Even een vraagje uit nieuwsgierigheid. Is je basale temperatuur elke ronde (ongeveer) hetzelfde, of kan dit wel eens verschillen?
@SkyA als je langer tempt, zie je idd een patroon en welke temperaturen bij jou passen. Echter, jaargetijden, medicijnen, sommige kruiden en gezondheid (en de accuraatheid van het tempen) kunnen hun uitwerking op je basale temperatuur hebben en deze hoger of lager doen uitkomen.
Basale temp is het gemiddelde genomen van je tempen tussen laatste ongi en je ei in. Deze is vrijwel elke maand hetzelfde idd.
Correctie: je basale temperatuur is je temp direct na ontwaken, voordat je opstaat genomen. Dus je hele cyclus door. Deze is lager tussen ongi en ei en stijgt met ca 0,2-0,5 graden na je eisprong.
Ik temp nu voor de 3de ronde. De afgelope 2 rondes was mijn basale temperatuur, dus voor de eisprong, steeds ongeveer 36.4 a 36.5. In de eerste ronde ging die na mijn eisprong tot 36.8, vorige ronde na eisprong tot 37.2. Nu is mijn temp sinds een paar dagen al 36.7 a 36.8. Maar dit kan dus wel?
Je temp kan door verschillende factoren hoger uitvallen. Slaap je onder een dikkere deken? Gebruik je bepaalde supplementen? Heb je niks onder de leden? Nogmaals, je basale temperatuur heb je je hele cyclus door hoor. Deze is voor je ei lager dan na je ei.
Nee alles is hetzelfde, ons raam staat zelfs open ‘s nachts. Gebruik ook niks van supplementen.. maar we zullen het zien na de eisprong of de temp dan goed stijgt! Bedankt voor het antwoord!