Nieuw onderzoek: 1/3 Nederlanders ziet liever geen zoenende mannen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door amdaa, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik geloof datzelfde over alcohol, roken, polygamie, overspel en rtl7 kijken. Maar ikzelf heb er (meestal) geen last van als anderen dat doen. En ik vind het zeker geen reden om mensen als gehele groep te weren.

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb ooit een zwaargelovige leraar gehad die homofiel was, geen idee of hij ook homosexueel was.

Ik zat op een Christelijke school en van alle leraren was hij toch (één van) de vroomste.

Hij kon uiteindelijk de tegenstrijdigheid tussen zijn geaardheid en zijn geloof niet rijmen en heeft zelfmoord gepleegd.

Ik vind het zeer sneu dat iemand die een goed mens was zo de druk voelde vanuit zijn geloof/omgeving om niet zichzelf te zijn, dat hij er uiteindelijk niet meer uitkwam.

Op de Christelijke school waarop ik zat werden overigens door de dominee die godsdienstles gaf homosexuelen niet veroordeeld, door de gehele school niet, het was echt de privésituatie van de leraar.

De mensen die vanuit hun geloof homosexualiteit afkeuren, leggen een enorme druk op sommige van hun geloofsgenoten, die druk vind ik misplaatst.

Ik heb altijd zeer veel moeite met gelovigen die hun heilige boek zo interpreteren als dat ze het recht zouden hebben de levenstijl van anderen alleen op die basis te veroordelen.

En nu weer on topic, ik heb er geen enkele moeite mee als mensen in het openbaar genegenheid naar elkaar toe uiten, maar ik moet niet het idee hebben dat ze met het voorspel bezig zijn.

Tenslotte, RTL7 heeft ook programma's die ik wel graag kijk.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Zou je bij je kinderen echt aandringen op een leven zonder (ge)liefde? Zonder gezin? Dat zou ik voor mijn meiden dus echt nooit willen.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee maar ik denk dat bepaalde situaties ervoor zorgen dat je op voorhand al niet snel naar zo iemand toe zal trekken.

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik gun mijn kinderen een heel gelukkig leven met een gezin en veel liefde.
    Nog meer dan dat gun ik ze het eeuwige leven bij hun maker.
    Waarschijnlijk onbegrijpelijk voor iemand die niet gelooft, maar voor mij de essentie van het leven.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Nouja.. niet onbegrijpelijk. ;) Maar iets wat ik ZELF niet zou willen voor mijn kinderen. Ik denk dat veruit de meeste mensen er doodongelukkig van zouden worden, een leven waarin je geen partner mag liefhebben, geen lichamelijke liefde mag ervaren, geen kinderen kunt/mag krijgen.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Mooi gezegd! En GODzijdank doet het er in mjn wereld ook hiet toe en ik weet 300% zeker in de wereld van een God die lief heeft (welke God of Goden dat ook mogen zijn) ook niet. 🙏🏻

Ik leer mjn kinderen mensen te beoordelen en 'selecteren' op hun karakter en daden, ook helemaal niks meer of minder dan dat. Wij leven hier als gezin onder één dak met vier (!!!) zeer uiteenlopende religies, afkomst en wie weet sexuele voorkeur.....ik zou het niet eens precies weten. Boeit mij verder ook niet, ze hebben elk een heel goed hart. 😇 Het enige dat telt.

En bij deze nog even een link die het wetenschappelijke bewijst levert dat je als homosexueel geboren wordt en dit geen vrije keuze is: 😏

Gay brains structured like those of the opposite sex - life - 16 June 2008 - New Scientist

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Maar waarom mogen jij en ik.....als heterosexueel.....wèl aan onze gevoelens toegeven en een homosexueel niet?! :(

En idd pedo's en homo's zjn het bekende appel en peer verhaal. In het eerste geval is het een ongelijkwaardige situatie en wordt er een kind geschaad, in het tweede geval is dat natuurlijk niet zo.

9. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#249 Niekepiek, 14 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2015
    Oh dan heb ik mij vergist in de kwestie van geaardheid, ik dacht altijd dat het een samenloop van omstandigheden was, een stukje in de hersenen maar vooral traumatische ervaringen en een heftige jeugd die er voor zorgen dat een pedofiel een pedoseksueel wordt.
    Maar goed in principe doet dat er ook niet toe, want nog steeds vind ik het een kwats vergelijking, wat ik ook al eerder in mijn post uit heb gelegd, een homoseksueel kwetst niemand, een pedoseksueel wel dus dat is appels met peren vergelijken.

10. lies276

lies276 Niet meer actief

Volgens mij heb ik op beide kwesties al eerder geantwoord: de reden waarom ik niet achter een homosexuele relatie kan staan is omdat God dat afkeurt.

Wat betreft het homo/ pedo verhaal: ik heb al meerdere keren gezegd dat het me puur om de overeenkomst gaat dat het allebei een geaardheid is. Dat is alles.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Tja, dat is idd tegen een betonnen muur praten dan ;).

12. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Omdat ze het niet met jou eens is ondanks jouw voortreffelijke argumenten (ugh ugh) praat je tegen een betonnen muur? Of omdat zij gelovig is, jij zo ruimdenkend en jij haar dus bekrompen vindt omdat ze niet ombuigt? (jaja lees de contradictie )

13. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Born2beMom, ik weet niet of Nikki het zo bedoelt, maar ik herken wel t betonnen muur-gevoel. Ik ben een atheïst en voor mij bestaat God niet. Wanneer ik dan in een discussie tegen argumenten aanloop, zoals "omdat God het niet goedkeurt" krijg ik ook dat gevoel. De discussie is dan dus afgelopen, want ik kan niet met iemand een discussie voeren die op basis van iemand die voor mij niet bestaat, argumenten aandraagt. Tegelijkertijd begrijp ik dat Lies net zo goed niet de discussie kan voeren zonder God, omdat hij voor haar juist weer zo leidend is in haar leven.

Dus wordt tegen een betonnen muur opgelopen ...

14. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik kan me dat gevoel wel voorstellen.
    We staan gewoon heel anders in het leven.
    Voor mij is mijn geloof de drijfveer in mijn leven en de bijbel leidend wat betreft mijn keuzes.

Jezus ging om met hoeren en tollenaars en schaamde zich daarvoor niet en ging ze niet uit de weg. Hij praatte hun gedrag echter niet goed.
    Daarom zal ik ook met homo's altijd respectvol omgaan en zijn ze van harte welkom in mijn huis.
    Dat kan wat mij betreft gewoon samengaan met het feit dat ik hun sexuele relatie afkeur.

15. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat (comment van eerder) slaat nergens op. Soms hebben mensen een mening en daar valt niet altijd over te discussiëren. Soms vind je iets gewoon omdat je dat vind. Omdat het bij jouw normen en waarden hoort Of bij je overtuiging. Dan is dat niet tegen een betonnen mu uur aanlopen. Dan is dat gewoon einde discussie omdat er niks meer te bediscussiëren valt!

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dan is "agree to disagree" dus de enige optie. Je hoeft (en kunt) mensen toch niet overtuigen van iets dat indruist tegen hun fundamentele geloof. Waarom zou je dat dan proberen? Accepteer dat je allebei anders over een bepaald ondewerp denkt en ga verder.

17. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik hoef idd niet zo nodig te zien hoe 2 mannen of 2 vrouwen elkaar zoenen.
    Uitgebreid gaan staan tongzoenen hoeft van mij ook bij hetero stelletjes niet zo nodig openbaar.

18. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Precies, een andere optie is er niet. Dit kan voor mij wel tot behoorlijk wat frustratie leiden, want voor mijn gevoel is zo veel aanwezig om wel over discussiëren. Maar deze discussie kan niet echt plaatsvinden vanwege dit eerder genoemde verschil. Het is niet anders ...

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Maar Lies, wat vind jij hier dan van?
    Dit is ook iemands kind geweest...
    Ik begrijp Nikki wel, doordat onze meningen zo uiteen lopen voelt het alsof er tegen een muur wordt geschreven.

20. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Waarom raak je gefrustreerd als iemand een andere mening heeft dan jij? !

Deel Deze Pagina