Meiden, Maart ben ik uitgerekend van ons 2e wondertje. Mijn dochter is dan 19 maanden. Ik was eigenlijk niet van plan om zo'n duo of combiwagen aan te schaffen. Ik vind ze namelijk persoonlijk foeilelijk! Mijn idee was om de kleine te dragen en mijn dochter in de buggy/wandelwagen. Nou heb ik een Beco Butterfly, aangeschaft toen mijn dochter een maand of 3 was. Maar kan een pasgeboren kindje daar ook goed in? Er zit zo'n zitverkleiner in. Ander moet ik misschien toch maar een draagdoek aanschaffen, maar zonde van het geld als het ook lukt met de Beco... Dus iemand ervaring met een pasgeborene in een Beco Butterfly?
ben zeer benieuwd naar ervaringsreakties. Denk er zelf ook over om de beco aan te schaffen, maar wil wel meteen na de geboorte gaan dragen. Volgens de beco zelf, kun je met de baby-insert prima een pasgeborenen dragen. Maar op het dragen en voeden forum wordt het toch afgeraden en zou een draagdoek voor een pasgeboren baby fijner zijn.
Ik heb een ergo carrier met baby insert en die vond ik verschrikkelijk in gebruik. Dus dat heb ik niet gedaan. Had elke keer het idee dat zoonlief er uit kon schieten. Werkt de Beco niet met hetzelfde principe?
Kan inderdaad met de baby-inzet. Maar persoonlijk zou ik er niet voor kiezen. Lotte erin gehad ook vanaf maand of 3. Ik vind het anders toch wat wiebelig voor het hoofdje denk ik. Ik heb wel een foeillelijke (2-dehands) duowagen omdat ik het nog erger vind om gebonden te zijn aan thuis. Maar heb wel zelfde dilemma en denk ook wel eens; zal ik nog een draagdoek aanschaffen?? Je kan natuurlijk ook je oudste in de beco doen, bijv. op je rug. Lotte (14 maaden) past er nog prima in. Maar op de buik lukt nu even niet Op de rug nog nooit geprobeerd. Maar lijkt me straks ook nog best een optie.
Hi meiden, dank voor het meedenken! Ik had op aanraden van Sannehai ook even de vraag gesteld bij de draagdoek-mama's. Daar gaven ze het advies voor een draagdoek. Ik weet niet precies hoe de Beco "loopt" met een pasgeboren kleintje, maar als ik het goed begrijp is het niet echt stabiel voor het nekje? Hmm, misschien toch maar een doek dan... Idd ook een idee om mijn dochter in de Beco op mn rug te doen, maar ze vind het gedragen worden niet zo heel erg leuk meer. Bewegelijk meisje die graag alles wil zien. En ik denk dat dat over 7,5 maand alleen maar erger is. Als het allemaal niet werkt, kan ik tegen die tijd altijd nog zo'n duowagen aanschaffen. Maar liever niet...
SSC's worden over het algemeen niet heel enthousiast aangeraden voor pasgeborenen. Als je het vanaf de kraamweek wilt gaan gebruiken, is het volgens mij beter om tweedehands een rekbare draagdoek te kopen. Je kunt daar voor 20,- al mee klaar zijn en daarna gewoon weer op MP zetten.
Ha meiden, Ik heb een Beco (Butterfly) babycarrier en heb deze al vrij snel gebruikt met de baby-inzet. Ik droeg hem dan op mijn buik. Dit gaat prima en omdat je de kleine dicht tegen je aandraagt heb ik het niet als onstabiel ervaren. Bovendien zit er een soort van flap aan de bovenkant die het hoofdje extra steun geeft. Ik probeer even terug te denken hoe oud hij was toen hij er voor het eerst inging, maar ik weet het niet meer precies..denk iets van 2 maanden oud. De Beco geeft overigens aan dat de baby minimaal 3,5 kilo moet wegen.
2 maanden; ja dat vind ik ook al een beter idee, dan is het hoofdje al best wel sterk. Vind ik al heel ander verhaal dan echt net geboren.