Wanneer starten met utrogestan?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Secretangel, 27 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Vorige 2 rondes heb ik pregnyl gebruikt voor een eisprong, maar die kwam volgens het temperaturen veel later dan de gemiddelde 36 uur.

Deze ronde had ik op cd 16 een follikel van 16 mm en bms van 10 mm. Ik heb diezelfde dag en cd 17 nog 112,5 I.E. gonal gezet. Op cd18 om 10.15 uur weer 5000 I.E. pregnyl gezet.

Van de arts had ik gisterenavond al moeten beginnen met utrogestan. Maar ik heb het idee dat ik dan te vroeg begin, omdat mijn eisprong nog niet is geweest. Wanneer zal ik dan wel beginnen? Kun je te vroeg of te laat beginnen? En wat heeft dat voor invloed? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt voor het meedenken!

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Als je op cd 18 de eerste pregnyl hebt gespoten. Dan is je eisprong op cd 20. En dan moet je op cd 20 beginnen met 2x daags 2 bolletjes.

En pregnyl kan effect hebben op je temperatuur. Dus daarom kan het niet kloppen. Maar waarom temperaturen? Ik neem aan dat je echo's krijgt en eventueel ovulatietesten doet.

3. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik krijg idd echo's. Maar alleen van te voren en niet of er ook daadwerkelijk een eisprong heeft plaatsgevonden. Ovulatietestjes doen het bij mij nu niet. Zeker niet als de pregnyl in m'n lijf zit. Dan is alles positief 😊. Temperaturen vind ik fijn om te zien wat er gebeurd. Ik hoor wel vaker dat temperaturen anders kan zijn met hormonen. Maar dan is het raar dat ik toch een eisprong kan vinden toch? Volgens mij zijn er meer meiden die gewoon temperaturen met hormonen. Dank je wel voor het reageren 😊.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.017
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Volgens je temp is er nog geen eisprong geweest dus zeker nog niet beginnen.
    Even afwachten tot de eerste verhoging komt en dan pas starten met de utro ;)
    Dus pas de dag (dagen) na je eisprong beginnen ;)

5. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Dank je wel!

6. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Dit is zo'n temperatuur dat ik het niet weet... zou hij verder gaan stijgen? Vandaag al beginnen of toch nog wachten? Sorry voor al mijn getwijfel.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.017
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou nog even wachten.
    Hoe laat heb je de pregnyl gezet op dag 18?

8. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    om 10.15 uur :)

9. Amare

Amare Niet meer actief

Ik moest de ene keer na de IUI (en eisprong) gelijk starten en de andere keer de dag na de eisprong.
    Ik moet trouwens 3x2 bolletjes gebruiken.

10. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik wil ook graag na mijn eisprong beginnen. Ik weet alleen niet goed wanneer die is. Ik moet nu 2x 2 bolletjes gaan gebruiken.

Deel Deze Pagina