Nieuw Laatste 10 weken aftel topic vanaf 9/2013

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SuusD, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @suusd: Jeetje dat is schrikken zeg. Als alles maar goed is met jullie kleintje. Hopen dat je er niet te lang mee door hoeft te lopen.

@oktober: Ik ga voor je duimen dat je echt snel aan de beurt bent. En tja wie weet helpt de wonder olie.

Hier geen vochtverlies meer gehad. Alles nog steeds rustig. Zodadelijk maar even lekker slapen.

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @oktober, wachten is het ergste he? Ik weet er alles van, was zelf 8 dagen over tijd... ;)

3. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames.. kwam hier eens even kijken, een hoop gerommel bij sommige meiden.. blijft spannend!...
    Met 35,2 wkn in t zh gelegen... 3 cm ontsluiting en weeën dat na 7 uur weer afgezakte! Na 2 dgn zh mochten we weer gaan en tot nu toe blijft t rustig! Heb er wel helemaal genoeg van!!! Van mij mag t nu wel komen :) ben vast niet de enige ;)

4. life

life Niet meer actief

@mcm ja klopt die van mij doet dat ook. Alleen ligt die van mij wel al goed...
    En ze kunnen best zeer doen zo strak.
    Echt werkloos? Mag dat zomaar?

@suus oh heftig. Verder wel alles goed. Hoop dat het ook niet lang meer duurt.

Ik ben weer terug van de scan en alles was goed mocht weer gaan en staan. Eerste half uur gaf de kleine geen verdchillende hartactiefiteid dus moest iets langer blijveb liggen. En toen kwam het haha. Op en af. Ook veel harde buiken op de scan te zien en het blijft maar doorgaan. Zelfs een pijnelijke gehad en die was duidelijk te zien.
    Nu hoop ik toch echt dat het deze week echt haat gebeuren ben er wel beetkenllaar mee:$

5. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Vannacht een uurtje geslapen ofzo door pijnlijke voorweeen en al heel de dag sluimert het..... Doodvermoeiend. Komen gelukkig vaker al!

6. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @life: super fijn dat alles goed is. Ga voor je duimen dat het niet lang meer gaat duren.

@edel: spannend!! Straks hoeven ze morgen niks meer te doen :D. Succes meid!

7. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Iedereen heeft dus een klote nacht gehad? Hier niets anders...
    Vanochtend rond 6 uur in slaap gevallen en tot uurtje of 10 geslapen.
    Omdat ik vanmorgen rond 5.30 uur nog op mijn whatsapp had gekeken en daarna niet meer, ontplofte mijn whatsapp vanmorgen zo'n beetje omdat iedereen dacht dat er iets 'gaande' was.

Gister wel flinke ongi-krampen gehad, maar wederom zetten deze niet door. Zojuist weer check bij vk gehad en mijn bloeddruk was weer aan de hoge kant (126/88), dus ik moet morgen weer mijn bloeddruk laten meten.
    Ook vond ik de hartactiviteit van de kleine man vrij laag (115). Volgens de vk was dit prima, maar normaal is het wat hoger... Dus ik hoop dat het morgen dan ook wat hoger zal zijn.
    (Of laat het in godsnaam een voorbode zijn dat het nu heel snel gaat beginnen...)

8. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Pfff, srry dat ik weer even kom klagen hoor!

Heb het lastig vandaag. Vanacht bijna niet geslapen, hoe ik ook lag het deed pijn.

Heb sinds gisteren ook met momenten erge hoofdpijn en mijn ogen voelen zwaar aan.

Vanmorgen plotse pijn in mijn rug die langzaam opkwam, een felle pijn en afzwakte. Sinds dan af en toe mijn buik die hem opspand en pijn in onderbuik en rug. Zelfde gevoel of vanmorgen maar niet zo pijnlijk. Zouden dat beginnende rugweeën ofzo kunnen zijn?,

Op den duur weet je het niet meer he...

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Phoe mb90, ik heb werkelijk geen idee... Herken het iig niet.
    Anders ff je vk bellen?

10. life

life Niet meer actief

Hee meiden.

