rijbewijs halen?

Discussie in 'De lounge' gestart door auraly, 14 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ik heb nu alles netjes op een rijtje
    heb m'n eigen appartementje, heb terug een goedbetaalde job
    maar toch ondervind ik nog 1 heuveltje

het is nu zondag , heel erg mooi weer en ik zou zo graag naar ergens kunnen gaan met de kinderen
    we zijn net naar het park geweest maar ik zou zo graag deze zomer toch naar een pretpark ofzo kunnen

ook winkelen met 2 kinderen en dan heel de toestand tot bij mij thuis dragen
    het klinkt als een luxe maar toch zou ik zo graag mijn rijbewijs halen

dan kan ik zelf in de wagen springen de kinderen vastzetten en off we go

maar hoe zit het nu eigenlijk met kostprijs enzo, is het heel erg moeilijk ..
    via een rijschool hangt er een serieus prijskaartje aan.
    zijn er hier vrouwen die het gehaald hebben en in hoeveel keer was het?
    gaat het me meer vrijheid geven?

2. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Woon je in Belgie of Nederland?

Ik wil oo graag me rijbewijs halen en ik ga met lessen en theorie + Examen alles in een doen.
    Dat kost wel`1000 euro maar goed dan wordt je wel goed klaar gestoomd en het is een soort spoed opleiding.

3. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    in belgie .. heb gehoord dat het in belgie moeilijker en duurder is

maar dat is bij veel dingen zo

4. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    1000 € ? moet je dat ineens betalen , of kan het in stukjes?

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    het gaat je zeer zeker heel veel vrijheid geven, en het is aan jou of je dat kostenplaatje kunt bekostigen...

men kan hier vertellen dat ze in 1x geslaagd zijn of 5x dat doet niet ter zake want dat zal op jou niet van toepassing zijn omdat je ook een beetje "geluk" moet hebben.....

als je het red om te doen zou ik het zeker niet laten meid....en je kan eventueel (als dat financieel gaat tenminste) ook kiezen voor een pakket met garantie wat inhoud dat je een bepaald aantal lessen "inkoopt" met verzekering van uiteindelijk je rijbewijs zonder extra kosten erboven op...

maar voor hetzelfde geld ben je wel een "natuurtalent" en heb je er niet zo veel van nodig....kijk het als het kan eerst eens een paar "gewone" lessen aan wat een instructeur zegt en aan de hand daarvan bepaal je dan of je per keer lest of dat je een totaalpakket wilt...

succes in ieder geval

6. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hoi,

ik kan me voorstellen dat je je rijbewijs wilt halen, het geeft zoveel vrijheid, maar dr hangt natuurlijk ook een kostenplaatje aan. onderhoud ed. ik heb mn rijbewijs in 1998 gehaald, gelukkig in 1x, theorie in 2x. destijds betaalde ik voor een les 53 gulden, zal nu wel een andere prijs zijn, wat afrijden kostte weet ik niet (meer).

het is iig niet goedkoop, maar wel erg handig om een autootje te hebben.

7. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    dank je .. ik heb wel al eens achter het stuur gezeten :-D
    met de wagen van m'n oom op een parking .. mocht lekker niet maar ik wilde weten of ik schrik had achter het stuur

dat ging heel erg goed, ik viel geen enkele keer stil en schakelen ging heel erg goed

hij dacht dat ik het al veel vaker had gedaan .. dat was jaren geleden maar ben eigenlijk nooit verder gegaan omdat m'n ex een rijbewijs had en we altijd samen weg waren
    nu ik terug alleen ben mis ik de luxe van een wagen wel

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik was ruim 2000 gulden kwijt, maar dit is al bijna 10 jaar geleden. Ik zou je aanraden diverse rijscholen met elkaar te vergelijken qua prijs en aantal uur les ed. Hier kan een groot verschil inzitten hoor!

Wat betreft vrijheid, ja ik denk zeker dat het je een stuk vrijheid geeft, je gaat makkelijker ergens naartoe, ook al is het een stukje rijden.

Iedereen heeft het moeten leren en als je iets nog niet kan is het uiteraard moeilijk. Als het makkelijk was hadden we geen rijscholen nodig, of je het snel oppakt is een ander verhaal. De een heeft maar 10 lessen nodig, de ander 40. Een rijschool neemt vaak eerst een soort testles af zodat de instructeur kan inschatten hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt.

Ik ben zelf geen voorstander van de spoedcursussen... stel je voor; je hebt in 1 week je rbw gehaald en steeds mooi weer gehad, vervolgens ga je alleen de weg op en het gaat heel hard sneeuwen, of het ijzelt... dan weet je dus niet wat je moet doen (of moet laten).

9. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ja ik zou voor zo'n basis pakket gaan .. waar je en voor de theorie lessen krijgt , ik geloof 20 uur rijlessen .. 2 uur rijles voor het examen

maar dat kost me dan 1125 €

moet je dat allemaal ineens leggen, anders kan ik het wel mooi vergeten vrees ik

10. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    nee een doorgegeven opleiding sorry .. keek effe verkeerd

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dat is iets dat je met de betreffende rijschool moet bespreken of het in stukjes is te betalen.

12. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Auraly: IN nederland is het moeilijker en veel duurder, ik heb in Nederland ook lessen gevolgd en examen gedaan ( vet gezakt ;) ) en ik was daar wel wat meervoor kwijt.
    Je kan natuurlijk ook een tijdelijk rijbewijs krijgen en dan 9 maanden lang les volgen via iemand die al een rijbewijs heeft (moet wel al 5 jaar zijn) na die 9 maanden doe je examen dus dat scheelt al heel veel geld.
    Maar dan moet je wel iemand vinden die jou les wilt geven en het duurt ook wat langer.

Enne ik ben Nederlandse woon sinds ander half jaar in Belgie maar ik vindt dat hier alles veel makkelijker gaat ;) :D

13. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik ben 2 jaar geleden gestopt met rijlessen want ik vond het te duur. het was 52 euro per les en ik kon dat geld beter gebruiken.

maar als je het geld wel hebt, zou ik het zeker proberen! ik zou eens goed rondneuzen naar de prijzen, en soms loont het om een stukje te reizen voor rijles. Hier is het in studentensteden vaak goedkoper omdat ze daar veel meer concurrentie hebben.

een auto kan heel duur zijn, maar het scheelt wel wat voor eentje. sommige autootjes gaan heel lang mee en zijn niet zo duur in het gebruik. Mijn zus heeft jaren gereden in een suzuki alto en die werd pas afgekeurd toen het ding 19 jaar oud was. en omdat hij klein is is hij zuinig en niet zoveel voertuigenbelasting als een zware auto...

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hoe het in belgië is weet ik niet, maar hier in nederland kost het een hoop geld en gemiddeld heb je hier toch wel zeker als je nog nooit gereden hebt 30 lessen nodig + de kosten van de rijexamen(s).

Het kost een hoop geld, en dan de aanschaf van een auto + verzekering.

Het geeft je wel een hoop vrijheid. Ik zou echt niet meer zonder mijn auto kunnen. Zo gemakkelijk gewoon.

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    lessen zijn hier ongeveer 35 euro per les.
    ik betaalde 9 jaar geleden gewoon per les. kon het heel mooi spreiden op die manier.
    het is een dure bezigheid, maar geeft je wel heel veel vrijheid.

het systeem in belgie vind ik persoonlijk maar niks. laatst nog een documentaire over geweest en vergeleken met nederland ligt ligt de gemiddelde rijvaardigheid toch een flink stuk onder die van nederland. lessen bij een 'ervaren' chauffeur kan je besparen op de centen, maar denk er goed aan dat je straks wel je kleintjes mee neemt in de auto en dan staat veiligheid toch voor een goedkoop rijbewijs vind ik ;)

16. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Ik heb nu 4 maanden mijn rijbewijs:) Ik was 36 weken zwanger toen ik in 1x slaagde:) Ik zou het als ik jou was, zeker doen. het brengt veel vrijheid met zich mee, lekker gaan en staan waar je wilt, ook als het regent;)
    Ik heb 27 lessen gehad, a anderhalf uur van 62,50 euro
    Dus reken maar uit...ach ja...wat is prijzig...je vrijheid is onbetaalbaar toch? :)

en oja, theorie ook in 1x:)

17. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ja ik ben op het net zo wat aan het rondsnuffelen :-D heb ook via zo'n site een theorie examen (voor de fun) afgelegd en wat denk je .. 2 fouten was wel gezakt maar 2 fouten van de 40 vind ik toch behoorlijk goed

ik wil m'n rijbewijs echt heel erg graag .. hoop alleen dat het een beetje haalbaar is .. want natuurlijk stopt het niet bij de kost van de rijlessen zelf eh
    ik moet ook een wagen hebben en natuurlijk de verzekering
    dat wordt dus effe sparen .. maar ik zie het helemaal zitten en een keer ik het rijbewijs op zak heb kan ik altijd nog zien wanneer ik net dat budget heb voor de rest

18. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Hier in Apeldoorn hebben we een rijschool die vragen maar 25 euro per les! Ik weet niet of ze die in andere steden hebben, zal het eens voor je opzoeken en ook hoe ze heten.

19. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    dank je meisje :-D

20. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684