Ik volg het niet zo goed meer Ik ben aan het tempen en vraag me af hoe groot de temperatuur schommeling is. Ik ben een week na mijn menstru pas begonnen en het ziet er als volgt uit. 36.2 36.4 36.4 36.4 - 36.5 36.5 36.4 36.4 36.5 - - 36.4 36.4 Er is helemaal geen overduidelijke temperatuurswisseling. En ben sinds zaterdag erg misselijk. Maar zal vast een virusje zijn.
Ik denk dat je nog geen eisprong hebt gehad. Je temperatuur blijft nog zo stabiel. Maar zit je nu al op dag 21 als ik het goed tel? Anders kun je ook nog ovutesten proberen.
Ik zit al op dag 24. Ik ben ook aan het tempen om te kijken of ik uberhaupt een eisprong heb. Hoeveel temp verschil is er meestal? Ik gebruik wel een oorthermometer maar dat zou toch niks uit mogen maken?
Oei oorthermometers schijnen helemaal niet goed te zijn. Ik hoor wel verhalen van mensen die twee keer achter elkaar testen en twee keer een andere temperatuur krijgen of temperatuur verschil en het ene oor vergeleken met het andere oor. Je kunt beter een gewone digitale thermometer gebruiken. Het beste is 1 met twee cijfers achter de punt, maar die heb ik zelf ook niet hoor en dat werkt prima.
Aan je temp te zien heb je idd nog geen eisprong gehad, maar zou wel lekker doortempen. Je zit nu al op dag 24, dus kan best zijn dat ie zomaar ineens komt. Als tip geef ik je ook mee, een digitale thermometer en dan rectaal meten. Dit is toch de meest betrouwbare manier.
En het gekke is de 11e en vandaag heb ik een ovulatietest gedaan en beide keren was er een middelvaag teststreepje aanwezig waarvan de gebruiksaanwijzing zegt. de LH concentratie wordt gemeten maar ligt nog onder de waarden die zorgen voor een eisprong. GRR zou er nou geen makkelijkere manier zijn om er achter te komen of ik wel of geen eisprong heb. Vind het zo balen dat je elke keer weer een paar maanden verder bent. Inmiddels zijn we al 1,5 jaar bezig en ik begin me een beetje zorgen te maken.
Helaas bij ovutesten is het zo dat er altijd wel een bepaalde hoeveelheid LH in je Urine zit, daarom moeten beide strepen even donker of de T streep donkerder zijn. Zie evt mijn album voor resultaat. Maar geloof me, een posi ovutest herken je meteen en zeker als je die dan vergelijkt met ovutesten die echt nega zijn of waar je bij hebt getwijfeld. Je kan ook als je echt twijfeld voor die momenten nog een digitale ovutest doen, alleen dat moet je er dan voor over hebben omdat die best wel duur zijn. Merk jij verder geen verschil in je afscheiding? Ik niet dus ik moet het echt hebben van mijn ovutesten en tempen.
Nee ik merk daar geen verschil in. En was met mijn cycluskalender (zonder temp) naar de HA gegaan en hij dacht dat ik geen 'echte' menstruatie had. Dus medicijnen gekregen en vorige maand leek het normaal en ben op advies van de HA begonnen met tempen. Maar ben het ook al weer 3 keer vergeten.. Maar ik zie dat jij de dipsticks gebruikt, zijn die wel oké? Ik vind die andere voor elke dag te gebruiken vrij duur.
Ik heb idd de dipsticks van sensitest en die zijn zo`n 1 euro per stuk. Ik bestel er maandagelijk dan 12 voor 12 euro dus das goed te doen. www. sensitest.nl en ja, ik zweer bij de testen. Ik hoor ook veel goede verhalen van andere meiden hier die sensitest gebruiken.