Albert Heijn haalt rookwaar uit het zicht | metronieuws.nl Ben wel benieuwd wat jullie hier van vinden. Ik zelf vind het nogal betuttelend en totaal niet bijdragen aan wat ze er mee willen bereiken ( dat mensen gaan stoppen met roken )
Lijkt mij niet dat dat helpt. Je bent verslaafd aan roken dus je weet van tevoren al dat je dat gaat kopen. Tis niet iets lekkers wat je van tevoren niet van plan bent te halen en er langs loopt en denkt lekker dat neem ik ff mee zoals koek of chips ofzo.
Enige wat ik dan zou denken is dat ze geen sigaretten meer verkopen waardoor ik ze ergens anders ga halen.
Ik kan me voorstellen dat voor mensen die net gestopt zijn het fijn is als die peuken niet 'in your face' worden gegooid. Mij maakt het eigenlijk niet uit waar ze staan zolang ik ze maar kan kopen. Maar om roken tegen te gaan? Nee volgens mij gaat dat niet helpen.
beter zou zijn als ze ze ook bij de lidl enz weghalen, want die geur pff.... nee niet makkelijk als je gestopt bent...
Het betreft ook maar een onderzoek an 6 weken. Ik ben best nieuwsgierig naar de uitkomst hiervan. Klinkt overigens als een project van een ambitieuze stagiair
Dat denk ik ook, 1) je kan in zo'n korte tijd namelijk niet het gewenste resultaat bereiken. 2) al zou je het langer doen denk ik niet dat ze alsnog het gewenste effect bereiken.
In Engeland is dit ook bijna in elke supermarkt zo. Ik heb niet het idee dat het werkt. Ik blijf in ieder geval gewoon sigaretten kopen. Of ze nou verstopt zijn of niet
Dit, vreselijk betuttelend. Laat mensen lekker de verantwoordelijkheid voor hun even leven en gezondheid nemen.
Ik zit nu even aan de kinderen te denken die hier nu niet meer mee geconfronteerd worden. Dus het stukje commercie wat niet meer hun brein gaat zitten. Zou dat een vooruitgang zijn? Stugge rokers zullen zich hier niet door laten tegen houden.
Ik ben sterk genoeg om te stoppen en gestopt te blijven maar als ik het schap vol met peukies zie denk ik toch weleens; zo, wat zou me dat lekker lijken, even een sigaretje.. Als ik het niet zie zou in het denk ik wel fijn vinden omdat ik me er dan ook niet aan herinner. Maar goed, als ik buiten stap en ik zie iemand roken heb ik dat zelfde gevoel ook haha dus in principe maakt het natuurlijk niet veel uit. Toch vind ik het opzich wel een goed idee waarom precies weet ik niet maar misschien omdat men er niet steeds mee geconfronteerd wordt ofzo? En mensen die gestopt zijn er dus niet direct mee geconfronteerd worden als ze hun dagelijkse boodschappen doen.. Vind het eigenlijk niet echt betuttelend, meer een steuntje in de rug voor zover dat kan?
Haha wat een onzin zeg... Alsof je dan ineens denkt ow ik stop er maar mee?! Ook toen ik net gestopt was maakte het me echt niet uit hoor of ik langs de balie met sigaretten liep, vond het veel erger als ik mensen op straat/terras een sigaretje zag roken. Betutteling alom.
Ik vind het wel een goed idee ook met uitzicht op de toekomst of in dit geval geen uitzicht, niemand ziet het meer staan en dat is mooi meegenomen voor de stoppers en ook de jeugd denk ik zo.
Ik denk ook dat dít de doelgroep is van het plan.. Als je iets continue ziet staan, dan wordt de verleiding groter om het eens te proberen. Als je er niet continue tegenaan loopt, zal je minder snel geneigd zijn te beginnen. En ook voor de 'stoppers' is het minder confronterend. Als je eens een dip hebt en je loopt er dan telkens als je boodschappen doet zo tegenaan, is het moeilijk te weerstaan denk ik. De proef van 6 weken wat ik hier lees - is dan weer onzin denk ik. Dit is iets voor de lange termijn.