Ja hoor, gerust! In de praktijk moet ik zeggen dat ik, juist door eerlijk te zijn over hoe ik over bepaalde zaken denk, hele leuke, opbouwende gesprekken heb met de desbetreffende man/ vrouw en dat het gewaardeerd wordt dat ik er eerlijk over ben. Je kunt je mening nl best duidelijk maken zonder iemand te veroordelen. Het wordt hier soms negatiever gemaakt dan dat het in de praktijk werkt. Volgens mij denkt mamabri er net zo over, maar bedoelt zij dat ze niet met praktiserende homo's omgaat, omdat ze die niet actief opzoekt of in haar omgeving heeft. Meestal zul je ze niet tegenkomen op de gereformeerde school waar je kinderen op zitten, of bij de koffieochtend van de kerk Ik zoek ze ook niet actief op, maar omdat er hier in het dorp toevallig verschillende stellen wonen, zijn ze op mijn pad gekomen.
Tuurlijk! Ik respecteer ieders mening, en er kan met mij altijd gepraat of gediscussieerd worden hierover en waarschijnlijk zouden we het over sommige aspecten niet eens worden. En dat geeft ook helemaal niet. Maar zo ver kom je al niet bij mensen die bij voorbaat al zeggen niet met mij om te willen gaan. Dan is er al geen gesprek mogelijk.
Jij (en ik ook wel) vindt dat een verschil, mamabri niet. Dat is iets waar je in deze discussie wel rekening mee moet houden. Er zijn veel mensen die vinden dat homoseksueel leven dezelfde keuze is al religieus leven. En dus kunnen daar andere meningen uit voortkomen. Ik ageer er juist erg tegen om dan dus een hele groep verschillende mensen af te schrijven op basis van 1 overeenkomst. De verschillen tussen deze mensen zijn groter dan die ene overeenkomst.
Ken Mamabri al een tijdje en ik durf eigenlijk te zweren dat ze gerust een ( homo op de koffie heeft) zonder problemen. Het stond er niet zo lekker maar als ik haar maar een beetje ken is ze verder echt well ( normaal hier in ondanks wat ze er persoonlijk van denkt) en dus zal het allemaal wel mee vallen en dus ook al zegt ze dat ze iemand niet op de koffie uitnodigt. Denk dat ze verder sociaal is aan gelegd en dus iedereen welkom is.
Ik snap je uit leg. Wel is het jammer ook al heb ik de rest van het topic gevolgd dat je pedo.s er bij haalt. Dat is een vergelijking van appels en peren. Ja dan zal ik denk ook nog van mijn kind houden maar idd zijn gedrag afkeuren omdat dat dat gedrag( niet geaccepteerd is niet door mij en door velen van mij niet omdat er dan onschuldige kinderen misbruikt woorden) En een kind geen vrijwillige toestemming geeft in z.n relatie omdat het emotioneel en lichamelijk te jong is. En je een andere macht.s positie hebt als volwassenen.
Maar nu zeg je dus precies wat ik probeerde uit te leggen. Ik vergelijk homo's en pedo's alleen om duidelijk te maken dat je dus niet per definitie aan je gevoel toe moet geven, ook al is het je geaardheid. Je hebt in beide gevallen de keus of je toegeeft aan je gevoel. Dan heb ik het niet over de gevolgen, want natuurlijk kiest een kind er niet voor om misbruikt te worden en zal een homosexuele relatie in de meeste gevallen gelijkwaardig zijn. De enige vergelijking die ik dus wilde maken is dat het bij beide om een geaardheid gaat. Verder is het idd appels met peren vergelijken. Volgens mij was jij degene die zei dat het toch zielig is als iemand zijn geaardheid moet onderdruken (als hij/zij homo is), maar een pedo moet dat ook en dat vindt iedereen (terecht) normaal. Terwijl het bij beide een "oergevoel" is.
Ik ken er ook nog een die denkt dat je van je kind een homo kan maken. ... was best in shock dat die nog bestaan...
Klopt, er was ook een homo die eens tegen mijn zus zei dat hij zo graag had gewild dat zij lesbisch werd... En nee ik verzin dit niet want ik zat er zelf bij toen ik dit hoorde.
Ik vind het zowel bij hetero-, homo- als pedoseksuelen"zielig als ze hun geaardheid moeten onderdrukken. Maar het punt is juist de consequenties van gedrag. Niemand wordt er slechter van als iemand een homoseksuele relatie aangaat en dus mogen mensen homoseksuele relaties aangaan en elkaar op straat kussen. Ik vind trouwens ook niet dat elke pedofiel of pedoseksueel zomaar gediscrimineerd mag worden. Ik werk in een situatie waar nooit kinderen komen. Ik zou niet weten waarom een pedoseksueel niet bij mij op kantoor zou kunnen werken. Zelfs op koffie komen, maar dan houd ik de kinderen mogelijk wel weg.
Ongelofelijk! worden hier nu serieus homo's en pedo's onder hetzelfde geschaard? Iemand die kinderen misbruikt of iemand die een gelijkwaardige relatie met een volwassen iemand aangaat? Wat een trieste vergelijking.
Over dat niemand er slechter van wordt. Ik kan me zo indenken dat de sociale controle bij zeer streng gelovigen groot is en dat schaamte om de hoek komt kijken als blijkt dat jouw kind een homosexueel is. Dat er dan flink over geroddeld gaat worden, inclusief pastoor die aan huis komt om het kind 'om te praten'. Dit soort dingen gebeurden nl wel en wellicht nog steeds... Dus ja, in die zin zullen ze er misschien wel slechter van worden.
Ja, maar dan is het dus de omgeving die slecht reageert, niet het homoseksuele gedrag an sich. Daarom is homoseksualiteit substantieel anders dan pedoseksualiteit en geheel hetzelfde als heteroseksualiteit.
Nee, vermoedelijk (er zijn sterke onderzoeken die erop duiden) is zowel heteroseksualiteit, homoseksualiteit als pedoseksualiteit aangeboren. Daarin is dus juist iedereen gelijk. Alleen heeft het uitvoeren van pedoseksualiteit geen plaats in de samenleving omdat het schade oplevert aan direct betrokkenen. Dat terwijl homoseksualiteit en heteroseksualiteit dat niet (per se) doet. Het is dus een heel klein beetje hetzelfde, maar veel meer iets heel anders.
Ik geloof uiteidelijk wel dat homoseksueel gedrag uiteindelijk geen goedheid zal brengen in dit leven en het hiernamaals voor de bewuste persoon.
Om alleen op de titel te reageren, ik zie liever niemand zo innig zoenen, of je nu hetro lesbi of homo bent
Ik woon in een zeer christelijk dorp aan de rand van de biblebelt en hier wonen verschillende homoparen die ook door de christenen heel normaal behandeld worden. Ik heb nog nooit iets van homohaat oid gemerkt, dus ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar het is mij iig vreemd. Wat betreft het "ompraten": op basis van mijn geloof ben ik er van overtuigt dat God het niet goed vindt dat je als homo een sexuele relatie aangaat met iemand van hetzelfde geslacht. Ik geloof, net als umm, dat het je uiteindelijk niks goeds brengt. Daarom, juist omdat ik mijn kinderen het allerbeste toewens, zal ik er bij mijn kinderen op aandringen, mochten ze homo zijn, om geen sexuele relatie aan te gaan met een andere man. Ik denk zeker te weten dat dat geen belemmering zou zijn voor mijn kinderen om evt. Uit de kast te komen, omdat we hier overal altijd heel open over kunnen praten. Ook over dingen die ze gedaan hebben die mij teleurstellen.