Hè mijsje wat goed...dat duurt niet lang meer! In Nijmegen zal je waarde nog veel lager zijn!! Ik zit nu op 3 yes! In Nijmegen zat ik 3 weken terug al op 2, dus gyn denkt dat ik al 2 weken op nul zit in Nijmegen. Moet nog 1 maal prikken en dan krijgen we alle waardes van Nijmegen en als dat god is dan gaan mijn 6 maanden in!! Hoeraaaa Dus gaat erg lekker hier!
Hi ladymoi, Dat klinkt goed!! Toen je in Nijmegen op 2 zat, hoeveel was je waarde dan in je eigen ziekenhuis? Ik vind het zooo lang duren voordat er iets uit Nijmegen komt. Mijn laatste waarde van Nijmegen is van 12 dec.
Hoi dames, sorry dat ik hier zomaar binnen kom vallen, maar ik heb een vraagje voor mijn collega en hoop dat jullie haar kunnen helpen! Zij was zwanger, helaas kwamen ze er met de 8wk echo achter dat het vruchtje bij 6 wk was gestopt met groeien. Ongeveer ern week later is ze gecurreteerd. Dit is nu ongeveer 2 wk geleden. Het was allemaal goed gegaan. Nu belde vandaag haar gyn en zei dat ze verder gaan onderzoeken naat een mola.zwangerschap, maar dat er eigenlijk geen aanleiding toe is. Is het niet raar dat ze dat gaan onderzoeken terwijl ze zeggen dat er geen aanleiding toe is. Het zag er goed en schoon uit. Zij maakt zich nu ontzettend zorgen! Is dit terecht of is h et routine dat ze het onderzoeken? Alvast bedankt! Liefs, Wendy
Mijn was was 14! Dus een flink verschil!! Ja joh dat duurt echt heel lang, terwijl ze daar van uit gaan!!
Hoi Wendy, Ook bij mij zagen ze het bij de echo. Tenminste het leek op mola en onderzoek van het weefsel moet dat bevestigen. Daarna hcg getest, dat was heel hoog, ook een indicatie van mola. Ik zou je collega aanraden de gyn te bellen en te vragen waarom hij denkt dat het mola is. Ik neem aan dat hij zijn vermoeden ergens op gebaseerd heeft. Het is naar mijn weten zeker niet standaard dat hierop onderzocht wordt. Succes!
Dankjewel, ze is momenteel weer naar het ziekenhuis. Ik hoor vanmiddag hoe het is gegaan en waar het over gaat. Liefs
hoi meiden hier ook miss een mola.. ik heb sinds 5 december positieve testen gehad maar op de echo van 17 december alleen een leeg vruchtzakje.. 2 weken later leeg vruchtzakje na nog 3 echos nog steeds leeg vruchtzakje maar nooit heeft iemand iets gezegd over een mola.. ik heb toen 2 keer cytotec gekregen om miskraam op te wekken maar beide keren mislukt.. nu zag alles er na de cytotec heel anders uit en leek het vruchtzakje geslonken en wit.. vorige week echo gehad bij gynecoloog en die dacht aan een mola.. ben vandaag gecurreteerd.. mijn hcg was zag ik in de brief 77000 ongeveer voor de curretage maar ik ben niet extreem misselijk geweest.. bij mijn laatste 2 zwangerschappen vergeleken waar ik overal voor spugen moest heb ik dat deze keer maar 1 keer gehad na een autorit.. ze zeggen dat je bij een mola vaak extreem misselijk bent maar ik was ondertussen al ongeveer 13 weken zwanger dan wel van een lege vruchtzak wat beetje in groote toenam.. ik moet nu dus 14 dagen wachten op de uitslag van de patholoog want daar is mijn weefsel heen gestuurd.. ik ben best bang voor de uitslag en al helemaal dat ik eerst nog 2 weken in spanning moet zitten.. ook mijn hcg is na de curretage niet geprikt en de assistent gynecoloog zei dat de bloedwaarders niet zo afwijkend waren dat ze direct aan een mola dachten maar het kon wel.. wat denken jullie? jullie hebben helaas ervaring.. dankjewel alvast.. groetjes..
Is er nog iemand actief op dit topic? Zo ja dan zou ik graag willen meeschrijven. Hier namelijk 3.5 week na de curettage nog een HCG waarde van 4000+ Bloed is nu naar Nijmegen en dat zal voorlopig nog wel wekelijks zo blijven vermoed ik. Dinsdag word ik gebeld door de gyn met hopelijk al wat nieuws... (ook al denk ik van niet want die waarde van Nijmegen laat lang op zich wachten begrijp ik?)
