naar mijn rug (verkeerder kan bijna niet geloof ik... ;)), en volgens mij ligt ze nog zo, maar ik krijg dus voortdurend allerlei armen en benen naar buiten gestoken, haha!

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Heel fijn, zo vroeg het bedje moeten verschonen omdat mevrouwtje alles eronder gespuugd heeft... :(

7. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

22 jun 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Tumtidum.. onrustig nachtje hier, vervelende harde buiken.. en na 2 uur wakker liggend toch maar eruit gegaan nu met een kop thee op bankie :)
    Gisteravond bij de vk geweest alles was goed, de bel instructies gekregen en misschien door het bespreken van bevalling dat ik nie goed kan slapen haha.. toch spannend hoe dichterbij het komt..

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@nmv.. dan weet je weer waarom een dubbelgevouwen hydrofiel onder het hoofdje zo handig is.. snel verschonen. Nog een paar weekjes en dan lacht ze naar je en dat maakt het allemaal zoveel dragelijker! ;)

@mcm... moet je voor een ks of ligt de placenta ver genoeg van het ostium om het zelf te proberen. Ik zou het altijd zelf proberen maar goed, dat ben ik. Vind zo'n keizersnee maar een boel gezeur.

Nou ik heb geslapen (met 2 x even plassen) van 00:15 tot 4:30... schiet lekker op hè? Zo meteen maar weer even verder proberen maar een aanblijvende hoofdpijn helpt niet.

Ik zie prachtige kindjes voorbij komen trouwens!
    Ik ben benieuwd te worden naar dit mannetje, hoe hij eruit ziet en hoeveel hij weegt.. ik schat op 3800 gram bij 38 weken...

@Mezemerized... ja, het KAN snel gaan maar 5-6 weken kan ook nog he... hou een open vizier.

Oja, hier ook een puckababyfan... we hebben 'm bij beide kinderen 's nachts vooral gebruikt tot ongeveer een week of 11

9. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Puckababy hier ook geprobeert. Helaas was het niet voorvonze kleine man. Hij had nog te veel ruimte over en de stof was te veel stretch. Het inbakeren is nog even wennen. Na twee keer prima geslapen te hebben en uitgerust te zijn was de pret even over. Van 22.30-01.30 wakker geweest. Maar daarna wel weer drie uur geslapen van 01.45 (was te moe om lang te drinken) geslapen tot 04.25. En nu is alles weer rustig. We kijken het dus maar even aan.

10. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Sterkte iedereen met slapen!! Hopelijk kunnen de meeste nog weer even in slaap komen.

11. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Goeimorgen iedereen, ik hoop dat iedereen nog een beetje slaap kan meepikken! Hier weer opstaan om 5u om zoontje en mezelf klaar te maken voor op te staan aan de schoolbus! Nu geeeeeuuuuuuuwwwww! Nu dochtertje en manlief eens wakker maken.
    Ik ook onderbroken geslapen..... maagzuuroorlog...... Prinsesje zelf was vrij rustig. Af en toe een stampje.
    Tot strakjes iedereen!

12. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Edel, jouw zoontje wordt vroeg opgehaald zeg. Moet hij lang in de schoolbus zitten? Is hij één van de eersten die wordt opgehaald?

De rest nog weer goed geslapen?

Hier is het inbakeren nog wel even lastig. Maar merk al wel verschil. Kan Thijn nou lekker knuffelen als hij eruit komt en na het drinken kan ik hem even rustig bij mij houden voor zijn boertje, wat knuffels en geklets zonder dat ik hem in de houdgreep moet houden. Wat een fijn gevoel. Zal onze roze/blauwe wolk dan toch nog komen?!

13. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    @Teske: ja we moeten al om 7u klaarstaan aan de halte en is idd 1 van de eerste kindjes die opgehaald wordt. Hij heeft autisme en gaat naar een speciale school maar we hebben zo een geluk met hem! Hij is superlief, heeft geen speciale tics of woede-aanvallen en is normaal begaafd. Veranderingen kan hij goed aan. Hij is wel nog heel erg speels voor zijn leeftijd en hij is "oversociaal". Praat te pas en te onpas en kent geen grenzen hierin. Hij heeft ook geen angst van vreemden en bv als we naar de Efteling gaan let hij soms niet op ons dus zijn we meneer daar een keer of twee kwijtgespeeld.... En dan is hij niet bang en zou zo met een vreemde groep meegaan. Op zijn school krijgt hij normaal onderwijs en heel goede begeleiding om hem met kleine stapjes te leren hoe we leren op een gepaste manier sociaal te zijn. Hij doet het erg goed gelukkig. En zijn autisme is goed stuurbaar zodat ons gezinsleven ook vrij normaal is. Daar zijn schooltje niet meteen in de buurt is en ze schoolvervoer organiseren vanuit de overheid komen ze hem halen. 's Avonds is hij wel vroeg thuis. (16u30)

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Die hydrofiele luier zat er idd goed onder, maar ze heeft ook het lakentje en zichzelf goed te pakken gehad... Dus was wel ff bezig! ;)

15. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Nmv je kunt er zo druk mee zijn hè!

Edel, vroeg hoor. Wel fijn dat hij ligt autistisch is en redelijk goed kan omgaan met veranderingen! Knap hoor! Fijn dat hij het op school goed doet en dat ze hem zo goed kunnen begeleiden. Alles wat hij op jonge leeftijd kan leren is mooi meegenomen. En helemaal fijn dat het jullie gezinsleven niet te vel beinvloed. Vanuit mijn werk zie ik vaak genoeg anders. De positieve verhalen hoor je helaas niet vaak terug!

16. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goedemorgen allemaal!

Zo te zien was ik "te vroeg" wakker vannacht :p.
    Wist echt niet hoe ik moest liggen dus dacht, pak m'n voedingskussen erbij. Lag opzich best lekker, maat krijg dat gevaarte niet onder m'n buik. Krijg ik om 2 uur weer zo mee mega kramp aanval :(.
    Uiteindelijk toch ff op de bank met een kruikje en een uurtje later weer m'n bedje in.
    Gelukkig daarna prima geslapen maar wel zonder m'n voedingskussen maar gewoon met het kussen tussen mn knieën welke ook onder m'n buik kan. :)

Vandaag 37 weken, dus de kleine mag officieel komen vanaf vandaag! Merk dat ik wat vaker een harde buik heb, midden op de dag of in de avond dus m'n lijf is zich al een beetje aan het voorbereiden. :D

Word vandaag denk een bank/bed dagje. Heb dan wel redelijk goed geslapen, maar voel me gesloopt.

Ben trouwens wel super benieuwd hoe het met mamamuis is!

Wens iedereen een fijne dag vandaag!

17. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    @Teske: het is idd vroeg opstaan maar ik heb het er zo voor over! Wat wij terugkrijgen in de plaats hiervoor is onbetaalbaar. Hij gaat naar een school met een enorme reputatie qua begeleiding autisme en dat merken we ook! En dat 1,5 uurtje dat ik ff met hem alleen ben is voor echt q-time met hem. We hadden al vroeg een diagnose (2,5jaar) dus we hebben ook vroeg stappen kunnen ondernemen. En we hebben het autisme ook gewoon meteen aanvaard en maken eigenlijk veel tijd vrij voor onze kinderen om er mee bezig te zijn. En hebben nog eens het geluk dat broer en zus enorm goed met elkaar kunnen opschieten dus zij stimuleert hem al jaren onbewust. Ok, hij kan niet naar een normale school maar ik zie een gelukkig zoontje die ook veel slaagkans heeft later. Het zal alleen mss wat meer tijd en moeite kosten. Als hij later maar gelukkig is.

18. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    @Siertje: ik de slaapkamers en badkamers poetsen en dan ook bankhangen!!!!!

19. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @edel: dat laat ik lekker voor wat het is, morgen mag ml meehelpen :D

20. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Edel fijn om te horen zeg!! En samen q time is ook wel fijn, ondanks dat het zo vroeg is. En als je er een goede school voor terug krijgt, lijkt mij het dat allemaal wel waard!

Siertje, gelukkig toch nog goed geslapen. 37 weken!! Ben benieuwd wanneer jullie kleine komt!!

Deel Deze Pagina