Cyclus na vroege miskraam

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Hellen1971, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hai!

Halverwege deze maand had ik op cd 14 een zeer licht positieve test, op cd een donkerder en op cd16 weer een lichtere test, een lagere temperatuur en aan het eind van de dag enorme krampen en zwaar bloedverlies. Mijn menstruatie was heftiger én 2 dagen langer dan normaal. De teleurstelling was nog groter.

Maar goed: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Wat ik me alleen afvraag is, wat jullie ervaringen zijn met de cyclus ná een vroege miskraam. Was ie volkomen hetzelfde zoals altijd, week ie af? En zo ja,. hoe erg? Ik merk kleine dingen die ik gek vind, zoals op cd 9 (gister) een hele zachte en hoge baarmoedermond, maar geen vruchtbaar slijm. Vandaag was ie nog hoog, maar steviger. Maar tot op heden heb ik geen positieve ovulatietest.

Dus ik ben in afwachting van mijn eisprong, maar de vraag is of ik hem kan verwachten volgend eerdere patronen of niet. Dus jullie input is van harte welkom!

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou zie even mijn topic, belachelijk kaartje. Mijn ervaring tot dusver: mijn eisprong is in geen velden of wegen te bekken en normaal had die vorige week woensdag geweest op CD 25. Het is nu 31 en nog niets. Ik denk zelfs dat mijn gerapporteerd slijm sperma geweest is. En het stomme is, ik had wel een smiley op de CB test. Nu weet ik dat je nooit naar streepjes mag kijken bij die test. Maar normaal knalt hij van het staafje af en nu was het maar zwakjes. Op een normale test had ik hem absoluut negatief gevonden. Dus ik denk dta mijn cyclus wel van het padje is door de vroege miskraam.

Hoe gaat het verder? Ik had een goede 2 weken nodig, maar daarna ging het eigenlijk prima. Geestelijk bedoel ik. De weken ervoor ging het ook goed, maar spookte het wel door mijn hoofd.

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou ik betrapte me er wel op vanmorgen dat ik dacht "ik zou nu zo ver zijn geweest". Wat ik tegelijkertijd ook wel weer een heel onwerkelijke gedachte vond...

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zit nu in mijn eerste ronde na een vroege miskraam.
    Afgelopen vrijdag had ik echt waterig slijm, één van de vruchtbare soorten. Ivm weekendje weg heb ik in de tussenliggende dagen niet zo goed gekeken, maar meer/vruchtbaar slijm zou me denk ik wel opgevallen zijn. Dus het was niet zo spannend. Vandaag tijdens het wandelen met de honden liep het slijm er zo uit, ziet er eggwhite uit. Dus ik ben benieuwd... Mijn temperatuur is zo stabiel als wat, dus ik zal het goed merken als het zover is.

Ik had psychisch een ruime week nodig om bij te komen en me weer goed te voelen.

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    @Sandana, betekent dit dan dat jouw cyclus nu weer normaal loopt of ben je wel wat later?
    Ik heb mijn eggwhite denk ik verward met sperma en die een hoge temp van zondag kan ook gekomen zijn door 2 wijntjes op zaterdag. Ik zie dat ik na een drankje altijd wel een piek heb. Ik heb die temperatuur dus maar discard. Dan ziet het er ineens toch aardig vlak uit.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #6 Sandana, 21 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2012
    @babke
    Inderdaad, zondag had je een behoorlijke piek. Als je weet dat dit na alcohol gebeurd, zou ik hem ook discarten. Ik heb afgelopen weekend behoorlijk gedronken, maar geen invloed op mijn temp gelukkig.
    Ik hoop dat mijn eggwhite betekent dat mijn eisprong eraan komt. Als dat zo zou zijn, zou ik op schema lopen aangezien mijn cyclus de laatste keren tussen de 31 en 38 dagen zit. Vorige cyclus was mijn eisprong op dag 24, (lange 38 dagen cyclus voor mij) en ik zit nu op dag 17.

