Iemand verstand van foto's op de apple?

Discussie in 'De lounge' gestart door pepe, 3 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Goedemorgen,

Wij hebben een apple Imac. Daar staan onze foto's op. ook foto's die van onze oude computer afkomen, alles staat dan in iphoto. Maar sommige oude mappen hadden een naam; bijv. vakantie bla bla bla..
    Apple zet alles op volgorde op datum. Dit vind ik heel handig, helemaal nu met foto's van onze dochter. Maar ik heb ook foto's van mijn telefoon en als ik die op de computer zet dan zet hij deze in map; foto's telefoon pepe. En dan staan ze dus niet allemaal op volgorde..

Weet iemand hoe dit anders kan doen? Ik heb al gekeken naar de naam van de map verwijderen maar dat lijkt niet te kunnen?

Alvast bedankt.

2. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Je kunt ze ook allemaal naar een mapje op je bureaublad slepen?

Ik heb ook een iMac maar heb ze ipv in iPhoto gewoon in mapjes op de iMac staan..

Je kan ipv datum ook de mappen een naam geven.

Zo heet bijv bij mij een map: Efteling augustus 2014
    En daar dan alle bijbehorende foto's erin die weer Efteling augustus 2014-01 heet en de volgende -02 etc..

En niet vergeten een back-up te maken van je foto's he ;) lees hier zovaak dat men foto's maar op 1 pc heeft staan, en dan crasht hij en dan hebben ze niks meer :(

3. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    De foto's staan inderdaad ook nog op een harde schijf en nog steeds op de camera etc. Maar ik wilde juist af van die mapjes. Iphoto zet ze netjes op chronologische volgorde. Voorheen vond ik dat altijd irritant maar nu wel handig.

4. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Ja ik heb gewoon verschillende mappen voor het overzicht.
    1 van m'n zoon, 1 van m'n dochter, etc..

Kun je de foto's niet selecteren met je muis en kijken of je aan kan vinken dat die telefoonmap op datum moet? Of alle foto's selecteren van de telefoonmap en slepen naar de datum?

5. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier geen iPhoto liep niet zo lekker met de back up naar synology.

Ik orden alles op voor mij logische volgorde alles van min. Dochter staat jaartal map met daar in nog eens januari, feb enz.

Als ik van de camera en iPhones de foto's afhaal sorteer ik die gelijk op datum heel simpel er staat de datum achter wanneer die gemaakt is dus van maand tot maand selecteer ik en kopieer ik naar de map februari bijvoorbeeld.

Ook heb ik mappen van mijn man familie feesten en daar weer alles in gespecificeerd.

En dagje uit zet ik ook apart onder bijvoorbeeld gaia park 31-7-2014.

Of logeren bij tante...... En ome.....

Zo is alles makkelijk terug te vinden

6. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Je kan gebeurtenissen van de zelfde datum (dus degene die er al stonden en de nieuwe vanaf bv je telefoon) ook samen voegen. Je sleept de ene gebeurtenis op de andere gebeurtenis en dan vraagt Iphoto of je ze wil samen voegen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Deel Deze Pagina