Nieuw Laatste 10 weken aftel topic vanaf 9/2013

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SuusD, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @edel: Wat fijn dat het allemaal zo goed geregeld is voor je zoontje en dat hij precies krijgt wat hij nodig heeft.

@teske: Fijn dat het inbakenen toch effect heeft. Hoop dat dat zo blijft of zelfs nog beter word.

@Siertje: Lekker genieten op de bank vandaag hoor!! Alle tijd. Ga ik ook doen nadat ik zodadelijk boven heb gestofzuigd.

Gisteravond een emo avond gehad brrrr. Liet alles uit mijn handen vallen, teen gestoten. Verdrietig om de kat omdat hij eigenlijk niet meer gelukkig is bij ons (vereenzaamd doordat hij niet met kinderen kan/wil omgaan, maar ik durf/kan hem niet laten gaan. Heb hem al 12 jaar :(:(.

Maar toen was ml daar die midden op de avond uit het niets zegt " heb je zin in iets lekkers? " En om 22.00 uur savonds nog een pannenkoekje voor me heeft staan bakken. Heerlijk!!!
    Het is een man die niet goed met emoties van een ander om kan gaan. Maar hij is er wel altijd met dit soort kleine dingen waardoor je weet dat hij je begrijpt. Zucht.

Zo maar even snel aan de slag en dan vanmiddag de enveloppen voor de geboortekaartjes alvast schrijven en lekker op de bank zitten.

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @teske: ikke ook hahahaha!!!! Heb alleen zo een vermoedde dat het nog wel ff kan gaan duren :D.
    Vind het maar een raar idee dat het "elk moment" zo kan zijn. (Al heb ik, geloof ik, nog niet zo veel last van voorwerk, vandaar dat ik denk dat het nog wel ff kan gaan duren)

Trouwens erg fijn dat het inbakeren helpt en je lekker kan knuffelen met jullie kleien man!

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Even een vraag aan de kersverse mama's :D.

Hoe hebben jullie de kleine meegenomen naar huis. Hadden jullie een dekentje voor in de maxicosi en zo ja, wat voor een dekentje?
    Heb zondag die lodger gehad, heb hem ff in de maxicosi gedaan maar twijfel of hij niet te groot is en dat die kleine er in verzuipt...

4. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hierbij een foto.

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    En zo is ie dicht.

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @siertje, wij hadden een gewone omslagdoek mee, die hadden we als dekentje bovenop haar gelegd.

Hier is de kraamhulp nu weg! Ga d'r wel missen hoor! Vind het allemaal best spannend nu ik er alleen voor sta!

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Nmv, heel veel succes. Komt helemaal goed. Anders zou de kraamhulp niet zomaar weggaan;)!

8. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Siertje is dat de lodger wrapper of een andere? Ik heb de lodger wrapper, maar die is nog een beetje groot voor onze kleine man.

9. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Siertje: wij hebben mijn zoontje destijds meegenomen in een winterpak (geboren in januari) en met een dekentje. Lodger lijkt me wat aan de grote kant als ik hem zo zie, maar heb er zelf dus geen ervaring mee.

Edel: oeh da's vroeg! Wel fijn dat het goed gaat met je zoontje, al is het geen angst voor vreemden hebben wel lastig idd zeg! Hoe vindt hij het op school?

Anouk: ah lief dat je man pannekoeken ging bakken! Wel lastig, van die emo buien he?

Cygnet: moet naar de gyn omdat bij de laatste echo (bij 33 weken) de placenta 1.3cm van de os lag. Moet volgens het protocol hier minimaal 2cm zijn, dus is niet ver genoeg. Ik ga ook echt veeeeeeeeeel liever gewoon bevallen, maar van de ha mag dat dus niet. Ga het wel met de gyn bespreken, want als het niet per se hoeft heb ik liever geen ks polonaise aan mijn lijf. Sowieso blijven ze hier echo's doen tot aan de ks datum, en als dan blijkt dat de placenta toch genoeg is opgeschoven wordt de ks afgeblazen. Helaas is er dan dus nog het bijkomende probleem van onze eigenwijze dwarsligger. Een versie willen ze niet proberen zo lang de placenta te laag ligt, en ik mag ook niet zelf dingen doen (oefeningen enzo) om de baby te laten draaien, ook ivm de placenta (risico op scheuren enzo). Vooralsnog lijkt ze niet erg aanstalten te maken om uit zichzelf goed te gaan liggen (ze ligt al zo sinds iedere echo die we hebben gehad), dus de kans wordt snel kleiner hier dat het natuurlijk kan gaan. Heb bij 36 weken ongeveer weer een echo. Maar wie weet, maybe the stars will align... ;)

Zo zoontje naar kdv brengen en dan afscheid gaan nemen op werk, laatste dag. Vind het echt een raar idee, ben nog nooit werkeloos geweest. En wil eigenlijk gewoon gaan zoeken, maar dat kan dus niet nu (alle vacatures zijn voor zsm, nou dat zit er dus niet in hier). Probeer maar te denken dat ik eerst verlof heb, maar legt toch wel extra druk op alles.