Even een nieuwschierig vraagje.
    Ik heb al een paar dagen veel last van harde buiken. Zeker ieder half uur wel 1 tje.
    Vandaag op de monitor kunnen zien dan ik zo 5 harde buiken had in een half uurtje/uurtje tijd. Vandaag voelde ik ook wat steken trekken. Noet erg natuurlijk.
    Maar ik ben ZOOO benieuwd of dit ook iets van een teken is dat het snel gebeurd?
    Ze worden wel steeds 'harder' laat ik het zo zeggen, zo nu ook even zelf verkrampen.
    Iemand die ervaring of het weet?(a)

Sorry hoor maar ik ben nu zo onwijs nieuwschierig geworden afgelopen dagen

11. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    @life: ik heb geen idee, dit is ook m'n eerste keer.
    Ik zou ook niet weten hoe voorweeën aanvoelen, zijn dat de harde buiken, of moeten die ook echt pijn doen. Of zijn het die ongi-krampen wat ik als voorweeën moet zien?

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Ik durf het ook niet te zeggen life...
    Heb zelf nu een paar dagen ongikrampen maar niet altijd gepaard met (pijnlijke) harde buiken...
    Maar het feit dat je soms samenkrimpt bij een gevoelige/pijnlijke harde buik, zou voor mij een teken zijn dat er echt wel wat aan het gebeuren is.
    Maar goed, ik doe dit ook voor het eerst en ga morgen ook met een lijstje vol met vragen naar de vk :D.

Niet vergeten dat als je twijfelt, dat je gewoon je vk moet bellen hè?!

13. life

life Niet meer actief

Gek is dat eigenlijk he:p
    Je zag de harde buiken wel goed op de scan alleen waren het geen pieken wat het wel moet zijn. Ongi pijn heb ik niet, wel een goed trekkend gevoel in me onderbuik wat soms dus idd pijn doet met het harde buiken.
    De kleine is weer lekker bewegelijk maar de harde buiken zijb erg regelmatig, maar toch denk ik niet dat het aan het beginnen is. Misschien vanacht. Dus ben benieuwd wat mij de nacht brengt.

Ben wel benieuwd naar de meiden die onderhand bevallen zijn en of al een bevalling meegemaakt hebben hoe hun het ervaren hebben en wat hun week ervoor gebeurd is

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zo omschrijf ik het na twee bevallingen:

* harde buiken: opeens een buik hebben als een basketbal. Keihard en kan flink pijnlijk zijn. Scherpe pijn. Gaat vanzelf over en zeker met ontspannen (douchen bijvoorbeeld) vrij snel weg. Kan wel weer terugkomen.

* voorweeën. Als een golf gaat een menstruatiepijn door je buik (soms rug). Het is geen tsunamie maar er zit een begin en een eind aan. Het golven kan een tijd aanhouden maar wordt niet erger. Ongemakkelijk gevoel, soms gepaard met (pijnlijke) harde buiken

* weeën. Gelijk aan voorweeën maar de intensiteit neemt (langzaam) toe. De golven krijgen duidelijkere pieken en ze duren langer. Flinke menstruatiekramp die erger wordt.
    Ontsluitingsweeën hoeven trouwens niet persé erg pijnlijk te zijn. Zelf had ik geen echte pijn maar ze zijn wel intensief. Je lijf is echt bezig. Meestal worden ontsluitingsweeën ook pas na verloop van tijd pijnlijk.

@Lentekriebel...ik denk bij menstruatiepijn eerder aan voorweeën... harde buiken merk je echt. Die doen meestal ook helemaal niets. Gewoon erg storend: irritatie van de baarmoeder.

15. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ik sluit mij volledig aan bij cygnet.

16. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik sluit me er ook bij aan!
    Helemaal uitleggen hoe het voelt, vind ik niet te doen. Het is niet helemaal te vergelijken met 'bekende' pijntjes naar mijn mening... Maar dit komt er wel erg dichtbij!

17. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Super duidelijk cygnet! Dat maakt wel een hoop duidelijk. Heb dan naar mijn menig last van voorweeën. Die vlagen van ongikrampen komen mij heel erg bekend voor. Harde buiken valt nog wel mee.
    Morgen naar de vk, ben benieuwd of de voorweeën wat hebben gedaan qua verweken enz.

