https://nos.nl/artikel/2500553-leraar-45-basisschool-vlijmen-verdacht-van-online-misbruik-70-kinderen Dat hij überhaupt nog over 5 jaar (theoretisch dan) weer leraar zou mogen worden..het zal je kind maar overkomen
Ten minste 70 kinderen misbruikt, waaronder kinderen van 7 jaar. Seks in de bosjes met een kind.. 8 jaar cel en tbs geeist… oja, en 5 jaar geen leraar mogen zijn… ..dat is toch gewoon een schop na voor de slachtoffers. Het is wel erg, maar ook weer niet zó erg. Je was tenslotte al 9 , kom op hoor. Iedereen verdient een tweede kans.
Ik las het. Vreselijk Heel vreemd dat hij theoretisch na 5 jaar weer als docent aan het werk zou mogen. In de praktijk komt het lijkt mij niet zover ivm het moeten aanleveren van een VOG. Maar dat het in theorie zou mogen van de rechtbank vind ik echt onbegrijpelijk.
Kweenie hoor , je hoort toch 'regelmatig' dat er ergens een trainer wordt opgepakt (of een begeleider, leraar, sport coach, verzorgende) en blijkt dat hij helemaal niet mag werken met de doelgroep waarmee hij werkt. Of 3 jaar in de bak heeft gezeten voor misbruik / bezit van kindermisbruik beeldmateriaal. Mja, onder het mom van privacy, 2e kansen en mensen zijn goedgelovig 'je gaat iemand toch niet helemaal natrekken? hij was zo vriendelijk!' weten dit soort figuren gewoon weer bij kinderen / kwetsbare mensen terecht te komen. Ze zijn namelijk ziek.. die leren hun lesje niet met een tijdelijk omgangsverbod. Iemand die in staat is zoveel kinderen te misbruiken en verkrachten moet uit de maatschappij gehaald worden.
Daar heb je een punt. Ben het met je eens. Vraag me sterk af wat de argumentatie is achter het beroepsverbod voor 5 jaar. Mijn oude dansleraar zit momenteel een straf uit van 7 jaar ivm seksueel misbruik van meerdere van zijn pupillen (was na mijn tijd daar gelukkig!). Die kreeg volgens mij ook een verbod van 5 jaar. Die zou dus in principe straks zelf weer een dansschool op kunnen richten en lekker verder gaan met dat soort praktijken. Niemand die dan om een VOG vraagt.
Ik ben absoluut tegen geweld maar met dit soort personen heb ik geen gram medeleven en mogen ze van mij jaren wegrotten in een isoleercel zonder de kans op vrijlating of zonlicht. De kinderen zijn voor het leven getekend en de ouders ook hun hebben levenslang In dit geval vind ik het strafrecht van Nederland echt slecht en moge de straffen voor pedofieleen en moordenaars echt wel hoger worden.
Afschuwelijk Ik denk dat dit gewoon wettelijk zo is vastgesteld. Levenslang geloven we hier niet in, en iedereen verdient een 2e (3e 4e 5e kans) ..behalve het slachtoffer dan ; die mag zijn/haar eigen therapie en trauma betalen. Niet alleen de letterlijke therapie, maar ook het effect dat het trauma heeft op de kwaliteit van de rest zijn/haar leven. Ik denk dat er voor deze mensen ook geen verschil uitmaakt tussen 5, 10 of 15 jaar. Deze mensen moeten gewoon levenslang weg bij kinderen en kwetsbare mensen. Het liefst opgesloten, en anders met een sticker op hun voorhoofd met dat ze een risico zijn. Of iets.
Jeeeetje daar heb je toch geen woorden voor.. Om woedend van te worden. Het zou je kind maar overkomen.
Nou dit! Dit soort figuren mogen van mij tegen de muur gezet worden en een kogel krijgen. die wil niemand terug in de maatschappij en gevangen zetten zolang kost alleen maar geld! Heb je niks aan, kun je niks mee, in een vliegtuig ermee en boven de oceaan droppen!
Echt he ben echt absoluut tegen geweld maar voor dit soort personen kan geen straf te zwaar zijn en geen gram medelijden mee echt niet.
https://nos.nl/artikel/2502266-acht-jaar-cel-tbs-voor-leraar-basisschool-vlijmen-na-online-misbruik-70-kinderen
Eens hoor. Word kotsmisselijk van die lage straffen. Als ik hier openlijk zeg wat er wat mij betreft met die vent mag gebeuren, krijg ik een ban denk ik
https://nos.nl/artikel/2502174-4-jaar-cel-voor-oud-leraar-65-die-leerling-jarenlang-misbruikte En dit dan. Een meisje misbruiken en kinderen bij verwekken. Die gozer mogen ze echt opknopen hoor. 4 (!) jaar cel, hoe dan?!
Acht jaar cel én tbs met dwangverpleging. Dat kan in dit geval (zedenzaak) oneindig worden verlengd he, dan komt hij dus nooit meer vrij.