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @teske: nee, is een lodger bunker zie ik nu op internet. Is meer een voetenzak. Wil hen wel in de kinderwagen gaan gebruiken, maar twijfel een beetje over in de maxicosi. Misschien maar een fleece dekentje kopen voor in de maxicosie

@nmv: kan me voorstellen dat het vreemd aanvoelt! Maar, zoals Teske zegt: komt helemaal goed!

@mcm: zou heel fijn zijn als ze uit zich zelf zou gaan draaien, ga voor je duimen!
    Hier bijna in de zelfde situatie gezeten qua werk. Mijn contact liep 14 oktober af ( ben 15 april daar begonnen). Heb deze baan aangenomen in de wetenschap dat ik zwanger ben en dus dat de kans groot was dat ze konden besluiten om mijn contract niet te verlengen. (Detailhandel is niet zo goed voor zijn medewerkers.) maar goed, dacht, dan ben ik tot en met m'n verlof ok, krijg gewoon 100% uitbetaald en dan zie ik daarna wel.
    Maar ik heb heel veel geluk en is mijn contract verlengt, niet met een half jaar, maar met een jaar!
    Dus zie dit idd maar als je verlof en probeer, ondanks de druk die het absoluut op je legt, er van te genieten!

11. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Jarne vindt de school supertof! Ze doen ook heel veel met de kindjes en het klikt onderling in de klas en in de groep.

Ik heb enkele dekentjes gekocht en een wikkeldeken. Ik zie wel wat ik gebruik hihi. Haar tasje staat nu ook klaar........;

12. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
  13. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Wat een mooi meisje Jacq!!! Hopelijk helpt de andere voeding en heeft ze geen last meer van de krampjes.
    Hopelijk mag ik snel in het nieuwe topic mee komen kletsen hihihi! :D

14. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Hier even een update van mij. Na 4 uren niet heel heftige weeen had ik woensdagavond om half 6 al 9 cm ontsluiting. Het persen viel wel erg tegen; om half 9 zat hij nog vast achter mijn schaambeen. De vlos was al aan het overleggen met het ziekenhuis toen de kraamhulp ineens haartjes zag. Na nog een paar keer flink persen werd het hoofdje geboren met de navelstreng om de nek. Toen moest alles heel snel en om kwart voor 9 ben ik bevallen van een gezonde zoon. Babymuis weegt 3365 gram en is 50 cm lang. Hij heeft een dikke bos donker haar en Pappamuis en ik zijn uiteraard stapelverliefd op hem.

Ik kan voorlopig niet veel reageren ben ik bang wegens zitproblemen maar voor alle dames die nog gaan bevallen: Zet hem op! Jullie kunnen het.

15. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Jeeeeeeej!!!!!

Gefeliciteerd mamamuis! Ga lekker genieten van jullie kleine man!
    Eng ga m'n best doen :D

Dikke knuf!

16. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Hoe meer ik van babys 'zie'/ 'hoor' hoe meer zin ik heb en ongeduldig ik wordt mamamuis ook gefeliciteerd ik kan niet wachten om me bij het kersvers mama topic te voegen!!

Ps. Ik lees hier ook meermaals per dag maar de puf om met mn telefoon te reageren is de laatste dagen wat weg gezakt!!

17. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Mamamuis gefeliciteerd met jullie zoontje. Korte bevalling maar klinkt toch als een zware. Lekker genieten nu.

En ook ik zal mijn best doen :D.

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hier al de gehele middag en avond last van harde buiken en goede ongibuikpijn wat doortrekt naar m'n benen en m'n rug... Kruik helpt niet, zal wel voorwerk zijn, maar ga toch ff de vk bellen denk...

19. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Siertje bij twijfel altijd bellen hoor.
    Heb de laatste dagen ook erg veel last van harde buiken en laag in de buik. Volgens mijn vk was dat idd voorwerk.

laat he nog wat horen?

20. life

life Niet meer actief

Mamamuis van harte gefeliciteerd!!

Vandaag weer een rondtrip gemaakt hoor. Lekker wandelen naar het openbaar vervoer. Vervolgens de trein pakken om naar gouda te gaan om dan toch eindelijk me collega haar zoontje te zien. Hele dag dus weer in de weer geweest. Ben ni toch wel beetje moe:)
    Weer veel pijn, kleine is ook erg rustig vandaag zo rustig nog nooit echt gehad.
    Doordat me moeder en ik ook zagen dat me buik ineens heel laag ging hangen heb ik toch even 2 fotos gemaakt met 2 dagen ertussen.... wow me buik hangt echt ineens heelerg laag!!
    Ook weer veel pijntjes vandaag helaas.
    Voelde vanochtend ook iets knappen en hoorde het ook alleen erg licht, schrok even een beetje want ik dacht het zal toch niet? Maar er gebeurde helaas nog niets.
    Stiekem hoop ik toch dat doordat ik ineens binnen een week van allerlei kwaaltjes heb en die hele lage buik binnen 2 dagen dat het nu toch vlot gaat komen.

Herkent iemand dit toevallig:)

Deel Deze Pagina