Ik lig al lekker in m'n mandje. De avonden vallen me zwaar, vooral emotioneel. Zo raar... Geef er maar gewoon aan toe :)

Slaap lekker allemaal en voor Edel: succes morgen voor het geval het nu niet al aan de gang is!!

18. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Sluit me ook bij de uitleg aan.

Ik maakte me van te voreb erg druk of ik het wel zou herkennen. Had ook al redelijk wat ongi krampen gehad, en dacht vaak, zou dit het nou zijn. Uiteindelijk toen het echt begon wist ik meteen, dit is het!

Succes meiden met de komende nacht. Hopelijk een beetje rustig. Ik ben hier in afwachting tot zoon lief in slaap valt. Ben benieuwd!

19. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    #1879 MamavanM1, 21 okt 2013
    Laatst bewerkt: 21 okt 2013
    Hallo dames..

Na anderhalf week niet zo heel veel tijd te hebben gehad ben ik er weer.

11 oktober is onze zoon geboren om 13.10, hij was 54 cm en 4020 gr.

Het is een best heftige bevalling geweest wat ongeveer 7 uur heeft geduurd. (en na 3 strippogingen hihi)
    6 u sochtends was t begonnen en tot 11 u - 11.30 ongeveer was het best vol te houden.. heb nog gedoucht (echt een aanrader trouwens, vond t echt fijn en kon ze heel goed opvangen de weeen).

10.45 heeft de vk mijn vliezen gebroken met een beetje de instelling dat het best snel kon gebeuren aangezien het de 2e was. had toen 6 cm ontsluiting. Ben toen onder de douche gegaan en na denk 45 min weer terug op bed om te kijken hoever ik al was, aangezien er iets druk op m'n onderste kwam te staan.
    En wat denk je, nog steeds 6 cm. zijn hoofdje stond er een beetje scheef voor, heb toen op mn rechterzij de weeen op moeten vangen (wat een hel, en ze kwamen om de 10-20 sec ongeveer). Na even zo te hebben gelegen heeft ze weer gevoel en de vk (ze was trouwens een stagiaire die bijna haar diploma had) zei dat het zo niet verder vorderde en ze wel vond dat ik naar het ziekenhuis kon. (nou nog meer balen natuurlijk, en onmogelijk met zo veel weeen).

Toen kwam de 'gewone' vk en die heeft ook nog even gevoel en ze zei dat m'n bmm wel zo ontzettend zacht en week was dat ze het wel 'weg' kon wrijven tijden de weeen om die volledige ontsluiting te creeren, aangezien mijn weeen ook niet sterk genoeg waren om uberhaupt verdere ontsluiting te krijgen.

Zo zijn we dus verder gegaan en heb vanaf toen al mee mogen persen en had ook echt drang om te persen.
    Toen eenmaal het laatste randje weggewreven was kon ik echt zo goed voelen met persen dat hij naar buiten kwam, en heb elke x gedacht; Nog even en dan is ie er en dan ben je alles vergeten en viel het wel mee. Op een gegeven moment moest de kraamhulp ook nog even flink mee drukken op m'n buik, ik weet dat het heel rot voelde, maar ben t ook wel weer half vergeten, heel apart. ;)

Heb dus best lang geperst (zonder echte goede persweeen) en heb echt gigantisch veel kracht moeten geven, ik stond mezelf te verbazen dat ik het zo lang vol kon houden net als de vk's die snapten bijna niet waar ik de kracht vandaan had gehaald, was echt heel erg zwaar en heb gezweet als een paard. Maar toen hij er eenmaal was ;), wat was ik blij zeg!!

om 13.10 is dus onze zoon R.yder geboren.

Hij doet het tot nu ontzettend goed, hij is over het algemeen heel tevreden (wel een hongerhalsje :p) en 't is zo'n moppie. Ben echt helemaal verliefd. :) ;)

Ik was trouwens 40w 2d.

Ik hoop dat er al meer meiden zijn bevallen, kon zo gauw het lijstje niet vinden! ;)

20. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon mamavanm!!! Had stiekum ergens anders op het forum al gelezen dat je was bevallen :D.
    Op pagina 183 staat de nieuwste versie van de lijst, zal de naam van jullie kleine man er nog bij zetten.

Ga lekker genieten en mocht je een fotootje willen plaatsen vinden we dat altijd leuk!! :D ;)

Deel Deze Pagina