Nieuw (even voorstellen) + clomid vraagje

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Nomusa, Nov 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nomusa

Nomusa Lid

Nov 10, 2006
    60
    0
    0
    Hey allemaal,

Na een tijd van afwezigheid van het forum meld ik me hier.
    Ik zal me even kort voorstellen: Ik ben 23 en ben met mijn partner al een hele tijd bezig zwanger te worden. Helaas tot nu toe alleen 2 zwangerschappen die geeindigd zijn in een miskraam :cry:
    We hebben nu besloten maar de MMM in te gaan want het duurt nu allemaal wel erg lang. Vorige week mijn resultaten gekregen van de gynae -> geen infecties of iets dergelijks gevonden dus dat was goed nieuws. Nu nog een 2 weekjes wachten op resultaten van bloedonderzoek voor de bepaling van hormoonwaarden. Heel waarschijnlijk zit daar wat goed fout want mijn cyclus is bij deze AFWEZIG! Ben al bijna 2 maanden aan't wachten nu op ongi, en helemaal niks nog! Best frustrerend aangezien ik jarenlang een normale cyclus heb gehad, hij is pas 6 maanden écht onregelmatig.

De gynae zei dat ik hoogstwaarschijnlijk Clomid zal moeten gaan nemen om überhaupt een kans op zwangerschap te hebben. Ze heeft het ook gehad over het onderzoeken van het zaad van mijn partner etc.. Ik vroeg me af is dat gebruikelijk? Want het probleem ligt heel duidelijk bij mij. Bovendien heeft hij al een kind uit een eerdere relatie.
    Mijn vraag heel concreet is: zijn er ook dames die Clomid zijn gestart zonder eerst een zaadonderzoek van de partner te hebben gehad?

Jullie vragen jullie misschien af waarom ik dit allemaal vraag. Nu, het zit zo; we zijn verzekerd in het buitenland (wonen daar grotendeels) en er zijn nogal wat regeltjes wat betreft vergoeding etc. Zelfs met het starten van Clomid zijn er een paar haken en ogen die we op dit moment nog aan't uitzoeken zijn. Dit is een beetje een lang verhaal geworden (oeps) maar ik wou duidelijk even alles vertellen.

gr. Nomusa

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hoi Nomusa,

Allereerst heel veel succes gewenst bij deze stap. Wat ontzettend balen als het allemaal lang duurt en als het dan wel lukt het dan eindigt in een miskraam. Heel erg verschrikkelijk!

Goed dat jullie naar de gyn zijn gegaan. In Nederland is het (volgens mij) vrij standaard dat ze eerst alles in kaart brenegn. Dus zowel van de man als van de vrouw, voordat ze gaan behandelen.

Mijn man heeft ook een zaadonderzoek gehad en ik een bloedonderzoek en een inwendige echo. Wel ben ik meteen gestart met clomid om mijn cyclus weer op gang te brengen.

De behandelingen, vinden die plaats in het buitenland of in Nederland?

Heel veel succes!

groetjes Elke

3. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Mijn man kreeg eigenlijk direct een zaadonderzoek. Volgens mij is dat ook wel gebruikelijk. Maar gezien het feit dat je dus wel twee keer zwanger geweest bent, is het waarschijnlijk ook wel overbodig.

4. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hey girl!

Ik hoop echt dat ze er snel achterkomen waarom het bij jullie al twee keer mis is gegaan. En hey, drie maal is scheepsrecht, nietwaar? Houd moed! Ik weet uit ervaring dat iedere maand die je moet wachten er één teveel is. Maar je bent niet de enige, en er zijn er gelukkig genoeg die na heel lang toch nog hun droom in vervulling zien gaan. Blijf dus vooral dromen.

Het kan geen kwaad om ook het sperma te laten onderzoeken, lijkt me. Het zijn geen heel ingrijpende onderzoeken (twee keer een potje inleveren), maar daar staat tegenover... Mocht het onverhoopt ook een beetje aan hem liggen (of aan de combinatie van jullie beiden), dan zou het wel heel lullig zijn als je daar pas na nog een jaar proberen achterkomt, toch? Ik denk dan: Better safe than sorry.

Belle, vooral heel praktisch in die dingen.

5. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Welkom terug op dit forum! Hoop dat je snel zwanger bent!

Wij hebben ook alle onderzoeken gehad; bloedonderzoek, uitstrijkje, bacteriologisch onderzoek, HSG en ook sperma-onderzoek.
    Ik kwam op de eerste afspraak alleen omdat ik dacht dat het probleem bij mij lag (heel lange cyclus) maar het blijkt bij mijn partner te liggen.

Het is geheel standaard dat ze ook het sperma checken. Heb ook weleens gehoord over een man die al een kind had en later toch minder goed sperma bleek te hebben. Dat kan namelijk veranderen met de jaren. Ziekenhuis kijkt standaard alles na om alles uit te sluiten. Die zijn vast ook gevallen bekend waarbij de man onvruchtbaar bleek te zijn en dus niet de vader van zijn kind was. Maar dit is even een extreem verhaal hoor, meer om aan te geven dat ze daar alleen uitgaan van feiten ;)

Misschien kun je het sperma-onderzoek uitvoeren bij je eigen dokter in je eigen land? Weet niet of dat verzekeringstechnisch anders zit?

6. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi hoi

bij mijn man hebben ze geeen zaadonderzoek gedaan (we wisten dat mijn man vruchtbaar was), nadat ik geopereerd ben aan enkele myomen (vleesboompjes) die veel voorkomen bij PCO, zijn ze bij mij gewoon gestart met Clomid.

geen verdere onderzoeken, mij kenden ze toch al van binnen en buiten door die eerdere onderzoeken/ok.

7. Nomusa

Nomusa Lid

Nov 10, 2006
    60
    0
    0
    Hoi allemaal!

Dankjewel voor jullie lieve reacties.
    Okay het is dus toch niet heel ongebruikelijk dan als ik dit zo lees. Vooruit met de geit dan maar. Wel jammer dat ik niet alvast kan starten met Clomid zoals bij sommige dames het geval is.

@ Elke: de behandelingen zullen in principe hier in Nederland plaatsvinden aangezien ik nogal wat prutsers van doktors heb gehad in het buitenland. Zo blijkt nu in ieder geval.. Uit mijn onderzoeken blijkt dat ik helemaal geen SOA o.i.d. heb gehad.. er zijn helemaal geen sporen van aangetroffen in mijn bloed en mijn uitstrijkjes waren ook goed.. ben alleen vergeten aan de gynae te vragen hoe dat nu zit met PID.
    Want de doktoren (2) zeiden dat ik PID had toen ik in het begin van het jaar goed ziek was. Ik dacht dat PID veroorzaakt werd door SOA's die niet behandeld waren?! Ik ben dus wel 3 keer opnieuw behandeld voor PID omdat mijn klachten niet weggingen. Vreemd genoeg heb ik nu nauwelijks meer last van iets.. af en toe nog vreemde buikpijn (wat tig oorzaken kan hebben) maar niks wat lang aanhoudt.
    Hoe dan ook ik was natuurlijk opgelucht dat ik dus hoogstwaarschijnlijk nergens last van heb (gehad). Alleen nog wachten op 1 testje omdat daar iets mis mee was gegaan in het lab, maar goed ik ga er min of meer van uit dat de uitslag daarvan ook gewoon goed is.

Enfin ik hou jullie op de hoogte!
    xoxo

Share This Page