Hoi, Als je met de metro/trein wilt reizen kan dat dat met een kaartje kopen op het station of heb je perse een OV chip kaart nodig? Kan je met meerdere personen op ov chip hoe werkt dat? dank alvast. gr vruchtje
Bij de ns-automaat kan je nog gewoon papieren kaartjes kopen. Bij de metro weet ik niet. Bij reizen met OV-chip Heb je oer persoon een OV-chip nodig. Check in bij instappen, check uit bij uitstappen.
Voor de trein kan je nog steeds een kaartje kopen maar voor de metro heb je een ov-kaart nodig.Een ov kaart kan je maar voor 1 persoon gebruiken dus iedereen heeft zijn eigen ov kaart!Als je niet te vaak met het ov reist kan je (mijn mening) het beste gaan voor een anonieme chipkaart, op de website kan je de verkooppunten en verdere info vinden. Mocht je de ov kaart ook voor de trein willen gebruiken dan moet je er eerst voor zorgen dat de ov kaart gebruiksklaar is voor de NS,dit kan aan het loket bv.Ook heb je om met de trein te reizen minimaal 20 euro tegoed nodig op je ov kaart anders kan je niet inchecken. Het allerbelangrijkste is ...vergeet vooral niet ui te checken aan het einde van de rit!!!
Kun je in de metro niet contact betalen? Vast niet ivm veiligheid? En hoe kun je je ovchip dan opladen?
Als het om een keertje gaat kan je voor de metro ook een dagretour of een los kaartje kopen (is ca. 2 uur geldig) in de automaat. (in Amsterdam ieg) Een anonieme kaart kost 5 en dan moet je extra storten. Als je er meerdere dagen gebruik van gaat maken is dat voordeliger, anders zou ik een los kaartje kopen. Trein kan je zoals gezegd nog losse kaartjes kopen.
In de metro kan je met contact betalen ,in de meeste is er wel een kaartjes automaat aanwezig waar je of met muntgeld,chip of pin kan betalen.Het opladen van een ov kaart kan op ieder (trein)station of bij diverse oplaadpunten zoals bv bij AH of andere supermarkten,het gaat echt heel makkelijk.
voor de trein kun je nu nog wel een kaartje kopen, per juni gaat dat vervallen.... als je op een ov chipkaart wil reizen met de trein dan moet je er minimaal 20 euro op hebben staan anders kun je niet inchecken en dit starttarief geld voor iedere reis, dus de terugreis wederm weer 20 euro