Hoi meiden, sorry dat ik zo lang niets heb laten horen. Zo te lezen gaat het met de meeste dames de goede kant op en blijft het HCG dalen. In mijn geval was in drie weken tijd mijn HCG van 48000 gedaald naar 2500. Helaas bleek na het prikken in de vierde week dat mijn HCG weer was gestegen. Ik heb daarna vijf chemokuren gehad. Na drie chemokuren zat mijn HCG op nul. Je krijgt alleen twee extra kuren voor de zekerheid. Een kuur bestaat uit een hele week om de dag een injectie in je bil. De andere dag mag je een pilletje slikken. Dan heb je een week rust en begint alles weer van voren af aan. Ik hoop voor iedereen dat het niet zo ver komt dat dat je aan de chemo moet. Na de chemo moest ik ook een jaar wachten voordat ik weer zwanger mocht worden. Het goede nieuws is dat ik nu meer dan tien weken zwanger ben. Dus dames, er is altijd licht aan de horizon. sterkte allemaal.
hoi dames ik heb de uitslag van de patholoog.. geen mola gelukkig.. hcg ook goed gedaald dus een bevestiging dat het indd geen mola was.. priscilla aan die waarde kun je niet echt zeggen of het een mola was als je niet weet wat de waarde was voor de curretage of weet je die wel? zagen ze het ook op de echo of niet? groetjes..
Priscilla gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Wat ontzettend fijn voor jullie, na zo'n spannend jaar/1.5 jaar. Was jouw bloed ook opgestuurd naar Nijmegen en verschilde dat veel metbde hcg waarde uit je eigen zkh? Hoe heb jij de kuren ervaren? Veel last van moeheid, maag etc? Kon je wel je dagelijkse dingen doen of moet je dat eigenlijk maar vergeten? Meisjuh, gekukkig geen mola!! Wat een opluchting
Ik had met zeven weken wat bloedverlies en was ontzettend misselijk. Kon nog geen water binnenhouden. Toen contact opgenomen met de verloskundige. Kon direct komen voor een echo. Gelukkig had ik een hele goede echoscopiste. Zij vond dat de wand van mijn baarmoeder er rafelig uitzag. Twee uur later zat ik in het ziekenhuis. Daar hebben ze een inwendige echo gemaakt. Toen was al duidelijk dat het een mola was. Bij een mola gaat je placenta als druiventrosjes in je baarmoeder hangen. Zo is het mij uitgelegd. Direct bloedgeprikt en twee dagen later lag ik op de operatietafel om gecuretteerd te worden. Mijn bloed is nooit opgestuurd naar Nijmegen. Mijn weefsel volgens mij wel maar bij ons in Groningen in het umcg doen ze ook zelf onderzoek. Daar hadden ze geconstateerd, complete mola. Over de chemo: natuurlijk heb je wel bijwerkingen. Eerste kuur droge ogen, tweede kuur blaren in mijn mond. Helaas had ik de laatste kuren een ontzettende keelontsteking en kon ik bijna niet eten. Pijnstillers voor gekregen. Zodra de chemo klaar was, ging de keelontsteking ook over. De injecties zelf vallen heel erg mee. De chemo wordt in je bil gespoten, omdat daar een grote spier zit. Dat is een kwestie van een paar minuten. Daarna kon je weer naar huis. Op de afdeling oncologie zie je wel ergere dingen, dus was wel altijd blij dat ik direct weer weg kon. Uiteindelijk heb ik nu zo iets van, ja het overkomt je. Je hebt een hele kleine kans en je hebt de pech als jij de gene bent die het krijgt. Het allergrootste nadeel is dat je zolang moet wachten voordat je weer zwanger mag worden. Gelukkig had ik al een dochter, maar ben wel super blij dat ze toch nog een grote zus wordt.
Priscilla, het is inderdaad iets wat je overkomt en waar je niets tegen kan doen. Wat natuurlijk fijn is om te weten, is dat het goed te behandelen is. Dat kan je van andere ziekten/aandoeningen niet zeggen. Het wachten voor een nieuwe zwangerschap lijkt me wel zwaar ja, als je nog een kinderwens hebt, en als je dan eenmaal die positieve test hebt, zal er ook flink wat onzekerheid zijn lijkt me. Ergens moet ik me dan gelukkig prijzen met het feit dat onze kinderwens eigenlijk al compleet was en dat dat jaar in ons geval niet veel uitmaakt. Maar ik vrees met grote vrees dat ik die chemo zal moeten ondergaan. Ben weer wat vermoeider aan het worden dus ik vermoed echt dat de test van aankomende week niet erg in mijn voordeel zal uitvallen... We shall see!