Verder kun je inderdaad weinig zeggen over je slijm als je de vorige dag geklust hebt in de avond. Sperma ziet er hetzelfde uit als eggwhite. Gelukkig hebben wij gister alleen oraal gevreeën, haha! ;) Maar zou je je al die dagen vergist hebben dan? Ik zie dat je het veranderd hebt qua code in creamy. En je had ook positieve ovulatietesten 2 dagen... heb je wel negatieve testen gehad na je vmk?

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi, om eerlijk te zijn, heb ik niet eerder getest. Ik zou helemaal niet testen omdat ik de laatste tijd stees rond dag 25 zit. Maar kon me CD 23 niet inhouden en heb getest en had toen een smiley. Normaal mag je niet naar de streepjes kijken. Echter normaal knallen die bij CB als ik een smiley heb en dat was nu ook niet. Denk je dat ik misschien alle dagen positief getest zou hebben? Zou wel toevallig zijn dat dat precies tot CD 24 geduurd heeft.

Ik zie dat jij ook een positieve test had na je vmk. Maar ik ik had een heel vroege hoor 2 dagen overtijd en het streepje op de vroege zwangerschapstest was licht. Maar dat er iets gezeten heeft, is voor mij wel duidelijk.

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ babke
    Als je maar 2 dagen overtijd was dan verwacht ik niet dat je al die tijd positief getest hebt.
    Verder heb ik niet zo'n kijk op die test van CB? Je hebt het over een smilye en streepjes en dat ej eigenlijk niet naar die streepjes moet kijken? Kun je hier meer over vertellen, want ik begrijp dit niet. Welk merk is het? Of heb je een site met uitleg?
    Ik heb de ovulatietest gebruitk om te kijken of ik nog hcg in mijn lichaam had, was er al snel uit zoals je ziet.

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik vind het inderdaad ook niet waarschijnlijk bij zo'n snelle afbreuk van de zwangerschap. Ik gebruik clear blue digital. Als de test neg is zie je een rondje en bij positief een smiley. Het teststaafje kun je eruit halen en daar staan dan ook streepjes op. Hier moet je niet naar kijken zeggen ze, maar naar de smiley op het digitale deel. Alleen heb ik normaal als er een smiley is twee dikke strepen staan. Nu stond er 1 dikke en een lichte streep. Als ik negatief test, staat dit er ook. De lichte streep was wel ietsje donkerder dan normaal, maar niet heel veel,

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou..dag 12 en totale verwarring: een baarmoedermond die best al voelt of het binnenkort zo ver kan zijn, afwisselend een soort van eggwhite afscheiding en dan weer creamy. Maar nog altijd vrijwel witte ovutesten. Ik word er dol van....

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh, dan komt het er vast aan. Ik duim voor je! Je kaartje is ook wel hoopvol.

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ babke
    Beter haal je die dingen dan gewoon niet uit elkaar. :) Als ze zeggen dat je daar niet naar moet kijken wil dat zeggen dat er vanalles kan zijn met die streepjes zonder dat het wat te zeggen heeft. Gewoon niet doen dus...

@ hellen1971
    Kom op meid... het is pas dag 12. Ik snap dat je ongeduldig wordt en verder wilt, maar laat het een beetje gaan zou ik zeggen. Het ziet er wel naar uit dat je er tegenaan zit te hikken, dus wie weet... ;)
    Ik ga deze ronde gewoon geen ovutest doen, mijn temp zegt wel als de eisprong er is. Dit doe ik bewust om me niet gek te laten maken. vandaag heb ik ook weer creamy genoteerd, hoewel ik vanochtend eerder watery had. Wellicht pas ik het in de loop van de dag aan. (Ik ga nu tegen de regels in want je moet je meest vruchtbare slijm noteren, ook al was het maar 1 keer te zien (misschien doe ik het om mezelf niet teveel hoop te geven?)

