Ik gebruik al een tijd de ovulatie testen van de action, deze hebben een paars streepje na het gebruiken en in vergelijking met hun zwangerschap testen zie je ook echt het kleur verschil… Ze zijn altijd paars geweest, en heb laatst een nieuwe verpakking gekocht (van 5) 2 gedaan en die waren inderdaad paars na gebruik. Gister heb ik er nog 1 gedaan (uit dezelfde verpakking dus) en tot mijn verbazing was de test niet alleen positief maar ook donker roze, precies dezelfde kleur als de zwangerschap testen. Vandaag opnieuw gedaan en jahoor… weer een positief en in het donker roze. Ik heb ze nog naast mijn oude ovu testen gelegd om het zeker te checken en de kleur is heel anders. Ik heb wel is gehoord dat sommige vrouwen er zo achter zijn gekomen dat ze zwanger zijn, ik heb alleen geen testen in huis. Zou ik er toch maar een halen voor de zekerheid? Dit is me nog nooit overkomen…
De kleur vd streep op een lh test zegt zeker niet of je zwanger bent of niet. Wellicht zit er nu minder vloeistof in de test waardoor het kleurverloop lichter en dus anders is. Pas als de lh test nu positief blijft tm maandag, zou je maandag een zwtest kunnen doen. Vooralsnog zie ik geen reden om aan te nemen dat je nu zwanger bent en de test reageert op hcg. Ps de testen droog paars op, dus je kan de "verse testen" absoluut niet met de testen van eerdere dagen vergelijken.