Hoe zat het ook weer met de letters van de baarmoedermond? De eerste letter staat voor hoe hoog of laag hij staat, de tweede letter voor of hij had of zacht aanvoelt? En de 3e toch voor het open of dicht staan ervan? Volgens mij heb ik hem toch zo ongeveer? Want dan ga je er wel al heen Hellen, maar is hij er toch nog niet helemaal klaar voor.

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi sandana, je moet ze eruit halen anders kun je niet met een nieuwe testen. Je hebt 20 teststaafje en maar 1 digitaal apparaatje. In principe zou het een gewone normale test zijn waarbij het apparaat de hoeveelheid LH uitleest voor je, hoef je het zelf dus niet te doen.

Wat jij doet met slijm, doe ik trouwens ook. Dan zet ik vruchtbaarste voor mezelf in de notitie.

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Klopt Sandana. Hij staat hoog, is medium en iets geopend. Maar ja..ik heb nog maximaal 1 jaar om zwanger te raken, dus echt relaxt ben je er dan niet onder; de tijd hijgt in je nek.

Tel daarbij op een man die door allerlei stress etc geen druppel libido meer heeft en dan snap je dat het mij er alles aan gelegen is het tijdstip te vinden om hem zover te krijgen dat we het in ieder geval op een zo gusntig mogelijk moment doen ;)

Maar goed. ik lees dus ok her en der dat zelfs een VMK je cyclus ion de war kan gooien. Dus vandaar ook mijn eerste vraag

15. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb clearblue maar even gebeld. De lichtere streep kan inderdaad aantonen dat het LH een stuk lager was dan normaal en misschien niet hoog genoeg om een eisprong te bewerkstelligen bij mij.

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dat kan inderdaad. Een LH piek zegt nog niet dat je ook daadwerkelijk een eisprong krijgt.

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ Babke
    Ah, dus ik begrijp dat je meerdere staafjes in 1 apparaatje moet gebruiken. Dan kun je inderdaad niet naast die lijntjes kijken nee.
    Fijn dat je wel wat meer duidelijkheid hebt over de LH waardes. Ikzelf heb in mijn vorige cyclus een matige uitslag gehad (hier op het forum wordt gezegd dat je die dan als negatief moet tellen), maar de volgende dag was het weer weg. Toch had ik een eisprong, dus de piek heb ik gemist met testen. Toch heb ik vlak na de middag getest wat aangeraden wordt.

@ Hellen
    Ja inderdaad... zoals je het zegt geeft dat inderdaad meer reden tot spanningen voor wat betreft deze zaken. Een jaar is zo voorbij. Waarom heb je nog maar 1 jaar als ik vragen mag? En hoe lang zijn jullie al bezig?
    En jammer dat je man zo'n stressvol leven leidt... waar ligt dat aan, is er wat aan te doen om het voor hem makkelijker te maken? Ik weet verder niet of het invloed heeft op zijn spermakwaliteit of zo hoor.

18. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Bij zo'n prille vmk (heb er twee gehad in 2010) merkte ik geen verschil in mijn cyclus, mijn lichaam reageerde net als na een gewone menstruatie (zo zag ik het zelf ook een beetje). Hopelijk mag het voor jullie snel weer raak zijn!

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hij wil hooguit proberen tot ie 45 is. Zaterdag wordt ie 44 ;) Ik ben 40

20. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik had net een hele sliert vruchtbaar slijm en de bmm voelt best zacht, dus ik hoop dat mijn gevoel gelijk heeft en mijn eitje eindelijk komt :D

Of dit nu door de vmk komt, weet ik niet. Het is op zijn hoogst toevallig te noemen. Ik kan het me ook haast niet voorstellen in dit prille stadium. Maar goed, ik heb eerder zo'n gekke cyclus gehad en toen had ik geen vmk. Mijn lijf zal wel gewoon wat afwijkend zijn haha.
    Maar Helen, ik duim voor je dat hij niet afwijkt en dat je je man kunt verlijden ;). Zou het schelen als hij denkt dat je geen eisprong hebt, omdat die nog moet komen. (dat je hem dat dus wijs maakt). Dat je dus gewoon sex wilt om de sex?

Deel Deze Pagina